tisdag 15 november 2016

Parterapeuten - Nytt par 1


Att vara i allmänheten tjänst  denna gång som parterapeut är ett uppdrag som jag tycker om att få.
Det är naturligtvis en resa i fantasins värld!
(Här kan du läsa om min första söndagspredikan när jag var präst
Här kan du läsa min andra)

Mitt förra par,  Mia och Kasper valde att gå skilda vägar.
(Här  första inlägget, sedan följer 3 till efter)


Nya paret, Maria och Anton har bjudit hem mig till vårt första möte.
Vi sitter i deras kök. En helt vardaglig placering.
En brasa i öppna spisen ger ett fint ljussken och det doftar kaffe.
Jag börjar med att fråga om de har någon musik de båda gillar och om de kan tänka sig att spela den? De tittar lite förvånad på varann, men de har det och Anton reser sig för att rigga i gång spelaren.
Mjukt och forsoningsbart tänker jag - om det nu är försoning de vill ha?
Här är låten
https://www.youtube.com/watch?v=ihFqBn4jrk8

Forts följer

16 kommentarer:

  1. Underbart!
    Med den låten, vid brasan kan bara inte deras relation annat än bli bättre..eller?!
    Följer förloppet med spänning..
    Kram till terapeuten❣

    SvaraRadera


  2. Såklart relationen blir starkt och kärleksfull efter möten med terapeutTovesamtal. 😄

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Inte helt säker på det :-)
      Kram

      Radera
  3. Din fantasi har inga gränser, haha!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är fri i fantasien :-)Det är så roligt att skapa själv tycker jag. Passar till mina målningar ha ha ...
      Kram

      Radera
  4. Knappast en låt jag hade väntat mig att de spelade för dig. Väntar med spänning på vad problemet är. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inspirationen till att bruka den låten fick jag i en kommentar på första paret :-)
      Kram

      Radera
  5. Som vanligt när du skriver så fångar du läsaren med hull och hår. Det känns som om paret som du besöker kommer att klara både en skilsmässa eller att bli hela tillsammans igen. Låten var deras gemensamma när de blev ett par, men behöver ju inte betyda att de klarar av det trots de vackra orden och den fina musiken. Den kan lika gärna bli ett vackert minne för dem längre fram om de väljer att gå skilda vägar. Så vidare mot tvåan. Tack Tove!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv du som läst - och du förstår nog hur ljuvligt det är att skriva ner sina fantasier på det här sättet :-)

      Radera
  6. Härligt Tove! Jag är idel öron och had eallra helst velat kyssna till dig som berättare här.
    Låten är en sann favorit för mig från 2002 och jag kan gråta floder till den. Så vacker!
    Men jag undrar om paret och melodin. För det är dubbel i sig.
    Stor kram!
    Och du! Din nya header är underbar.

    SvaraRadera
  7. Underbar låt är det! Men som du säger dubbel i alla fall för paret;-)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Anton hade god smak. Eller skulle han bara fjäska för dig. :)
    Helgkram Bosse Ammare

    SvaraRadera
  9. Vem vet?
    Helg kram till Ammaren :-)

    SvaraRadera
  10. Underbart, säger även jag. Den låten med dessa artister har jag faktiskt i min cd-samling! Lyssnar emellanåt på den också... :-)

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Dryck

Att dricka - dricker - drack - har druckit  dryck. Glas och dryck hör ihop, gemenskap och smakförhöjare. Vatten är  särklassklassifierat ...