söndag 13 november 2016

Selfies på begäran :-)

Ja, vad mina grannar tänker om verksamheten på min balkong  om dagarna är svårt att säga - har informerat min familj som fick sig ett gott skratt och något höjda ögonbryn. I fall någon hör av sig :-)
Dessutom så är en inte så intressant heller vill jag tro.
Att ta selfies på en sittande skottning blev en utmaning i sig :-)
Detta blir mitt sista inlägg om snö och skottning för denna säsongen.

Må snöfrid lysa över oss!



Närbild av sittningen med ett ben på var sida om räcket
Avbilden framgår inte på vilken höjd jag befinner mig
eller hur långt det är ner till marken.
Det hittar du på inläggen före :-)

28 kommentarer:

  1. Härligt, du gjorde det fast jag förstår att det inte var lätt. Skönt att du inte tappade balansen.
    Varför blir det sista inlägget om snö, det som var så skoj. Nja, kanske inte för dig.
    Sköt om dig och varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde inte låta bli wiolettan att försöka ta en selfie :-) Härlig utmaning du gav mig där :-)
      Det är nog den roligaste skottningen hittills på de snart 6 år sedan jag flyttade hit.
      Varm kram!
      Lovar sköta om mig!

      Radera
  2. Händelsevis
    tog Tove selfies
    på begäran
    fick hon den äran.

    Läste vad du skrev om Sprallgöken djupfröken också, och om vanligheten. Det fick mig att le.
    En leende spralldjupkram kommer här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sprallgöken är inte trögbedd vare sig på höjden eller i djupet - vanlig vanlighet :-))))
      Spralldjup kram!

      Radera

  3. Sedär! Applåderar... :))

    Kram ❤

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara konstatera att du behöver då aldrig gå på nåt gym. Det fixar du helt själv på din balkong...ute i friska luften ovanpå allt.

    SvaraRadera
  5. Aldrig en tråkig stund, men hujedamej så mycket snö ni har däruppåt! Snart kan du ju bygga en snötrappa ner till marken. Skyffla på bara så ordnar det sig. Härlig knäsittande selfie! :) Härliga du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det ska jag lägga på minnet, får alliera mig med grannarna under kanske :-) Allt går för det mesta :-)

      Radera
  6. jag tackar Gud för att jag har en snöskottare hemma så jag slipper. Tillika kock och chaufför.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacka din man kanske också? Med glimten i ögat Ingrid så tänker jag ärligt: En del kvinnor är bortskämda :-) och kanske de behöver det? Har du dålig rygg?
      Kram

      Radera
  7. Vilket slit du har och du gör det så bra.Så mycket snö och så talar man i huvudstaden om att dte är "kaos". Vad är det då i krigsdrabbade länder.? Dubbelkaos???
    Vilken teknik du upparbetat. Beundrandvärd! Men du, detta är verkligen friskvård och luften får du som extra bonus-
    Styrkan också.
    Men var rädd om dig!
    Stor kram!
    Jag har det helt snöfritt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sakta men säkert minskar högen,tekniken hjälper, den kommer efter 6 års vintrar :-) Tänker också på krigets fasor då något omnämns kaos faktisk.
      Friskvård med frisk luft helt gratis!
      I dag har blidan och fuktigt grått - kan bli regnblandat.
      Lite kaos om det skulle snöa hos er :-)
      Stor kram!

      Radera
  8. Härliga Tove! Du bjuder som vanligt på dig själv :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland går det av sig själv det där med att bjuda :-)
      Kram

      Radera
  9. Ja, du bjuder verkligen på dig själv på ett härligt och positivt sätt!

    Kram och ha en bra måndag :D

    SvaraRadera
  10. En gör så gott en kan och roligt är det att dela med sig ;)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Man har inte tråkigare än man gör sig ;)

    SvaraRadera
  12. Jösses, du kan ta anställning på cirkus! ;) Kram

    SvaraRadera
  13. Snö väcker barnet i en. Tidig vinter hos dig. Lång vinter oss dig. Kräver en gedigen arbetsinsats, men kan också ge mycket glädje.
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Glad jag skottar och frustar och sträcker på ryggen :-)
    Kram!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Min konstutställning i september

Fördelen med abstrakt konst är att det går att se fler bilder/gestalter i samma tavla.  Alla tavlor i akryl. Det är så rolig...