onsdag 22 mars 2017

Nämen vad har jag gjort nu


I går satte jag mig för att rensa i datorn och försöka få lite ordning på allt. Ibland tycker jag att den gör som den vill, lägger bilder lite här och var. Bildarkivet hos mig är som hos er andra - det är fullt, redigeringar och massa onödigt som jag sparar för att "ha till något". När jag så ska ha det finner jag det inte.
När jag skulle in på internet idag så gick det inte! En ruta kom upp att det inte gick att hitta vissa Windows någonting.
När jag igår var lite fundersam om jag verkligen behövde dessa filer längre så blev resultatet att göra det jag tänkte: Rensa.
Att jag var inne i My Stationery där allt hade datum från 2009,  ägnade jag inte en tanke. Det såg dessutom så kryptisk ut och ... ja, ni vet - klicket på ta bort gav sig själv. Jag tömde dessutom papperskorgen för säkerhets skull!


Och jag löste problemet!!!
Men vet inte riktigt hur jag gjorde.
Det har sitt pris att känna sig säker på det att det kan inte hända så mycket med en dator - det kan det ju för datorn lever sitt liv och jag mitt :-)
Jag testade en annan grej i går, också nämligen att byta mall här på bloggen, men jag ångrade mig och gick tillbaka, fast det blev ändå inte exakt den samma riktigt.
Men det gör ju inget.
Jag deklarerade och klippte håret snaggsnagg typ också i går. Gud så skönt! Fast mina öron har blivit så stora, men hörseln sämre ....
Dessutom åt jag en härlig hamburgare på Max med sköna salt och pepprade strips till och en stor mugg Fanta - kanske var det det som gav övermodet att klicka bort?

14 kommentarer:

  1. Känns igen! Jag har dessvärre raderat en hel del som jag inte tänkte radera på liknande sätt som du beskriver!
    Vips så är allt borta och papperskorgen tom. Men om hundra år så spelar det säkert ingen roll i alla fall :)

    Jag antar att öronen blir stora för att hörseln blir svagare. Tror du inte?

    Här försöker man också flirta med mig om att byta mall, men jag är istadig som en envis åsna. Men mitt i allt så. Man vet ju aldrig!
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en fin poäng där - om hundra år så :-)Alldeles säkert är det så med öronen, att de kompenserar upp den sämre hörseln :-)
      Det är som bra med de inkörda i mallväg - men som sagt en vet aldrig - för lite kul är det ju :-)
      <3

      Radera

  2. Din header har försvunnit annars ser det nog rätt så likt ut.
    Har gjort precis som du och har ingen aning om vad som skedde för alla mina foton fanns kvar, blir det kopior på kopior som samlas tro? Fick igår ett meddelande om att det nu fanns en ny mall, frestades men avstod.... :)
    När Björn Axen gjorde en uppsättning av Drottning Silvias hår så hade han inte en tanke på hennes utstående öron, så på bilden blev hennes öron större än bilden. :) Detta var på 70-talet....

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Headern försvann och så menyn till höger var huller om buller, men det gick fint att återställa :-) Bilderna fanns kvar för mig också, tack och lov.
      Hi hi - öronen blev större än bilden - ska kolla det där i spegeln :-) På 70 -talet var ju allt möjligt :-)
      Kram

      Radera
  3. Det har flyttats unt lite, .-)
    Men så bra att du fixade, jag hade fått panik oh tryckt bort allt som gick att tryckas bort.
    Så jag trycker inte på något ändå har något hänt med första sidan som det nu fatas en cm på ?!
    Härligt med di vårfrisyr ,-))
    Härlig bild
    Skuggbilder fotar jag med, dom blir kanon.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så glad då jag fixade det!
      Skuggbilder är jättekul :-)
      Kortsnagg är underbart, så enkelt att fixa till.
      Stor kram!

      Radera
  4. Jag är inte så modig som du att jag vågar ändra och dona på min dator. Jag vill vara 100% säker innan jag klickar på nån tangent. Kanske därför det aldrig händer så mycket nytt på min dator...det känns tryggt och bra. Haha! Det har jag inte tänkt på att öronen blir större men hörseln sämre. Det stämmer ju. Fast det är en konstig ordning. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är jag mer dumdristig än modig Gunnel :-)
      Visst är det kväsigt med öronen - men förklaringen har pettas :-)
      Kram

      Radera
  5. Jag är inte alls lika modig utan brukar rådgöra med Husse om det är något speciellt som ska göras. Fast plocka bort bilder det kan jag och jag borde nog ta bort en hel del för visst finns det mycket sparat som inte används.

    Grattis till snagget och den inspirerande måltiden ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackd för grattiset till snagget znogge :-) Plocka bort bilder är något vi har gemensamt flera av oss verkar det som :-)
      En Max burgare då och då gillar jag!
      Kram

      Radera
  6. Jag var tvungen att gå och testa. Det stämde. Mina öron var stora som dassalock. Allt hår ligger på golvet. Nu ska jag testa. Helt suveränt. Det går att använda dem som vingar. Tjohej. Mot Medelhavet.

    SvaraRadera
  7. :-) oj oj oj Bosse!
    Trevlig resa!

    SvaraRadera
  8. Såg att det var nytt här hos dig. Och även om man byter tillbaka så blir det ändå lite ändring. Vad gäller foton så tar de plats på datorn och nu har jag krympt en del. alltså gjort de mindre i storleken vad gäller mb. Och det märks. Har också flyttat mycket till en hårddisk och tömmer ofta papperskorgen.
    Skönt att du nu fått ordning på din dator och att du sedan inte mnns hur du gjort spelar inte så stor roll.Låter skönt med klippning och att du tycker att öronen ser stora ut är nog en vanesak. Jag tror inte de växt.
    Ha det bra under blogguppehåpllet och jag väntar på dig.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  9. Ja, det var bra att det gick att ordna till utan att lämna den till "expertisen". Verkligen skönt med kortsnagget!
    Öronen växer när en blir äldre, och det blir väl mer synligt då en tänker på det :-)
    Tack jag ska ha det bra under blogguppehållet :-)och fint at du väntar på mig!
    Stor kram!

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Gems weekly photochallenge - Vacker

Vad skiljer vacker från andra superlativer? När en människa ser något vackert samspelar känselspröten i alla sinnen, hela kroppen tar in de...