tisdag 14 februari 2017

Gems Weekly Photo Challenge

Hos Sanna finner du orden och deltagarna i ord&foto.
Now it´s shoe-time.
Ett ordspråk lyder: Sko sig; på andras bekostnad.
Feather one´s nest; line one´s pocket/purser.
Nu ska jag inte sko mig på andra utan sko mina fötter: eftersom jag har två så blir det mycket skor :-Par i sko!
Högklackade skor är läckerstiligtkvinnligt!
Jag har så mycket vingel i mig så det funkar inte för mig.




De här röda med 4 cm klack inköptes till en föreställning av My fair lady på Säffleoperan. Jag var nyförälskad och då kan en ju få för sig vad som helst.
Förutom skorna, så  köpte jag en snäv svart kjol, knälång, med ben som timmerstockar gör sig inte kortkort. En vit knytblus. Målade naglarna, och satte dit läppstift. På läpparna alltså. Med läppstift pratar jag inte. Händerna blir så tunga. Kjol och knytblus är ju helt åt fanders. För att inte tala om skornas felplacering. Jag var tyst, tillknäppt och underlig. Föremålet för förälskelsen kände inte riktigt igen mig. En komplimang för utstyrseln fick jag men ...
I övrigt var föreställningen underbar.









Så ser min skohylla ut, notera plattheten!








Dock är jag inte plattfot; jag har de vackraste vrister, det fick jag veta av en man som satt några bord bortanför mitt bord på ett matställe i Oslo. Han tog rosen ur vasen på sitt bord och överlämnade till mig: Han skulle aldrig glömma dessa vackra vrister, sa han.
Timmerstocksben med vackra vrister således framlever jag :-) och sticker fötterna i platta skor.

48 kommentarer:

  1. Haha! Tack för en underhållande berättelse. Jag framlever också mitt liv ganska platt. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker header! Du kan då få till det! Ler när jag läser om dig, dina röda skor och den övriga "outfiten", alltså klädseln när du var på Säffleoperan och såg My Fair Lady. Jag var där i höstas men utan röda skor, mina var svarta och jag hade kångbyxor och kavaj och kände mig som "mig". Platta skor har jag mest men en del "sittskor" har jag också. Och de kan också vara tittskor...
    Fint att få beröm för sina vrister och blommor därtill. Men mannen tyckte nog om hela dig.
    Stor leende kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!Två tulpanblad som jag lekte redigerade med blev headern :-) Sittskor och tittskor, roliga skor :-)
      Ja, den där vristmannen gav mig glädje. Din klädsel hade gjort mig också på Säffleoperan.
      Stor kram!

      Radera
  3. ,-)))) Du är så härlig.
    Underfundig med speciell humor! ,-)
    Vilken komplimang från mannen med rosen ,-)
    Ha det jättefint
    Denna Alla Hjärtans Dag KRAM ,-)
    Primrose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Alla hjärtans kramar till dig :-)

      Radera
  4. Idag är jag inte på rimmarhumör, så som det sig vara bör.
    Tack för den fina berättelsen. Jag har nog klätt upp mig på detta viset en gång i tiden också. Och som du, så är jag ganska så platt numera. Därtill kortare. Går ju inte ihop, hihi.

    AllaHjärtansDagsKram 💗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget rim går också bra :-) Platt och kortare, så med mig också, 2 cm neråt, men som sagt lycklig :-)
      Hjärtlig kram och tack!

      Radera
  5. Super :)

    Greetings from Hamburg, Merle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Merle :-)
      Greetings from north Sweden!

      Radera
  6. Haha ... underbar berättelse :) Och tänk vilken fin komplimang du fick på matstället i Oslo :)
    Din skoval liknar mina...
    Önskar dig en fin Alla ♥♥♥ dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki - vi är många i platta livet tydligen!
      HJärtlig kram!

      Radera
  7. Härligt med bilder och tillhörande story :-)

    SvaraRadera
  8. Haha, har aldrig någonsin fått någon komplimang för mina vackra vrister. Eller ben heller för den delen. Eftersom mina ben är ganska ordinära har jag också sluppit tråkiga kommentarer om dem. Går som du i bekväma skor sedan åtminstone trettio år tillbaka. Förstår knappt hur jag uthärdade livet med skor med stilettklackar och spetsiga tår när jag var ung.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Också den enda komplimang jag fått, men inga tråkiga heller för timmerstockarna. En har de ben en har :-) Att stå ut med stilettklackar är en bragd!
      Kram

      Radera
  9. En härlig berättelse som börjar med ett par röda alltför högklackade skor och slutar med...... Själv har jag för länge sedan slutat vingla fram i högklackat och sällar mig numera till gruppen "plattfötter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Platt fall, nästan :-)Vi är många i platthetens skorike :-)

