torsdag 28 april 2016

Destination Ditte på Söder

Fredagen 8 april åker jag och Elaine från Ekerö till Söder.
Jag har varit här förr och säger här är ingången. Det var det inte!
När vi så fann ingången så säger jag: Vi ska till våning 9!
Den fanns inte! Då tog vi våning 7 tror jag ...
Ingen där heller som vi kände igen ..
Till slut kom vi på rätt våning och på dörren stod det:
Akker! Ack så skönt, nu är vi framme och föremålet för vårt besök öppnar dörren:

Hej Ditte!
Här är vi!
Återseendets glada känsla blandas med dofter från heta skaldjursgrytan och dagen till ära västerbottensostbröd!
Känner mig hedrad! Att ta med en vän till en vän är vinn vinn!
Vi känner oss så välkomna och tänk att vi nu snart känt varann i ett år!

Vi äter, samtalar och finns till i flera timmar!
Det är bra gott att leva!
Här  kan du få receptet på gryta och brödet samt se damerna som bänkat sig för intag!
Tack Ditte för oss!
Vi ses nästa gång :-)

Copyright Tove Olberg

20 kommentarer:

  1. Så trevligt ni verkar ha haft det. Jag var tvungen att gå in och kolla receptet och jag fastnade speciellt för brödet. Jag förstår att din orienteringsförmåga påminner om min. Att jag har brevduvor boende i trädgården har inte hjälpt mig det minsta. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brödet var jättegott! Orienteringsförmågan min är av sämre kvalitet, brevduvorna skulle troligen inte hjälpt mig heller :-) En härlig dag att minnas!
      Kram

      Radera

  2. Finaste Ditte pluppar fram när jag klickar in till dig.
    Fiskgrytan och brödet lät smaskens... :D)

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten :-)Ditte är en fin vän!
      Kram

      Radera
  3. Att träffa bloggvänner irl är bland det trevligast som finns!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  4. Åh, söta, kunniga och trevliga Ditte! Kul att se henne hos dig! Förstår att du hamnade i en vinn, vinn situation med två fina vänner!
    Att hitta rätt är inte alltid så lätt men till slut hittade ni till Ditte och det var ju tur!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kom dit vi skulle och värdinnan är underbar!
      Mitt lokalsinne är som det är ... :-)
      kram

      Radera
  5. Det är gott att leva, ja, det verkar stämma på er dag! Jag har träffat ett par människor jag lärt känna via bloggen i mina trakter, alltså inte alltför många mil bort. Kul! Dessutom har jag en hel del andra vänner jag lärt känna via internet! Tänk vilken ynnest att få leva i internettider!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen gott! Internet är toppen! Vänskap som uppstår via skrivandet är spännande och berikande!
      :-)

      Radera
  6. Vänner är vinn vinn vinn och åter vinn. Guld värda att återvinna. Håller med Mia i ovanstående kommentar om förmånen att utöka sin vänkrets via nätet. Att sedan träffa nätvänner irl gör vänskap i dubbel bemärkelse.
    Vänskapskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinn vinn vinn vinn - så är det! Vinn en själslig vinst i vänskapsband från nätet. Stor nätkram!

      Radera
  7. Fina bloggvännen Ditte. Förstår ni har haft det både mysigt, trevligt och surrigt.

    Morgonkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En toppendag det blev!
      Morgonkram!

      Radera
  8. Ditte är en toppentjej. Jag hade nöjet att träffa henne när hon var i Thailand. Jag förstår att ni hade en riktigt härlig dag tillsammans! Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, ni träffades i Thailand!Jag såg er på bloggarna :-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tack Tove, för ditt och Elaines besök är hos oss. Det var så roligt att ses igen men tyvärr gick tiden alltför fort som den gärna gör när en har trevligt.
    Ni är hjärtligt välkomna tillbaka!
    Och visst är bloggvärlden härlig! Vilka möten som kan ske! Hoppas vi snart ses igen.
    Tack för länken!
    Och jag ska snart laga repris på både bröd och fiskgryta i kommande vecka...
    Stor kram till dig.

    SvaraRadera
  11. Tiden går för fort, så är det! Vi ses igen!Smaklig måltid då dina gäster får smaka det goda!Som sagt fabelaktig gott!
    Stora kramen!

    SvaraRadera
  12. Underbart att ni fick träffas i fina våriga Stockholm!

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Gems weekly photochallenge - Bad

Julbadet. Alla i samma familj badade i samma vatten och hade en mer rituell betydelse än en hygienisk. Hygienaspekten  har varierad över t...