lördag 19 mars 2016

Lördagsbilagan

Fingrarna vill flyga över tangenterna .... och det är inget bättre flyt än det ...
det värsta är att bena vill samma sak - ja, inte på tangenterna då .... utan på marken.
Alltså må jag ta en sak i taget. Eftersom jag ännu inte är påklädd så får fingrarna först få sitt.
Tekoppen av ljuvlig karaktär, Mon Ami med Earl Grey i, ger smak och ostmackan till ger mättnad därtill.
Det är bara så härlig att finnas till om än världen är helt ohärlig på sina håll.

På radion, skvalkanalen spelas  "I dag är det bara vi två" passar också väl in, eftersom det finns två här också, det är jag och så är det mitt bättre jag.
Igår målade jag, det bättre jaget fick härja vilt och det kan vara det bästa jag nånsin gjort - haha ...
I takt med min utmattning som jag nu kan sköta om så har det inträffad en förändring - jag har lyckas flytta hjärnans kaos ut i mina livsrum, symaskinen på matbordet, tavlor på tork, stafflit i köksdelen, bänk och spis belamrat med penslar och färg, och golvet är klädd i plast.
I natt drömde jag om pengar, jag gör det med ojämna mellanrum. Alltid slutar de med att jag är jätterik, och det stämmer!

På tid, på färger och ljus, på upplevelser, på vänner och på fingrar som kan och vill flyga och ben som kan  och vill - det bästa ljuset kommer ur mörkret!
" Dölj inte dina talanger; de gavs till dig för att användas.
Vad är väl ett solur i skuggan?"
Benjamin Franklin


Copyright Tove Olberg

28 kommentarer:

  1. Dessa drömmar! Så spännande att ta sig igenom en natt och inte veta vart det bär av och vad man ska ha för sig alls.
    Jag har inte drömt om att bli rik, men av någon underlig anledning har jag släppt ut en burfångad mus och givit den mängder av bröd.
    Vad är väl ett solur i skuggan? Så bra sagt!
    Ha en fin lördag ordrika, konstnärliga Tove!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drömmar är som en resa :-)Du släppte ut musen och gav den massor med bröd, det är spännande innehåll i det, fångenskap, hungrig och så kom du med frihet och mättnad. Du är ju djurvän :-) Drömtydning har jag några böcker om, men jag har inte gjort så mycket tydningar mer än mina egna :-)
      Kram

      Radera
  2. Inspiratör Tove
    du rimmar på mitt ena barnbarns namn Lowe
    Han är inte still en sekund
    rena pratet bubblar ur hans mund.
    Nu är det tid att leva
    och ut med armarna veva
    Inspiratör Tove
    du får mig att le!

    UpplevelseKram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt och rart du rimmar
      I mina drömmar jag simmar
      omkring och sedan
      när drömmen farit hedan
      jag mina armar veva
      och i drömmen leva.
      Stor kram!

      Radera
  3. Det sprudlar av livsglädje ur inlägget!

    Färger, penslar, staffli, dukar... Ja, det finns hos mig också. Tror endast staffli och dukar är användbara idag... Kanske kommer jag aldrig att använda det, även om jag tänker att kanske se´n... ;-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du känner för det Mia så fram med dukarna - kanske sen ;-)den tanken i sig är god, att ha en glänta på dörren :-)
      Skön söndag!

      Radera
  4. Jag drömmer aldrig om pengar. Det beror väl på att jag har så många - imorgon när jag har rättat lottot. Bra att du känner dig rik.

    SvaraRadera
  5. Så härligt när man kan omforma något till att bli en kreativ skaparglädje! Rikedomen sitter långtifrån bara i pengar, tack och lov :D

    Önskar dig en härlig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt znogge, jag känner mig som en rik skapning hi hi...
      Härlig söndag till dig!
      Kram

      Radera
  6. Vilken härlig vårenergi du tycks besitta! Är det inte konstigt att man alltid tror att det sista man målat, tecknat eller fotat är det absolut bästa och som eftervärlden kommer att minnas, hehe!
    Du är verkligen rik på begåvning och som du säger, den skall användas!!
    Trevlig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rikedomskänslan är skön när dröm och tanke står mig bi i verkligheten ;)
      Och det bästa som du säger blir det mycket av ibland ....
      Trevlig söndag!
      Stor kram!

      Radera

  7. Kroppen hamnar i konflikt när fingrarna vill skriva och benen vill gå.... Vet inte vad det betyder att drömma om pengar, att drömma om rikedom betyder kanske att man vill berika sitt inre? typ...

    Kvällskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typ, mitt inre blev ju berikat av denna dröm, även om pengarna spelade huvudrollen i själva drömmen :-)
      Stor söndagskram!

      Radera
  8. Vilken härlig energi! Och att sedan med allt detta inom sig ta en sak i taget är en utmaning i sig. Men du lyckas så bra med det. Och din kreativitet, på alla plan,den sprudlar. Och så fint att du "flyttat hjärnans kaos ut i dina livsrum". Glädje!
    Din känsla av rikedom känner jag också och det är en rikedom som aldrig kan mätas i pengar.
    Stor kram till dig finaste Tove. Och många tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det balans i harmonierna Ditte :-)
      Så skönt som du förstår!
      Vi delar det rika inom oss "systerligt"
      Stor kram goa vän!

      Radera
  9. Inte är det lätt det där att ta en sak i taget när det finns så mycket att välja mellan. Man vill göra allt här och nu. Det finns många sorters rikedom....att ha saker att se fram emot, att ha vänner och ha fantasi är några av dem....tyvärr inte alla förunnat. Jag gillar ditt uttryck: mitt jag och mitt bättre jag. Det låter så mysigt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och mitt bättre jag har våra tyckanden då sak för sak ska väljas :-)
      Kram

      Radera
  10. Ett så härligt och livsbejakande inlägg. Du sätter ett flygande finger på det som är viktigt i livet. Tack för att du delar med dig av din rikedom.
    Förmögen kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livsens rot är rik!
      Förmånlig kram!

      Radera
  11. Vilken härlig energi och så himla vackert beskrivet! Att skapa är sannerligen en av de största rikedomar <3

    Önskar dig en riktigt energisk livsbejande fortsättning på veckan!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Det var tur att du lät fingrarna få sitt först med tanke på att du inte var påklädd....Visst är vi alla rika...kanske inte på pengar men med så mycket annat. Det gäller bara att se och ta för sig och njuta. Men visst är pengar viktiga för annars så skulle jag nog inte jobba så mycket utan bara göra allt det där som jag bara inte hinner med....det är mycket det. Tack för att du inspirerar oss andra.
    Ha nu en fin Påskvecka. Kramen på dig.

    SvaraRadera
  13. Ha ha -med tanke på inte påklädd så ... hihi
    ojojoj tant olberg skrev fort där ja ...
    kram från mig som inte nu heller är påklädd :-)

    SvaraRadera
  14. Hej kära du!
    Att gå in i målningens bubbla är meditativt. Det gör du rätt i.
    Ha en glad fortsättning på påsken

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Bubblamåla är roligt och sinnesro uppstår!
    Tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  16. hehe... skrattar när jag läser kommentarerna... När är du egentligen påklädd? NU när du läser det här? Varmblodig? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi NU är jag påklädd Mia :-)

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Dagens lilla 2 - Märkvärdigt

Är märkvärdig något en gör sig? Vill göra sig? Eller är det märkvärdigheten som gör en? Märkvärdigt eller inte? Märk värdigt.  Är in...