      Radera
  10. Utan klack är man mer jordnära? ;)
    Vackra vrister - det är inte lite det! :) Och en ros var de värda. Minst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jordnära så absolut Eva :-) Stolt över den kommentaren :-)

      Radera
  11. Hej, det där skulle kunna vara min skohylla också, inga klackar här tack. Men, det beror på att jag nästan aldrig går på asfalterade vägar, tvärtom, jag vinglar omkring på små stigar i skogen eller på cykelleder med stora potthål. Bara ett par år sedan jag snavade på en trädrot när jag gick på en stig och plockade blåbär. Var inte uppmärksam så jag föll som en fura och bröt armbågen, ajaj det var inte skoj. Men, imitt förra liv som storstadsböna bara älskade jag höga klackar! Röda härliga skor, hade du en klänning i matchande färg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj så trist och ont med armbågsbrott.
      Inget läge för högklackat hos dig. Storstadsböna i ett tidigare liv lockar mig till skratt ....ja, en kort tid gällde det mig också, men utan högklackad :-) Hade en svart snygg långklänning till de där skorna också.

      Radera
  12. Ha! Där ser man skornas betydelse!

    SvaraRadera
  13. Det är ju härligt att andra uppskattar det man själv inte alltid ser. :) Att gå utanför ramarna ibland kan kännas wild and crazy och säkert tillföra något gott. Inte minst att sedan landa i det mer bekväma.
    Ha de fint Tove!
    Kram Mia!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den komplimangen dyker upp då och då ja :-) Lite wild and crazy upplevelse var det ju ...i det bekväma njuter jag.
      Må gott kram Mia!

      Radera
  14. Kul text och bild, själv föredrar jag också platta skor :)

    SvaraRadera
  15. Tack! Ännu en i plattgänget :-)

    SvaraRadera
  16. Herleg innlegg !
    Ser for meg mannen med rosen beundre
    din vakre vrist :)

    SvaraRadera
  17. Tack! Ja, det var et syn å se, jeg ganske så forfjamset :-)

    SvaraRadera
  18. Hihi vad söt du är helt underbara bilder verkligen underbar historia, själv går jag nästan jämt i klack utom i vinterstövlarna och gympadojor ok älskar flipfloppisar också ;)
    Stor kram och tack för att du delar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är stiligt du - jag ser dig framför mig :-)Flippflott inomhus har jag också.
      Tack!
      Stor kram

      Radera
  19. Hahaha! Ett helt härligt inlägg Tove! Alltså inte bara att du sparade skorna från en "forna tid" utan också att du visar hela din skokollektion. Jag har visserligen samma "format" på skorna, men bara en bråkdel av din mängd om man säger så;-)

    Åsså bara älskar jag sista stycket med din roliga berättelse. Kan väl säga att jag asgarvade här:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi - du såg inte alla mina skor på den hyllan :-) De röda finns i omklädningslådan som mitt äldsta barnbarn lekte med då hon var mindre.
      Ja, det var en härlig händelse det där ... :-))

      Radera
  20. Vacker historia!
    Hälsningar från Tyskland.
    Lilly

    SvaraRadera
  21. Vilket härligt inlägg och fin berättelse som värmer! :)
    Underbart att få komplimang om en kroppdel man annars inte tänker på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den komplimangen lever än :-)
      Kram

      Radera
  22. Platthet hittas också hos mig numera! Fotvänligt, fotriktigt heter det på fint språk.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  23. Gillar den röda färgen!
    Och platta skor är ju bekväma :-)

    SvaraRadera
  24. Rött är jättefint!
    Platta bekväma :-)

    SvaraRadera
  25. Aha de e fler än jag som har gott om skor :) rött är snyggt, ja alla färger är snygga till rätt kläder. Lite klack föredrar jag. Men sommaren brukar vara ganska platt o tunn.
    Kramiz

    SvaraRadera
  26. Visst är rött snyggt och ja, det finns att välja på :-)Sommarskor är sköna, tunna och platta :-)
    Kram

    SvaraRadera
  27. Beautiful red shoes, but I wear such only one time...
    High heels aren't working for me too, my shoe shelf looks similiar and without fashion shoes my foots are doing better. I like to go barefoot in home and outside, when it is not to cold.
    Have a nice new week

    SvaraRadera
  28. Thank you Mascha, than we better walk around "platt". Barefoot in summer insida and on my balkony. See you in next word :-)

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Dryck

Att dricka - dricker - drack - har druckit  dryck. Glas och dryck hör ihop, gemenskap och smakförhöjare. Vatten är  särklassklassifierat ...