fredag 11 mars 2016

Äntligen fredag


Gråta över spillt mjölk är kanske dumt, men visdomen spillet ger är värd att ta vara på. Även gråten har sitt värde.
Hur denna texten blev till under rubriken äntligen fredag har jag inget bra svar på - en behöver inte svar på allt heller så ...
Äntligen fredagskänsla har jag kvar även sedan jag blev friherrinna!

I dag på förmiddagen ska jag på  gofika med sonhustrun och jäntan min, ni vet barnbarnet och i afton ska jag vara med mina gamla vänner vi ska laga Janssons Frestelse tillsammans hos Gösta som nu bor på äldreboendet.


Copyright Tove Olberg

28 kommentarer:

  1. Även jag har fredags och helgkänslan kvar fastän jag inte har dagarna inrutade av jobbtider. Det tycker jag känns skönt. Då känner man sig på nåt vis mer ledig än annars och det blir ett litet avbräck i vardagen. Sen kan klart vardagen innehålla festligheter också. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just så mer ledig än annars! Festligt!
      kram

      Radera
  2. Visst känns luften lite gladare när det är fredag? Jag tror att det är de samlade energierna. T om om jag själv jobbar fredag natt så känns det mycket gladare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fredag är en glad-dag!
      Även med jour förstår jag :-)

      Radera
  3. Vädret ser ju lovande ut och Janson blev jag avundsjuk på... Tandvattnet nästan rinner och Wasas husmans sitter väl ypperligt till ;) Nu blir det allt till att handla anjovis på hemväga :) Jag har beredskap tills på torsdag så riktig freda är det icke...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till Janssons här ju lite av varje ... Husman och skål! Du får riktig fredag nästa fredag då!!

      Radera
  4. Visdom i orden om spill
    om gråten som ibland hör till
    Önskar nu
    att du
    får en dag
    av trivsamt slag
    Fredagskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en kanondag!
      Söndagskram

      Radera
  5. Härligt med fredagskänsla.

    Glad fredag på dig!

    SvaraRadera
  6. Undrar om den där speciella fredagskänslan någonsin går ur?
    Alla andra dagar kan jag blanda ihop lite hur som helst men fredag är fredag.
    Ha det gott bästa Tove!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fredag är fredag utan tvekan!
      Kram

      Radera
  7. Jag tror att den där speciella fredagskänslan kommer att sitta i för alltid. Även om man är friherrinna så är det ändå skillnad på vardag och helg.

    Lycka till med Jansson!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Janssons och fikat och hela dagen fredag blev finemang!

      Radera
  8. Så trevligt det låter med denna fredag och visst är det lite extra med fredagar även om man är "friherrinna.".
    Önskar dig en härlig dag tillsammans med dina nära, kära och vänner.
    Stor, varm, kram med vågrnas brus i bakgrunden.
    Bosse hälsar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vågornas brus, fika med tjejerna och Janssons blev så trevlig som det ska vara - somnade lycklig!
      Kram

      Radera
  9. Härligt med fredagskänsla Tove! :) Och visst är det något glittrande och härligt med just fredagar. Jag hoppas att du får en strålande fin fredag tillsammans med nära och kära. Och Jansson... vad gott det lät! :) Här har solen strålat från en klarblå himmel hela dagen och nu blir det snart gratinerad löksoppa. Det är inte dumt det heller. ;)

    Trevlig helg på dig kära Tove!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fredagen blev i strålande tecken!
      Löksoppa är också gott och solens strålar gör gott!
      Söndagskram!

      Radera

  10. Några tårar kan man väl få fälla över den spillda mjölken?
    Stor kram på dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag skrev även gråten har sitt värde :-)
      Stor kram!

      Radera
  11. Så härligt med fredagskänsla! Önskar dig det allra bästa...!
    Trevlig helg
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och det blev en stjärnfredag!
      Kram på en söndag!

      Radera
  12. Du har så rätt...en behöver inte ha svar på allt. Känslor kan vara kluriga att förstå sig på ibland och gråt kan behövas för att man ska kunna må bra när man går vidare....

    Önskar dig en ljuvlig helg med solsken och vårblomster i antågande. Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solsken över helgen blev det,vårblomsterna sover gott under snön ännu en tid här uppe - och svaren de går ju sin egen väg :-)
      Kram

      Radera
  13. Vad du är i farten och har förmåga att berätta på ett fartfyllt sätt, underbara du!

    SvaraRadera
  14. Gråta över spilld mjölk är inte lönt, nej. Minns en studenttidning med bild på gråtande barn med spilld mjölk och texten: "Åsså skicka mig som e så jävla liten!"
    Varför minns man såna dumma skämt??

    SvaraRadera
  15. Det är något med de dumma skämten .. också!

    SvaraRadera

Närvaro

Förr var jag inte så medveten om det där med att de dagar som gick var livet. Sedan ett par tre år så lyckas jag få ihop att så gott som al...