fredag 2 september 2016

Gallstenar, Dubbelblogg & Farthinder

Gallstenarna - egen diagnos  - ligger där de ligger och lämnar inga symptom. Skönt nog!
Har just skickat ut dagens från www.klaraovidia.se (Skriver en snutt varje dag där)

I går var jag nära ögat att  - nå det kan kvitta.
Idag är jag mitt i ögat kan en säga - jag tänker på synen. Efterommöbleringen ser jag bättre. När jag skriver så sitter jag mitt ljusets skärningspunkter mellan fönstren.
Effekt: synfält vidgas!

I går blev jag så saligen förbannad på trafikanter, bilister. cyklister, mopedister och gåister!
Jag pekade finger åt två gående som inte flyttade sig vid min varselplingpling. Att vara ute 3-4 gåister tillsammans på promenad är ju trevligt - och kräver att de må gå i bredden. Igår plingade jag och ropade: Se upp!
Kommentar: Men måste du skrika så??

Moped får endast framföras utan registreringsskylt, i går passerade 3 stycken med registreringsskylt!!
Vid farthindret på vägen där jag ska över vägen är inget övergångsställe.
Där stannar bilarna.
Vrång som jag kan vara står jag ibland kvar mycket demonstrativt och visar tydligt att de ska köra!
Tänker lämna förslag om farthinder vid varje skyltat övergångsställe. Där stannar få!

Själv är jag ju naturligtvis ett praktexemplar i trafiken - iallafall på bussen ;)

26 kommentarer:


  1. Hi hi, såklart att du är ett prakexemplar i trafiken. 😊

    Trafiken här skall vi inte prata om, den är hemst! Ingen ordning alls.. mÄn går över gatan på egen risk... 😫

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera
  2. Hi hi ... mÄn går över gatan på egen risk ... män är en stor risk i sig själv :-) Förstod din mening men kunde inte låta bli spinna vidare ...
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastiskt härlig bild i blogghuvudet! Vilka färger ...
    Och så var jag och tittade på din sida Klara Ovidia. Den gjorde mig nyfiken! Hur tänker du nyttja den webbsidan?
    Och vad är det för typ av hemsida/blogg ... Tänker på att du verkar få forma den själv väldigt mycket?
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har svar på Klara Ovidia om nyttjandet av Simple Site - formbar till mitt bruk ja :-) Enkel och lättsam, men behöver tänka till lite, kanske inte så funktionsrik men det behöver jag inte, än så länge ...
      Kul du tittade in här och där!
      Kramis

      Radera
  4. Hihi... kan se dig där i trafiken - se dig hytta med nävarna åt alla usla trafikanter :)
    Skönt att gallstenarna inte ger sig till känna...
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart får jag väl dåligt rykte hår i stan, den är ju liten ..
      Ha en fin helg du med!
      Kram

      Radera
  5. Här finns inte en enda moped utan registerskylt! Om så vore så är den det inte länge för då finns det människor som du och jag som säger till och vips så har polisen tagit hand om "brottsfallet".
    Du kanske inte får dåligt rykte alls Tove, du kanske bara blir respekterad för att du vill ha ordning och reda (och löning på fredag, som vi brukar säga här)
    Var rädd om dig i trafiken och en härlig helg. Din header är strålande vacker för den delen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ordning och reda, löning på fredag!Det ligger något i respekten också ja ..
      Kram

      Radera
  6. Hahaha....Du låter lite som mig du. Blir som du jag.

    Håller med!!!
    Kram på re

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fyndig kommentar; du som jag :-)
      Kram

      Radera
  7. hehe... ja, som du ser så har även jag varit och kollat in din hemsida. Gallstenar... usch och fy, har du haft besvär av sådana! Det brukar ju oftast vara överviktiga män i 40-årsåldern! De kriterierna stämmer ju inte riktigt på dig... :-) Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite övervikt stämmer enligt senaste mätta BMI ...
      :-)
      Ha det väl!

      Radera
  8. Ååå så fin header!
    Såklart att det vore fint om folk var lite mera hänsynsfulla mot varandra i trafiken och över huvudtaget i livet men det är väldigt mycket först till kvarn som gäller eller vassa armbågar o s v.
    Kul det här med två bloggar..ska nu kolla din andra!
    Ha en fin kväll❣

    SvaraRadera
    Svar
    1. I bland blir fotoideér lyckade!
      Dubbelblogga går hittills bra och är kul!
      Söndagsmorgonkram!

      Radera
  9. Din HEADER - underbar!
    Trafikanter av alla slag tror att dom äger världen! Jag förstår dig fullkomligt! Häromdagen gnällde jag på en cyklist sm inte hade en plinga på sin cykel.... Kram

    SvaraRadera
  10. Clara Ovidia-sidorna är jättemysiga! Härliga bilder!
    I Umeåtrafiken klarar jag mig ganska fint men i Finland blir jag irriterad på en gång, undrar vad det beror på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan en undra på - tänkte genast på hur jag uppförde mig i Norge då jag var där?
      Kul du tittade in på Klara Ovidias ::)

      Radera
  11. Haha! Det behövs allt någon som ryter till i trafiken ibland. Polisen har tydligen inte möjlighet att vara överallt så de borde vara tacksamma att du hjälper dem. Ha det gott och tänk på blodtrycket.

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar blomkompott! Jag blir nog mest irriterad på unga jäktade cyklister som fräser åt en när man cyklar för långsamt. De har ingen plinga alls utan hojtar elakt där de vill fram. Suck.

    SvaraRadera
  13. Det blev bra med den blomkompotten:-) Elakt hojtande är högst ofint och irriterande- Suck.

    SvaraRadera
  14. Gallstenar kan vara nog så luriga och lever sitt eget liv! Vilken vacker blomsterkompott du bjuder på :D

    SvaraRadera
  15. De är luriga, de stenarna- har inte känt dem på flera år och så intar de mitt dygn på det sättet.
    Blomsterkompotten har jag idag fyllt på med orangea rosor :-)

    SvaraRadera
  16. Vilken vacker header! Jag blir så glad av den! Ja, det blir jag av alla dina....
    Jag tror att vi skulle behöva styra upp lite av de som både åker moppe, går i bredd och även cyklar som o de trodde det var Vätternrundan som var på gång.
    Så är det här i stan. Och gående med breda barnvagnar gör att man inte alls kommer fram.
    Vi kunde visa hur det går till....
    Bra på att åka buss, flyg och tåg är vi också.
    Kan se en ny bransch för tantarmén.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  17. Tantarmén har att göra ja :-)
    Stor kram!

    SvaraRadera

Närvaro

Förr var jag inte så medveten om det där med att de dagar som gick var livet. Sedan ett par tre år så lyckas jag få ihop att så gott som al...