lördag 12 november 2016

Läslust och besöksvänlighet

Kan inte minnas att jag någonsin i min bloggtillvaro legat så "i tid" med att läsa runt. Jag har till och med fått till att besöka nya. Att jag dessutom håller i gång två skrivanden, den här och min hemsida  www.klaraovidia.se
betyder troligen att jag är i farten och i balans; Helt sannolikt :-)
Lust är ett nyckelord - samt utbyte.
Gissa vad jag ska göra i dag?
Ut på balkongen och skotta snö :-) Solen är skinvänlig också denna dag.
Nu är modellen att sitta på räcket och snön är alltmer kastvänlig.
OBS: Utanför räcket finns en 3o cm bred balkonglåda och där planterar jag mitt ena ben. På andra sidan räcket så har jag en snövall att parkera det andra benet i:-)

Trevlig helg!

28 kommentarer:

  1. Nu gör du mig orolig. Om du tvunget måste sitta på räcket, så se till att det finns en stor dykvänlig snödiva precis rakt under. Nervös kram

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken Gunnel, jag har lagt till ett OBS i inlägget då jag insåg att det vanliga är ju att räcket går längst ut, livsfarligt!
    Lugnande kram!

    SvaraRadera
  3. Imponerande att du håller igång både bloggen och hemsidan! Jag tycker det är svårt nog med en...

    Önskar dig en trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inne i en sån period nu, då funkar det fint, jag styr ju min egen tid som pensionär och lägger prio :-)
      Kram!

      Radera
  4. Härligt att vara i fas och skriva! och läsa. Lust är helt klart avgörande, jag tror att vi människor är otroligt luststyrda. Att känna för något gör helt klart motivationen driver en framåt.

    Ha nu en toppenfin luststyrd helg!
    Kramar
    Christina Karlsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lust och också behov som mynnar ut i motivationen som ett fint driv - och ibland dyker flow upp :-)
      Har en fin helg!
      Kram

      Radera
  5. Hos mig är det tvärtom - jag hinner knappt med att skriva kommentarer på mina egna inlägg. Förstår inte hur tiden kan bli så knapp när man inte jobbar utanför hemmet. Och inte städar särskilt ofta heller. Men idag har jag varit och målat. Min son har beställt en flamingo, vi får se hur det går med det.
    Vad jag förstår av ditt inlägg måste snön gå upp ända till balkongen?
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tvärt om ibland hos mig också Ingrid :-) Kanske ger du annat mer prio då och då. Du är ju aktiv! Nej, snön ligger inte ändå upp till balkongen, jag bor på tredje våningen och har en stor blakongen på 18 kvm och där samlar sig snön, det kom ju över 1 meter och blåser i hop sig det är där jag skottar och får slänga över underliggande balkonger :-) Lycka till med flamingomålningen som sonen beställt!
      Kram

      Radera

  6. Var rädd om dig, snö är tungt! :-)

    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är tung, och det får ta tid innan den är väck många pauser :-)
      Kram

      Radera
  7. Du är nu helt fantastisk! Fast det är du ju jämt. Fantastiskare -friskare, kanske? Nyord.
    Aktar'e bara för halkigt räcke ;)
    säger slö kvinna gömd i stan ♥ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är jag fantastisk och ibland inte :-)Fantatiskare-friskare är tillagd i min ordbok! Nice!
      Du är aktiv på ditt sätt Gerd :-)
      Kram

      Radera
  8. Gillar bilderna på dig när du skottar ,-))
    Du får motion!
    Det är bra det ,-)
    Jasså du är ikapp vilken härlig känsla det måste vara ,-)
    Jag ligger alltid efter, känns det som.
    Ha det fortsatt jättefint.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul du såg bilderna :-) Mycket motion och det är bra! Brukar också ligga etter, men nu är jag i fas för en tid :-)
      Kram

      Radera
  9. Kan jag skriva att du är i balkongbalans? Jag vill ha en selfie där ute. Då får inga poäng. Tävlingar är inget för mig.
    Kram Svante Tjejtjusare
    Ps. Jag visste inte att du har en hemsida också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sakta men säkert intas balkongbalansen också - och om du kollar in Hej å hå 2 så har du selfieserien där Svante Tjejtjusare och systemet är poänglöst :-)
      Hemsidan kom till i slutet av augusti :-)
      Kram

      Radera
  10. Visst är det fint med både lust och styrka! Och den yttre styrkan får du helt klart genom snöskottningen och den ger deg säkert viss inre styrka också, eller hjälper den styrkan på traven.
    Tycker du fått till ett bra system med skottningen och skönt med blomlådan som stoppar upp om du skulle halka.
    Och bästa Tove, du är väl försiktig.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nytta med nöje ger styrka inne och ute, inuti och utanpå :-)
      Jätteförsiktig är jag! Stor kram

      Radera
  11. Ingen fara för fall och frakturer då, tack och lov! Härligt att ligga i fas med livet. Kul att besöka nya bloggare också... Ha en finfin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej jag håller mig till försiktigheten :-) Nya bloggvinklar är bra -
      Finfin helg har jag!

      Radera
  12. Skönt när man är i fas :)
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Här skottar vi ingen snö - just nu i alla fall! Lite frost och bara lite pudersnö! Skönt när tiden räcker till mycket! Kram

    SvaraRadera
  14. Pudersnö har också sin tjusning!
    Liksom att tiden räcker till!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Jag är glad att jag slipper skotta snö, för här finns det mycket av den varan och det kan bli rätt så tungt. Så, var rädd om dig.

    Skulle vilja se dig i den där ställningen, det låter lite mystiskt. Det går inte att få se en selfie på det`?

    Skönt det måste kännas att tiden räcker till, jag tycker ibland att det kan vara lite knepigt att få den att räcka. Men, för mig tar ju allting lite längre tid också.

    Trevlig söndag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  16. Ja, det är gott att ha den känslan om tiden, det är inte alltid så. Jag har förstått att det tar för dig och tycker du är härligt i härdig och inte ger upp utan ger dig tiden du behöver. Jag behöver också tid eftersom jag har mina utmattningssyndrom, men är fysisk frisk.
    Varm kram till dig!

    SvaraRadera
  17. Jag skrev en kommentar här, men nu hittar jag den inte???? Något gick i alla fall fram, för jag vår aviseringar på vidare kommentarer under det här inlägget.
    Kan det hamnat i något skräpfilter?

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...