söndag 6 november 2016

Ute i tid med Fiber - Veckans rubrik v 45

Ja ha ja, så var det dags för Fiber ...
och vad vet jag om detta  ....

F som i fisigt fast det är inte hela sanningen
I som iinförd i kropp och vägg via jorden och säkert i annat med
B som i blandat, blott och bart, bäst så
E som i energi
R som i rik, rekommendation, rasande smart, retroaktiv, risker

Det var det!

livsrummet.blogspot.se  gav oss denna rubriken i nov.månad.
Alla som skriver hittar du till höger - och först när du har läst allas inlägg får du en helhet i delarna - om du så önskar vill säga :-)
Summan av delarna sägs vara mer än helheten  .... fibrisk påstående?
Jo, vecka 45 börjar i morgon  ...

30 kommentarer:

  1. Fiber som också kan tolkas som fiberkabel och nätanslutning. Frågan är vilken sorts fiber som är viktigast för oss i dag...

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket fiber nu :-)viktigtast? Hmm.. bra fråga!
      Kram

      Radera
  2. Haha! Jaså det är det som är fiber? Vi fick mail från företaget som ska gräva ner fiberkablar hos oss. De startar snart. Bra! Då vet jag vad som väntar mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi - så bra jag kunde komma med lite mer info ...
      Kram

      Radera
  3. Det första jag tänkte på när jag såg rubriken var Kruskakli ... hihihi ... Att i tid använda fiberrik mat så att magen inte blir lat ... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket kli och fibrer for i mig innan jag kom på att allt ska va med måtta :-)

      Radera
  4. Just nu är fiber från väggen mest aktuellt hos oss! Nyinsatt nämligen! :) KRam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till med fiber in i väggen :) Kram

      Radera
  5. Du fick till det igen ... på typiskt Tovevis :)
    Fiber eller fiber det är frågan. Just nu väntar vi på att det ska börja grävas för fiber till oss - annars tänkte jag nog på fiber som finns i nyttig kost ... eller textilfiber.
    Ha det gott bästa Tove!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Växtfiber finns ju också ... :-)
      Kram

      Radera
  6. Ja, typiskt Tove, toviskt och underfundigt bra.
    Mitt fiberinlägg är på gång men jag är inte säker att jag kommer att skriva om samma fiber som du. Fast man vet ju aldrig .
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Då får vi rubtikses på fibernivå :-)
      <3

      Radera
  7. När jag såg rubriken kom "fibromyalgi" till mig, men det är ju något annat.
    För mig är fiber bredband, annars är det fibrer som man äter.

    Härlig Tove-tolkning! Underfundig och oförutsägbar!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Just dessa fibrer fibrar jag för :-)
      Kram

      Radera
  8. Kan inte annat än skratta över dina finurliga formuleringar!
    Fibernät är det jag tänker på och vi är inte anslutna till något sådant vilket ibland ställer till problem!
    Ha det gott!
    Kram G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ge någon ett skratt förlänger inte bara dennes liv utan ens eget också. Tack!:-)
      Kram

      Radera
  9. Härliga funderationer.
    Jag tänker på mina "loppfrön" då jag läser ordet fiber, märkligt men sant. Fiber är bra för att magen ska hålla igång och för det äter jag dessa "loppfrön".
    Ha det bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Loppfrö fiber
      ner i magen glider
      gör en männska glad o go
      precis som en skulle tro
      :-)
      Kram

      Radera
  10. Du fick till det som vanligt. Bra gjort FiberTove.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å det är så gott det bara flyter på
      och jag kan öppet fundera så
      Tack och kram till dig!

      Radera
  11. Nu när du tar dig en tugga.
    Kommer du dina händer att gnugga.

    Smaken är liksom si och så.
    Den är ju ändå blå.

    När den vänder i magen.
    Är den ju god så här på dagen.

    Nyttig frukt du all får i dig.
    Dessutom gör dig säkert vig.

    Maten ska tysta munnen.
    Så att du inte blir så tunn en.

    Vi har en bra måndag.
    Så här efter helgdag.

    Dagar kommer dagar går.
    Men så säkert vi tar en påtår.

    Bröd så klart vi doppa till.
    Jag hatar dill.

    En kaka kan också trilla ned.
    Det fanns bara socker på en sked.

    Kvällen kommer sedan uti.
    Naturligtvis så får det för bli.



    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycke
      verser i mitt tycke
      du här ger
      och fram emot nästa
      jag nu ser :-)

      Radera
  12. Ja, fibrer kan vara mycket! Ett underfundig text och rubrik.
    Du kan då få till det! Kul att läsa de andra bidragen var dte också.
    Stor kram med fibrer av alla de slag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket
      kul att du gillar stycket
      av mig
      och de andra
      som här i bloggvärden vandra
      Stor kram

      Radera

  13. Nu får då till det som alltid.... :))

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  14. Ja, minsann, dags för fiber! I dag är det sagt. Vi håller tummar här hemma för att det håller vad det lovar.
    Önskar dig en solig och härlig tisdag. Extra härlig om solen bråkar. :)
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där ja som fiberns sprider sig :-)
      Solen bråkar med det gråa :-)
      Varm kram!

      Radera
  15. Fiber - sådant jag är glad att vi har här hemma så jag kan läsa bloggar och hitta underfundiga inlägg som detta! :)

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...