söndag 9 april 2017

Gems Weekly photochallenge - Insekt

  
Silvervinge lät sig villigt fotograferas, den satt länge till amatörfotografens stor nöje :-)
Sanna ger oss ordet insekt. På hennes sida hittar du de som deltar i ord&foto tolkning.

Insekter har insikter - de vet att de har viktiga uppgifter.  Lite stolta, malliga och oberörda på samma gång. De är vackra och så underbara humlesusiska toner de ger i från sig.

Några insekter sticker och jävlas också, sånt är insektslivet. Myggsurr om öronen har en viss charm ändå.

GLAD PÅSK!

42 kommentarer:

  1. Den där bilden platsar ju alldeles utmärkt under rubriken gult Tove! Även den stickiga insekten! 😊 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså kunde det blivit två i en :-)
      Kram

      Radera
  2. Vi har nästan tagit "samma " bild Tove. Lite skiljer men ändå.
    Glad påsk önskar jag dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) tänka sig att bloggsystrarna gör på detta viset, en eller flera insekter :-)

      Radera
  3. Så snyggt, färgerna går ton i ton mellan blomma och insekt! Jag tror min insekt är lite mer stelbent än din!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  4. Passar bra med en påpskgul blomma som får besök. Fast charmigt humlesurr?????nääääää. Kram

    SvaraRadera
  5. Så vackert ditt foto blev! Och du fick med mycket i det och på olika plan.
    Visst har insekter viktiga uppgifter att ta sig an, och jag är glad om de inte gör det just på mig. (Kan vara allergisk mot stick och bett.)
    Stor kram finaste Tove och många tankar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Sticken är inte trevliga, i synnerhet om en är allergisk!
      Stor kram o tankar från mig!

      Radera
  6. ,-))) Du får alltid till det, finurligt konstnärlig är du!
    Fint, mycket fint och fin bild!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. Catarina/By Blixtra10 april 2017 14:23

    Fin bild.

    SvaraRadera
  8. Men titta så fint du fått till det, insekt, gult och påsk! Glad påsk på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Paula!
      Må gott i pörtet :-)

      Radera
  9. Här börjar insekterna också titta fram men de är ju snabba av sig... Passar på att önska dig en Glad Påsk!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Så fint att den poserade tills fotografen fått sitt :)
    Gör sig vackert där på den matchande blomman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var villig, fullt upptagen av sitt :-)
      ibland blir det ju en bra bild.

      Radera
  11. Insekter är vackra, men jag gillar inte sticken, som sagt.
    Glad kram 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, stickens följder är inte vackra :-)
      Gladkram

      Radera
  12. Jag är frustrerad över att jag inte får länk till dina nya inlägg som jag fått tidigare... :-( Men nu har jag sparat din blogglänk i varje fall så jag hittar hit ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är roligt när du kommer Mia och i synnerhet då det "kräver" lite :-)

      Radera
  13. Silvervinge det var ett fint ord! En riktig vårlik bild!
    Ha en riktig mysig påsk!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  14. Det var tydligen en god blomma, fin bild.

    SvaraRadera
  15. Vilken fantastiskt fin bild! Gillar färgerna på blomman och ljussättningen speciellt mycket.
    Precis som du kan jag tycka att surrande flugor är helt okej, däremot gillar jag varken getingar, myggor eller bin. Humlor däremot är mysiga - åtminstone att titta på.

    SvaraRadera
  16. Perfekt gul bild till påsk! Nja myggsurr runt öronen är jag gärna utan. Men tyvärr har de vaknat till liv här. Kanske håller sig borta ett tag igen nu när det blev kallt igen.
    Ha en bra fortsättning på påsken!

    SvaraRadera
  17. Insekter tillhör inte mina favoriter, men jorden behöver ju dem för sin överlevnad.
    Fin bild av dig, den gula färgen piggar upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jorden behöver dem :-)
      Gult är en gladfärg!

      Radera
  18. Just nu har mina myror vaknat efter sin vintersömn. De brukar hålla på och krypa runt på köksbordet och andra ställen där det kan finnas lite smulor att hitta. Ett vårtecken i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myror är underbara. När mina barnbarn var små sökte vi alltid upp myrstacken på våren för att se om de kommit
      ut :-)Härliga minnen och ett vårtecken.
      Kram

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Dryck

Att dricka - dricker - drack - har druckit  dryck. Glas och dryck hör ihop, gemenskap och smakförhöjare. Vatten är  särklassklassifierat ...