måndag 28 november 2016

Arom - veckans rubrik v 48 - och Paus

Hej rubrikare och andra vänner!

Känn doften av
björkens sav
kaffet, soppan och stearin
jag ser att du gör en min 
Av jordens gröda
en sådan möda
Dofta en baby bakom öra'
kanske kan du höra
Aromatisk är livets bruk
än mer om du sitter på huk
Fyllig eller tunn
det fyller dig en stunn
Nå, så är väl en arom 
något som en äter
men doft som doft mäter
minst en arom ...

Det är jag som satt rubrikerna denna månad. 
Blogger vill inte som jag så rubrikerna får du läsa om i inlägget 27 november :-)
övriga rubrikskribenter hittar du till höger i menym.

Nu ska fröken tant ägna sig åt annat ett par veckor fram. 
När ägnet är över bli jag åter synlig både här och var.

40 kommentarer:

  1. Din diktkonst förgyller en måndagsmorgon. Lycka till med det du ska göra nu framöver. Kram

    SvaraRadera

  2. Då ses vi igen om ett par veckor. Önskar dig allt det bästa under tiden. Kram ❤

    SvaraRadera
  3. Vilken upptakt på veckans rubrik du slog an Tove! Med beröm godkänt eller hur det hette en gång i tiden. Få saker betyder så mycket som arom när det gäller minnen! Särskilt i juletid! Önskar dig innehållsrika veckor framöver :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack med gladkram - taktar upp :-)

      Radera
  4. Så fint! jag känner aromerna du diktar om.
    Ha det innerligen fint de två veckorna du tänker ägna dig åt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack med gladkram - aromatisk :-)

      Radera
  5. Vilken arom!
    Den dröjer sig kvar i hela min gom!
    Jag gillade ordet ägnet
    använd det uti paushägnet.

    Glad adventstid, från en tant till en annan och kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack med gladkram - ägnad till :-)

      Radera
  6. Härlig dikt.
    "Fröken tant", ska det vara du det?
    Lycka till med det som ska ordnas och välkommen tillbaka, snart.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fröken tant tackar med gladkram! :-)

      Radera
  7. Tack för kreativa, glada rader. Hoppas "tant" får ett par riktigt givande veckor av de dagar dessa veckor bäst används till.
    Ha det fint!
    Kram Mia!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack med gladkram från tant :-)

      Radera
  8. Hjärtligt tack för ditt poem hos Veiken, Tove!
    Uppskattas!

    Du har rätt!
    Dofter = Minnen från långt tillbaka
    som min mammas sockerkaka.

    Ruth i Virginia



    SvaraRadera
    Svar
    1. Då önskar jag Tove Boye trevliga ägnaveckor.
      Kram från mannen med två eller tre fruar

      Radera
    2. Tove Boye tackar med gladkram!
      - fint med flerfru :-)

      Radera
    3. Till Ruth!
      Håll tillgodo med poemet!
      Minnenes socker kaka
      gärna vi smaka
      hon kunde baka
      den mor
      vars kärlek var stor
      Tack för besöket och ha det fint!

      Radera
  9. Aromernas doft och känslan av dessa förmedlar du väl.
    Jag läser och njuter. Känner mig närvarande.
    KOmmer att sakna dig och önskar dig det bästa käar "söstra mi".
    Stor kram och många tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack med stor gladkram till söstra!

      Radera
  10. Känner olika aromer under tiden jag läser din dikt :)
    Önskar dig sköna veckor framöver!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ha det jättebäst när du pausar! Aromer lär vi få många av i veckorna som kommer.Din header... mums för ögat! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack med gladkram - bästkram :-)

      Radera
  12. Känner aromen komma mot mej!
    Ha en trevlig paus och på återssende!

    SvaraRadera
  13. Härligt aromatiskt! Babydoft bakom örat! Ack ja... Ha det gott och kom snart tillbaka hit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack med gladkram från bakom örat :-)

      Radera
  14. Just nu känner jag ingen arom eftersom näsan är helt täppt efter vistelsen i Mälarhöjden under helgen. Det myckna åkandet med tunnelbanan är orsaken till den rejäla förkylningen som jag har fått. Men man kan ju inte låta bli att åka upp till barnbarnen när det är så mycket som är på gång där. Kommer inlägg om det så småningom.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack med gladkram och önskan om att täppan nu givit sig iväg .-)

      Radera
  15. Härlig arom!
    Vi ses Tove!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Arom är en härlig titel i dessa juletider. Minnen från förr blandas med nytillkomna aromer och ingen kan beskriva det så träffande som du. Önskar dig sköna veckor och skickar varma julekramar till fina du :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack med gladkram till fina dig!

      Radera
  17. När jag läste Arom, tänkte jag direkt på en nyöppnad kaffepaket - det doftar så himla gott och blandat med alla aromer från allt julstök så kan man inte annat än bli hungrig när man tänker arom.

    Önskar dig en fin adventstid!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Björkens sav och jordens gröda - du verkar längta våren. Och vem gör inte det.

    SvaraRadera
  19. Tittar bara in för att se om du är tillbaka men ägnet verkar till att pågå ännu... Sänder en amarylliskram!
    och doften av en clementin - bara för att det är så juligt!

    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du tittar in
      med amaryllis och clementin - bara för att :-)
      Kram

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Dagens lilla 2 - Märkvärdigt

Är märkvärdig något en gör sig? Vill göra sig? Eller är det märkvärdigheten som gör en? Märkvärdigt eller inte? Märk värdigt.  Är in...