fredag 2 juni 2017

Fullt hus och hängning sker

Nyss uppstigen. Glad och i farten, nervös neeej .... jooo ... absolut alls inte mycket ...
alltså lever jag!
Biståndsarbetarna sover än  - tror jag. Vi möts till frukost om en timmes tid.
Sonen har avsatt tid till mor och ställer upp som transportör av tavlor till utställningslokalen.
Sedan far vi och hänger - tavlorna som igår valdes ut och najtrådades av konstnären Elaine som sakkunnig i biståndsgänget. Fick cykla två gånger till Jula för att köpa in en ny häftapparat. Första gången utan betalkort - andra gången med.
Ditte prima bloggvän är med som husmor, fotograf och samtalspartner.  På hennes blogg hittar du bilder och händelserapportering från torsdagen.
Annukka ännu en prima bloggvän anslöt till gänget i går kväll, att också ha en läkare och medmänniska är ju en stor förmån.
Konst för samman, och varm vänskap råder!

Möta en färg, två eller flera
ger mig mera
Gå till sig på duken
som struken
inför bruken
Ögat ser först sen ser sinnena
- det är så jag skapar minnena.


Välkommen till vernissage imorgon lördag här.
Flera bilder följer, men jag har huvudet av annat fullt just nu. Min personliga fotograf Ditte levererar från hängardagen och vernissage imorgon på sin blogg.
Själv återkommer jag då jag summat mig :-)




26 kommentarer:

  1. Så spännande det låter. Nu måste jag gå in och kika på Dittes blogg så jag också får ta lite del av vad du nu upplever. Lycka till med allt. Stor kram

    SvaraRadera
  2. Läser hur du skapar dina minnen *LER*
    Så spännande -))
    Jag är så nyfiken, kommer att vara med dig i tanken ,-)
    Vilket jättekliv in i härliga "livet" du just gjort Tove!
    LYCK TILL!
    Njut på nu!Varm Kram från mig Primrose.
    Och vilket gäng du har bakom dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååååå tack så mycket för din sköna peppning här och hos Ditte!
      Stor kram! <3

      Radera
  3. Oj, så gärna jag skulle komma Tove! Nu önskar jag dig all tänkbar glädje och många härliga besök på Vernissaget. Går också in på Dittes blogg nu!
    Bamsestor lyckokram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÅÅ det skulllle jag ha velat - Annukka med!
      Stor kram! <3

      Radera
  4. Det låter som stället av besöka :) Önskar att jag bodde närmre! Önskar dig, er, fina dagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen!
      Så roligt det hade varit Eva! Tack och stor kram!

      Radera
  5. Härligt. Ha en trevlig vernissage!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Viola! Det gläder mig med din kommentar!

      Radera

  6. Lycka till Tove 👍❤🎨

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för din kommentar här hos mig och hos Ditte!!
      Stor kram <3

      Radera
  7. Låter härligt och LYCKA TILL!!

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Så roligt och goda medarbetare har du! Varmt lycka till i dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack znogge! Jag har varit i de bästa händer :-)
      Kram

      Radera
  9. Varmt lycka till och hoppas det gick fint idag!
    Lite sent omsider skrivet
    Varm pingstaftonskram 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar här och hos Ditte!
      Stor kram <3

      Radera
  10. Jätteroligt att ha förmånen att få vara med här. Vilka härliga möten det blivit och blandat med fantastsika upplevelser.
    Stor kram och varmt tack.

    SvaraRadera
  11. Hoppas och tror att det blev en lyckad dag! Du har ju haft bra hjälp av bl.a. Ditte har jag sett!
    Ha det gott bästa Tove!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt har blivit så bra Anki!
      Stor kram och stort tack för din kommentar här och hos Ditte!
      <3

      Radera
  12. Åh så spännande :) Känn dig stolt! Jo Ditte har skrivit så fina ord om dig :) Lycka till med Dina dagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket spännande Åke!
      och förmånligt med Ditte och de två andra i biståndsgänget :-)
      Stor kram <3

      Radera
  13. Vilka fantastiska vänner du har Tove!!
    Härliga bilder som får mig att le😀
    Kramen

    SvaraRadera
  14. Jaaa!!! det har jag! Du har fått ett svar på din kommentar hos Ditte!
    Du med dina fina bilder har inspirerat mig så tack du med.
    Snart kommer jag i gång i gång med att blogga och besöka igen!
    Stor kram fina du!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Min konstutställning i september

Fördelen med abstrakt konst är att det går att se fler bilder/gestalter i samma tavla.  Alla tavlor i akryl. Det är så rolig...