måndag 10 oktober 2016

Parterapeuten forts. 3


Kaspers svar på vad han trodde att Mia tänkte om att sitta kring en skärbräda i parterapeutisk syfte gav genast klang av skratt.
Jag träder åter i position ryggen mot skafferidörren - svårt att hålla mig för skratt så jag klingar med i klangen.
Mia utbrister:
- Jag är så förvirrad av denna placeringen, så brukat det inte vara!
- Har ni gått i terapi förut?
Kasper rör sig en smula obekvämt innan han svarar:
- Det här är femte gången. Han ser ner i skärbrädan. Mia är svår att avläsa ...
- Vem tar initiativet till att ni ska gå i terapi?
Paret byter blickar men ingen svarar.
- Ok, säger jag och fortsätter:
- Har det påverkat er att fortsätta leva tillsammans?
Svar dröjer.
-Vill ni kanske själv prata en stund utan min närvaro för att föröka komma fram till vad ni känner och tycker kring den frågan?
Båda nickar och jag lämnar dem med ett block och en penna.
 Forts. följer

9 kommentarer:

  1. Du är verkligen en fena på att skriva om det vanliga, vardagliga så att det blir spännande. Hur i fridens namn ska det gå för paret egentligen? :) Väntar på nästa inlägg redan.

    SvaraRadera
  2. Numera så hoppar jag ur sängen på morgonen och rusar till datorn...ifall du skulle ha lagt ut en fortsättning på berättelsen. Den är oliiiiiidligt spännande. Kram

    SvaraRadera
  3. Väntar i andlös spänning på nästa avsnitt!
    Kram😊

    SvaraRadera
  4. Du är så duktig att skriva. Väntar på att få läsa den spännande fortsättningen.
    Kram.��

    SvaraRadera
  5. Undrar vad som komma ska...
    Nyfken och intresserad är jag absolut. Och jag ler...
    Stor kram!

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...