onsdag 28 maj 2014

Tid

Vaknar av nödvändiga behov. En snabb titt på klockan, den kommer ringa snart så lika gott stiga upp.
Fixar frukosten för det hinner jag ju före tvättstugan tar emot mig kl 7.

Telefonväckarn förblir tyst, hm .. programmerade jag av den? Så kommer glasögonen på; klockan visar en timme mindre än jag uppfattade.





 En längre tids kamp om tiden lurade mig
att börja med bonustid..... ställa alla klockor
5 minuter före ...
Sommartiden funkar bäst på hösten
.


Så idag blev det god bonus. Dagen har börjat men ändå inte.

Som människa kan en få för sig så gott som hur mycket kväsigheter som helst.
Nu plingade telefonväckaren! Jag är en timme klar.

Några till funderar också över tiden



2 kommentarer:

  1. Tid! Den eviga gåtan ... ;)

    Hur går det för dig med den andra bloggen? Får du fatt i dina inlägg?

    SvaraRadera
  2. Tiden går ... Nej, de inläggen är borta tydligen. :( men jag skriver på jag :)

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...