tisdag 8 november 2016

Hej å hå

Varför smakar mitt te bäst då snö och frost finns?  Eller mitt i sommaren då det är varmt - men sällan höst och vår? Där överdrev jag nog lite ... men.
Snö ja, jäklar vad det vräkt ner här ... Metern i egen hög person vitklädd årstiden till ära!

Jag får i dag möjligheten att delvis liggande påbörja skottningen av balkongen .... ni kanske kommer i håg att jag inte bara kan slänga snön över kanten får då får grannen under fullt upp ännu mer på sin balkong, och då blir det illa fullt för den längst ner också. Lite som ringar på vattnet - fruset vatten. Att tänka på hur kristallrikt vackert det ändå är är som en uppenbarelse ... så uppenbart

Ett hinder har jag fått - min högra brutna handled  (2014) gillar inte för mycket av det där - inte ofta jag får ta värktabletter. Ortosen ger stöd och min uppfinningsrikedomen är jag tacksam för att hitta skonsamma sätt.  En har ju en hel kropp att bruka!

Troligen har jag skrivit om detta varje vinter - det är så det är nu för tiden . Upprepningens rike är stort och rymligt eller hur?
Annars tickar livet på -
och vilken välsignelse är inte det.
Himlens blåa och solen trotsar det grå
och jag -ja jag är på
mera snö ska komma ...


Bildbevis
över 2 meter blev den packade högen på balkongen 

22 kommentarer:

  1. Ojojoj! Jag bara sitter här och är otroligt glad att inte jag kan ta ett sånt foto idag. Snöskottning är rena straffarbetet. Det behövs många timmars vila efter det. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du bor på höjden, fastän otur för den som bor längst ner. Var rädd om din handled...jag funderar hela huvudet runt på hur du ska lära dig skotta med fötterna, vilken ställning du ska inta. Du är ju vig så kanske du hittar på bra råd alldeles själv.
    Kramsnö kanske inte gillas nu men första delen av ordet passar säkert bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Kramsnö är det inte men väl en kram från snön :-)

      Radera
  3. Oj så mycket snö på balkongen!
    Kan tänka att det som blivit brutet aldrig har samma kraft som innan.
    Här snöar det också, vitt och fint ,-)
    Hur teet smakar intressant det har jag aldrig tänkt på fast jag klurar på det mesta ,-)) Att smaken kan vara olika för vissa årstider...........det är något jag får ha i minnet och återkomma med ,-)
    Ha det fint nu KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera

  4. Herregud, det är som vintrarna på 60-talet...
    En bruten handled kan aldrig bli som förr, inte heller min arm blir som förr... Känner också av artros....
    Jag tycker nog att ALLT smakar gott oavsett väderlek, hi hi....

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Snöskottning är verkligen ett tungt arbete för flera kroppsdelar. En bruten handled har tyvärr en tendens till att inte bli lika stark igen men man får göra det bästa av situationen. Te smakar alltid gott tycker jag :D

    Kram och ha en fin vinterdag!

    SvaraRadera
  6. Milda makter vad mycket snö ni har fått! Ta det lugnt med skottningen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ojj, så många snöflingor som måste skapas innan det blir så mycket drivor! Tråkigt att din kropp reagerar så i kyla, men du är inte ensam. Kramar

    SvaraRadera
  8. Ta det lugnt med skottningen så att din handled inte tar stryk!
    Kanske tinar snön bort man vet aldrig! Här snöar det för fullt
    och fyrhjulingen är tillfälligt ur funktion kanske kommer det
    NÅGON och hjälper till. Kram vännen

    SvaraRadera
  9. Ojojoj, så fasansfullt mycket snö! Var försiktig med din handled - och resten av kroppen med - du ska hålla många år till!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jösses, så mycket snö ni har fått! Och jag kan tänka mig att det lyser upp och är otroligt vackert. Speciellt med solsken och blå himmel. :) Här har vi också fått njuta av solsken, blå himmel och vinterkyla idag. Underbart! Och i natt ska tydligen säsongens första snö falla även här i Skåne. Jag som älskar den första snön ser fram emot att få rulla upp gardinen imorgon och se hur mycket det har blivit. Dock lär vi nog inte vara i närheten av era snömassor. ;)

    Var rädd om din handled kära Tove och njut av både te och vacker snö.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Så mycket snö du har! Oj, oj. oj! Och vist är det fint och lyser upp.
    Men det är ju ett jämt göra att få bort snön från balkongen. Du måste ta det försiktigt med din arm och den handled för snö är tungt.
    Var rädd om dig kära Tove.
    Har följt det svenska snöandet och även i Stockholm har det nu kommit massor och troligen är en del skolaor stängda imorgon.
    Ha det gott bästa Tove.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  12. Ja, nu är det Stockholm tur att bli vitt och oframkomligt :-)
    Häruppe är vi vana med kaoset ;)
    och du i dag kommer det mera snö -
    Stor kram!

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Gems weekly photochallenge - Bad

Julbadet. Alla i samma familj badade i samma vatten och hade en mer rituell betydelse än en hygienisk. Hygienaspekten  har varierad över t...