onsdag 27 januari 2016

Toves tisdag på onsdag

God afton!
Idag kom våren i form av underbara ljusa sprittkänslor när jag gick min promenad. Även i år kom den alltså  i slutet av januari vilket jag alltid tycker och har så gjort sedan så långt bakåt så det har jag glömt!

Här kan du läsa förra tisdagens inlägg.
Bilden visar prismer på svart vadmal. Jag lekte lite med  redigering vilket är jättekul.
På frågan om du hittade något i texten som gjorde dig fundersam så syftade jag på faktarutan till artikeln om harpest som är hämtad från Wikipedia:
"... hararna blir apatiska,slutar äta och dricka reagerar knappt på något. Aggressivitet, anfaller med frambenen ...."
Jag tycker inte det stämde med att bli apatisk och knappt reagera på något, men aggressivitet finns och haren anfaller med frambenen.
Alltså lever myggen är min kommentar.
Tack för gissningar och reaktioner!

På några bloggar har jag läst att bloggaren lämnar några händelser i sitt liv och läsarna får gissa vad som är sant och/eller falskt.
Kul idé så jag hakar på:

1) Jag började övningsköra vid 9 års ålder i en lastbil.
2) Vid en brandövning på 80 talet tjuvlånade jag en brandbil.
3) Jag steg ur min bil som skulle bogseras och såg den fara iväg.
4) Jag är bra på fotboll, i min ungdom var jag aktiv och bra på att göra mål.
5) Mitt andra jobb var på en postorderfirma med butik som sålde sexiga underkläder med mera.
6) Jag har fått  erbjudande om att bli nattklubbsdansös eftersom jag har så snygga ben.
7) Jag har träffat Åse Kleveland, hon tyckte jag var söt.
8) Jag har fått en kram av Mark Levengood.
9) Då jag gifte mig gick inte min man ner i knästående under den delen av ceremonin då en ska göra det, han satte sig på huk och hamnade således bakom mig.
10) Jag har begått en stöld och blev tagen på bar gärning.
Vad tror du?

Dagens bild;
Denna älgen blev till då det rann ner tunn färg från en tavla jag
målade

Copyright Tove Olberg

10 kommentarer:

  1. Det var inte lätt att gissa här, men jag gör ett försök. 2,3,4,7 och 8 tror jag är sant och resten gissar jag på är falskt. Men du verkar var en person som gör det oväntade så det ska verkligen bli kul och få veta svaret. Kram

    SvaraRadera
  2. Plommenader är skönt.

    Vilken kul idé....sant eller falskt.
    Då gissar jag att sant är...2.5.7.10 hehe.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att allt annat utom 9 och 10 är sant !!

    Sant är också att jag har träffat Ernst Kirc...., (svår efternamn), du vet, han barfota programledaren,på bokmässan i Göteborg, och fick en kort pratstund med honom ! Oj, vad han är snygg och så lång ? och sååå trevlig !

    Sanna kramar till dig min vän !

    SvaraRadera
  4. Hihi ... jag gissar att 3, 5, 8, 9, 10 är sanna ... ;)

    SvaraRadera
  5. Kära Tove! Jag tror att allt detta kan var sant och möjligt. Så det blir mitt svar. "I de lugnaste vattnen.."
    Din dagens bold i blått bara älskar jag...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Jag har inte en aning. Allt kan vara sant eller falskt! Hihi! Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Det här var då inte lätt! Allt skulle kunna vara sant... men ska jag ändå gissa, så får det bli såhär: 1, 2, 3, 6, 7 och 8 tror jag är sant :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Cool älg! Tänk vad förvånad man skulle bli om man träffade på en blå älg i skogen ;)
    Sant eller falskt.....Tja, det var klurigt. Allt skulle kunna vara möjligt eller omöjligt.....tror dock inte att du har stulit något, åtminstone inte medvetet...

    Önskar dig en fin söndag!
    Kramar

    SvaraRadera

  9. Jag har ju missat detta.... ♥♥♥

    SvaraRadera

Närvaro

Förr var jag inte så medveten om det där med att de dagar som gick var livet. Sedan ett par tre år så lyckas jag få ihop att så gott som al...