torsdag 23 mars 2017

Veckans rubrik och bloggpaus


Blommor från min Hoia Multiflora, de ramlar av när de blommat färdigt
de får ligga en stund tills de vissnar och torkar i hop helt. 


Med dessa tulpaner tackar jag matfreaket för roliga rubriker i mars!
Övriga som skriver hittar du till höger i menyn.
Jag kommer att pausa med veckans rubrik resten av säsongen. Vi har ju tidigare haft sommaruppehåll juni, juli och augusti.
Bloggpaus blir det i övrigt också här på bloggen; men jag kommer delta i gems weekly photochallenge.

MÅ GOTT!

36 kommentarer:

  1. Så vackra de är dina blommor!
    Jag kommer att sakna dig Tove, men ha det innerligen
    bra när du pausar! <3 Må gott du med!

    SvaraRadera
  2. Mycket vackra blommor. Du får ha det så bra tills vi hörs igen. Kommer att sakna dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken ovanlig blomma, den översta. Väldigt fin! Och tulpaner är ju alltid fina. Det blir tomt utan dina "rubrikiska" inlägg, men den som väntar på nåt gott...Kram på dig Tove

    SvaraRadera
  4. Tänk att dö så vacker som den blomman! Vilken dröm :D
    Jag vet att du kommer att nyttja din tid väl under pausen.
    Men jag hoppas att du delar med dig av din utställning vad det lider (Jag har glömt när det var).

    Ha det gott och lyckligt ... vi hörs igen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det har du rätt i :-)
      <3

      Radera
  5. Då önskar jag dig en god och bra paus men hoppas att du återkommer!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej, men så häftiga tulpanerna ser ut, jag hade absolut inte sett att det var tulpaner, bara att det var några fina blommor i en häftig kulör. Bloggpaus, vadådå, hur gör man då? Låter bli att skriva? Men vad tråkigt för oss som gillar att hälsa på här och läsa...men, bara att gilla läget antar jag. Ha det gott tills vi hörs igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Bloggpaus går till så att en lägger skrivandet och läsandet på "hyllan" för en tid :-)
      Tack!
      <3

      Radera
  7. Ha det så fint ,-)
    Pausa behöver man ibland!
    Fina blommor.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  8. Härliga blommor!
    Kommer att sakna dig ... men önskar dig en skön paus från bloggen! Vi kommer ju att ses lite i Sannas utmaning i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Vi ses lite i Sannas :-)
      >3

      Radera
  9. Ha en fantastiskt skön paus :) Trevligt att kunna se fram emot dina kluriga fotoutmaningslösningar en gång i veckan i alla fall!

    SvaraRadera
  10. Jag gillar dina inlägg, men känner också att paus kan behövas ibland, innan energin tar slut ;)
    Ha det gott och pauskram 💗och vi skrivs igen.

    SvaraRadera
  11. Så vackra blommor. Härligt.
    Kommer att sakna dig mycket, tycker om att läsa dina underfundiga funderingar. Det jag kan hoppas på är att bloggpausen blir kort. Egoistiskt av mig, jo jag vet.
    Varm kram till dig och sköt väl om dig.

    SvaraRadera
  12. Man behöver vila sig från bloggandet ibland. När jag är uppe och hälsar på hos barnbarnen blir det naturliga pauser. Sen är det ju så mycket som händer när jag är det så det blir kul att blogga igen. Men du måste ju berätta om din utställning!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir från utställningen :-)
      <3

      Radera
  13. när jag är där, ska de förstås vara...

    SvaraRadera
  14. Det är skönt med en bloggpaus ibland. Ibland kommer bloggsuget tillbaka rätt snabbt! Ha det gott i pausen! Kram

    SvaraRadera
  15. Njuta av din paus, men hoppas att din bloggpaus inte blir för lång.

    SvaraRadera
  16. Underbara blommor. Blommor ger enerig o styrka, de är både vackra o luktar gott. Nu vet jag varför jag inte kunde kommentera, jag kom först till en sida o det var där jag försökte men så tryckte jag på en rubrik o då kom jag hit...jippi!!
    Kramiz o go söndag

    SvaraRadera
  17. Tack! Så roligt du hittade rätt med kommentar :-)
    Go söndagskram!

    SvaraRadera
  18. Intressant blomma den där första bilden särskilt. Skönt med bloggpaus emellanåt men jag hoppas du kommer igen för dina inlägg har varit så trevliga att läsa. Du är speciell! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Vonne! Jag pausar tills jag kommer tillbaka:-)Kram

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Eldfängd tanklock

Min gamla Golf - som jag hade i slutet av 80 talet. Hel mellan hålen  och hål i kylaren som jag lagade med malen ingefära var tredje dag un...