tisdag 17 november 2015

Toves Tsdag - vill visa

Vad bra!
Regnet slår mot rutan, det blåser så fågelmathuset med tillhörande hängkorg svänger hit och dit. Får lägga lite frön i balkonglådan åt de bevingade.

Tekoppen Earl Greys ringlande rök sprider doften och mackorna är inte så bortgjorda de heller, visserligen sista skivorna av Västgöta Kloster - det är liksom lite vissna.

Tidningen Norran berättar för mig att Föreningen för spelberoende i Umeå planerar att starta upp här i Skellefteå också.
"Vill visa att det finns hjälp".
Jonathan i Norsjö  kom ut som bög, "vill visa "för andra vem han är och hur det funkar.

Vill visa. När jag går ut i regnet och blåsten vill jag visa att jag känner mig stark. Knyta sydvästen om hakan, på med långregnrocken och gå länge, möta vinden med hoppfulla steg.

Dagens bild; om du vill kan du tolka/gissa.


Dagens orspråk/citat;

"Folk som sliter i en pank man
är njugga och stint malliga
fast de vet att ingen bankman
kan lugga de flintskalliga"

Lars Nordlander

© Tove Olberg

7 kommentarer:

  1. I texten såg jag livsglädje, eftertanke, närvaro och öga för de goda detaljerna. I bilden ser jag glad hund, säl och förnimmer en kronhjort. Efter ytterligare betraktande dyker det upp konturer av människor. Tack för att du gav mig tillfälle att stanna upp en stund.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Tove, så vacker din header är! Verkligen kraftfull!
    Ja. att se det stora i det lilla som omger oss kan ibland vara en utmaning och andra gånger är det så enkelt. Styrka på olika sätt behöver vi och vi har den i olika tappningar. När jag läser din text så blir detta väldigt tydligt.
    Bra ordspråk! Och tänkvärt!
    Och att tolka bilden! Jag ser lav på en stan där någon ligger ner och sträcker upp armarna. (Om man tittar lite snett på bilden) Vrider jag den lite åt vänster så ser jag en liten brunbjörn.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Du och jag och alla andra, på med sydvästen sätt på musik i öronen och ut och långgå..!
    Dagens ordspråk så himla bra och kul, tack! Dagens bild är på min svartvita engelska setter som är i himlen. Kram till Kluritove

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om du har talets gåva men du har i varje fall skrivandets gåva. Det första jag såg när jag tittade på bilden var en dalmatiner som kommer springande med fladdrande öron. Kram

    SvaraRadera
  5. Nu ska jag göra ett undantag vad gäller besvara kommentarer; ni 4 där ovan som jag tycker kunna ge samma svar. För ert individuella sätt att kommentera och ge mig en stor glädje:
    Ni uttrycker tillsammans en gemenskap vi har i ord och bild; upplevelsen av den!!
    Ingen vid sidan. Inget framför. Inget bakom. Här och nu! Tack kärntjejerna!
    Kram x 4!

    SvaraRadera
  6. Ja, tänk så mycket "Vi vill visa", om vi inte syns kanske vi inte finns? Och vi vill ju finnas....här i denna märkliga värld.
    Och jag ser en tjur på bilden :)

    Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Just så finns vi? ... vi finns :-)
    Härlig gissning Christina!
    Kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems Weekly Photochallenge - Låst

Är det låst ja, då är det ju låst. Inget framför, inget bredvid, inget vid sidan och inget bakom - jo, baklås-t Om  en ska låsa måste en...