söndag 1 januari 2017

Gott nytt år!

Jag har inte fått med mig så mycket raketer en nyårsafton som jag gjorde igår. Jag var till och med vaken över tolvslaget, det är inte så vanligt längre kan jag säga.
Skulle i år ha firat en riktig härlig tantnyårsafton!
Kvällen före nyårsafton blev jag anfallen av influensan med ont i kroppen,  hosta och feber. Tjockt i luftrören som det ofta blir då jag har astma.
I loppet av en mindre timme!! Ingen föraning utan direkt utbrott.
Sömnen lyser med sin frånvaro, därfor fick jag se raketer och skålade in det nya året med ett glas vatten kl. 12 och så kunde jag läsa nyårssmsen :-)

11 kommentarer:

  1. Önskar dig en bättre dag idag och ett fint fortsatt nytt år!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Aj då ... men låter som att det var på både gott och ont att bli sjuk. Hoppas dock att det inte blir någon långvarig "sjuka" ...

    Gott nytt år till dig också :D

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Åh stackars dig Tove! Det är så typiskt att den slår till antingen jul eller nyår, MEN du kommer säkert att vara frisk som en nörkärna resten av 2017! Kram och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Inget vidare att avsluta det gamla åter så. Hoppas verkligen att det inte håller i sig allt för länge in på det nya. Jag önskar dig en frisk och god fortsättning! Kryapådigkramar skickas i massor.

    SvaraRadera

  5. Åh stackars dig, det var inget vidare slut eller början...
    Men låt oss tänka så här, att nu kan året bara bli bättre på alla sätt och vis... Stor krya kram ♥

    SvaraRadera
  6. Trist att bli sjuk på nyår. Krya på dig.Men nu fick du njuta av fyrverkerier i alla fall. Jag har hittat Ankis ämnen för januari.
    God fortsättning på det nya året.
    Hälsningar
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt År och god fortsättning! Fy sjuttan för influensan! Den hade jag för två nyår sen och denna julen har jag stark förkylning.
    Krya på dig och varm kram och en sval hand på hjässan ♥

    SvaraRadera
  8. Kära Tove! Så trist att influensan tagit dig i besittning.
    Men jag önskar dig det bästa fär 2017 och att du snart är piggare.
    Saknar dig men du är med mig i tankarna och det ofta.
    Kramar till dig från B och mig.

    SvaraRadera
  9. Vilket dåligt slut och början det blev. Men du ska se att nu kan allt bara bli bättre så det här blir nog ett toppen år. Kramelikram och krya på dig.

    SvaraRadera
  10. Hoppas verkligen att influensan inte är av jobbigaste sorten, men det är trist nog. I år tog jag för andra gången i mitt liv en spruta då sjukdomarna bara avlöste varandra föregående höst. Sköt om dig och krya på dig, Tove!
    Kram och en bättre fortsättning på året.

    SvaraRadera
  11. Svar till er alla:
    Tack för kommentarer och pepp!
    Kram

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...