onsdag 30 augusti 2017

Veckan rubrik - Ordet är fritt

Höstuppstart  i Veckans rubrik; Väl mött!
I skrivande stund så utgår jag från att det är mina förslag som gäller, då flera har nickat bifall  via kommentarer på mitt inlägg här

Det finns en lista här till höger på vem som deltar, men om den är intakt vet jag inte.
Kanske har någon av er skrivet ett inlägg om verksamheten under tiden jag varit på resa, i så fall får det ordna till sig  ... :-) efter resans gång!
Ordet är som sagt fritt :-)

Lika viktigt som orden är också den tystnad som kan uppstå efter alla ord; men om orden uteblir hela tiden så blir tystnaden inte så fin.
Tala är silver och tiga är guld .... en får portionera ut det så gott en kan.

Ordets lovsång sjunger jag hela tiden
 - och frihetens verser klingar
när jag i ord-lianerna svingar
mig
med dig
och oss i bokstavlig mening
utan försening
 -  och är det  försenat
så är det lika gott menat

Med veckans rubrik gör vi möten på avstånd och hittar en närhet i orden vi skriver!
Bilder säger mer en tusen ord
En spindel spinner sitt nätbudskap utan ord
Min sommar har varit alldeles fantastisk också i år. Nu går jag glad tillmötes med hösten!
Ligger långt efter i att besöka er övriga bloggvänner - men ni är inte glömda någon av er!

19 kommentarer:

  1. Ordet är fritt! Så fint du skriver om detta viktiga och att tänka fritt är stort. Väldigt stort. Du är en fantastisk ord och bildkonstnär var för sig och när du sätter dem samman blir det en alldeles väldigt fin komposition.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack tack!
      En varm och glädjande kommentar - du läser mig :-)
      Stor kram!

      Radera
  2. Tänka är värdefullt, att få tänka som man vill ,-))
    Och tänker mycket gör jag nu, för mycket!
    Grubbla är inte lika kul som att tänka ,-)
    Härligt att din sommar varit fin ,-)
    Den gick fort en det brukar den ju göra, nya konstverk får du visa fram, jag har glömt hur jag loggar in på min konstblogg?!
    Inte kul
    Ha det härligt
    KRAM från mig
    Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. åå tack! Vilken fin tes du skrivit om grubbla och tänka ..
      hoppas du hittar din inloggning igen ...
      Ha det härligt du med goa konstnärsvän!
      Kram

      Radera
  3. Roliga ämnen för september. Yttrandefriheten är oerhört viktig!
    Hälsningar
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Birgitta! Visst är yttrandefriheten viktig!

      Radera
  4. Tack Tove! Jag hänger med efter bästa förmåga. Det kan bli lite hackigt, för programmet här är fyllt men säkert får jag till några av rubrikerna.
    Du skriver fint om ordet som är fritt, som alltid med välbearbetade tankar bakom.
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bjuder så gärna :-) Du deltar som det passar in i ditt liv och bloggliv - du finns ju där! Det där med välbearbetade tankar .. det känns som de dalar ner i skrivande stund, men kommer nog upp ur det omedvetna eller något i den stilen ...
      <3

      Radera
  5. Hej, tycker du gett oss kluriga rubriker, det första maler i skallen utan att ge sig så mycket till känna, men än finns det tid. Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) du skriver ju så fritt så det går nog bra Paula :-)
      Ha det gott!

      Radera
  6. Tack för fina ord. Hoppas att du fortsätter leverera dem i samma härliga anda framöver. Alltid ett nöje att titta in till dig.
    Önskar dig en härlig helg och sänder en varm kram.

    SvaraRadera
  7. ÅÅÅ tack kära du!och snart kommer jag förbi hos dig igen :-)
    Stor varm kram!

    SvaraRadera
  8. Dina härliga ord och tankar sätter alltid igång aktiviteter i min hjärna. Du är en mästare på det.
    Kul att läsa att du är supernöjd med din sommar.
    Söndagskram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra då Bosse :-) då har jag hedern i behåll ...hihi..
      Tack med stor kram!

      Radera
  9. Fint att du är nöjd med din sommar, då finns det många fina minnen som förgyller den lite mörkare årstiden.

    Och tack för din fina kommentar på galleriets fb sida där jag visar min utställning! Det värmer med fina ord!

    Ha nu en fortsatt fin söndag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så trevligt att se din film :-)en upplevelse som sagt!
      Sommarmnnen i fläng ...
      Tack med stor kram

      Radera
  10. Som jag så ofta sagt ... du är en mästare att vända och vrida på varje ord - och jag älskar det!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki!Kul å ha läsare som gillar:-)
      Kram

      Radera

Sambulansen - en del av resebranchen

Full buss. Någon reser utan skor, andra har skorna i handen. Gipsade, lindade och amputerade. Flera omplåstrade, några nystrålade, nyopere...