måndag 4 april 2016

Får jag presentera ...

... första filmen jag lägger ut :)

En fredagsträff med mina vänner Marianne och Gösta. Ni som läser regelbundet har träffat dem förut vid flera tillfällen. De har åldern inne båda. Hon 82, han 96! I december skrev jag om dem, då jag var deras följe till sjukhuset för behandling båda två. Gösta drabbades av en stroke därefter och bor som bekant på äldreboende nu mera.
Jag har deras godkännande att visa filmen, påpekas ska att Gösta kommenterade sin stora servett, han har alltid haft servett, den här har en äldreboendeform som är aktuell för dagen!

Älska livet
om än det går trögt
och tar vägar
som inte önskas
svär och domdera
glädjeämnen  är oftast flera

Uppdatering; det bidde ingen film visar det sig,... så ni får stillbilder här och jag får jobba på att lägga in filmsnuttar  :)
Utan servett




Copyright Tove Olberg

15 kommentarer:


  1. Gick inte se någon film....

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Härliga vänner du har Tove!
    Kan tyvärr inte se filmen på min iPad, försöker senare.
    Ha en fin vecka å kraaamis

    SvaraRadera
  3. Vänner finns i alla åldrar, härligt! Det är livet.
    Filmen kan inte ses tyvärr!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Gamla människor ♥ ♥ ♥ ♥
    Lika fint med stillbild på Gösta som det kan vara trevligt med rörliga.

    SvaraRadera
  5. Ålder är bara en siffra! Vänner i olika generationer är en rikedom.

    SvaraRadera
  6. Du milde vilken ungdomlig man. Snygg dessutom. Damen får ursäkta men 96 år! Det kan man verkligen inte tro! Kramar

    SvaraRadera
  7. Jag trodde först att jag var för tidig och att din film fortfarande höll på att laddas, men nu ser jag att det var inte bara jag som hade problem. Stillbilder är precis lika bra, och jag håller med övriga att det ser ut att vara ett piggt och ungdomligt par. Tänk så kul man kan ha med goda vänner! Kram

    SvaraRadera
  8. Så fin dikt, sann och rakt till hjärtat. Härliga bilder som visar att hjärtat är med även där.
    Hjärtlig kram!

    SvaraRadera
  9. Din fina dikt värmer! Och den är så tänkvärd. Jga ska lära mig den utantill och ta fram när jag tycker det kör ihop sig.
    Och filmen kommer när den kommer och tills dess njter jag av de fina bilderna på dina vänner.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Jag kan heller inte se någon film. Vad synd....

    Fin dikt och trevlig glad kväll till dig.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Ibland krånglar det med tekniken ... så´nt är livet :)
    Så fina de är dina vänner, så ungdomliga ... och vilken fin liten dikt! Den sparar jag!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tekniken är inte alltid på vår sida men bilderna duger mer än väl!

    SvaraRadera
  13. Filmer är svårt att få in på bloggar. Lägg den på YouTube och länka på din sida.

    SvaraRadera
  14. Härligt med fikastunder med goda vänner. Äldre människor har ofta så mycket visdom inom sig. Att ladda upp film kan vara komplicerat eftersom den tar en hel del utrymme.

    Ha det fint! Kramar

    SvaraRadera
  15. Kul att se en bild på dina vänner. De ser verkligen unga ut!

    SvaraRadera

Närvaro

Förr var jag inte så medveten om det där med att de dagar som gick var livet. Sedan ett par tre år så lyckas jag få ihop att så gott som al...