fredag 23 maj 2014

Skatt(e)kammarn

Jobbskatteavdraget gynnade mig med några kronor mer. Tacksam? Inte enbart för jag bidrar heller till det motsatta för vår gemensamma välfärd. Det går att be arbetsgivaren lägga in mer skatt.
Men nu behöver jag inte tänka på det - ! Det tar en igen vid längre sjukskrivning, eller arbetslös med ersättning från A-kassa enligt SVT1´s nyhetsmorgon.

"Det är då det stora vemodet rullar in" och riktar kameraen  ner i diskhon .... här ligger skatt(e)procenten på 100% - oavsett tillstånd ...  tillsammans med lille man, min ena solstråle av två!
Vi fryser in och tinar upp!
Det är då det stora vemodet rullar bort ... och rikedomen flödar ...





2 kommentarer:

  1. Fick aldrig del av jobbskatteavdraget... för övrigt tycker jag nog det är tt onödig avdrg.. lägg pengarna på det som samhället behöver för vår gemensamma välfärd istället...

    SvaraRadera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...