söndag 25 maj 2014

En ung man på mors dag, bro till EU

Inga mödrar har jag kvar. Inte ens en svärmor, men jag har haft flera.
Jag gjorde generationsskiftet klart 2007, då dog min mor. Så nu har jag varit äldste mor i 7 år.
Oldemor dog 1960. Farmor dog 1972. Mormor dog 1993.

Så i minnet av er alla: Tiden blev alltför kort. Men det är livet och med er bortgång kom ju den delen naturligt in i mitt liv. Jag har er med mig som en stomme i livet.

Själv är jag mor och farmor.


Regnig skön söndag är det idag. Regnrocken på, det är ljuvligt. Regnhatten, eller sydvästen på toppen.

Viktiga saker på agendan, jag skulle välja, två val har vi i Skellefteå. Ett lokalt broval tillsammans med EU.

Jag gjorde mina val. Vid in gången  möttes jag av n mycket ung man med caps, glada vakna ögon och vänligt bemötande. Så roligt, säger jag -att du som ung är just här!
Svar: Ja, nån gång måste en ju lära sig!

Framtiden synlig och nåbar, tänkte jag, drog huvan på och gick ut i regnet efter att ha valt, i smått och stort. Fast det där med storleken jämnar ut sig. Det hänger som  ihop inom politiken.

Som moderskapet i rakt neråtstigande  led.







2 kommentarer:

  1. Vi har inte heller kvar våra mödrar. Möttes av ett fint brev i morse på matte-dagen *voff*
    Här är länken till dikten om 11 minuter https://www.poeter.se/Las+Text?textId=1762064
    /kram

    SvaraRadera
  2. Tack för länken och för besöket! *Voff* kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Plagg

Plagg - att ta på sig eller av sig. Skyla kroppen, skydda kroppen, framhäva kroppen. Till vardag och fest av nödvändighet eller rent n...