tisdag 22 september 2015

Uppstånden är Toves Tisdag

Om det är bara för denna veckan el flera återstår att se!

Rent allmänt så ligger jag nu i ljuvlig fas med mig själv.
Det betyder att en del vet jag säkert som en lås - om jag bara hittar nyckeln!


Bloggbesöken runt om har jag fått mig till livs och under resans gång så vet ju alla vad som sker - ringarna på vattnet. Några skriver det jag själv tänker, andra gör dörren höj och porten vid. WoW!

För några inlägg sedan skrev jag om det jag tänkt jag skulle skriva om.
Idag skriver jag om det jag skriver om :)

Dagens bild;
Du får jättegärna gissa/tolka!


Dagens citat/ordspråk/poesi;

Allt i livet
är dig givet
- du behöver bara ta emot
Men en del ska sättas på en flotte
för allt må vara med måtte
Om du pinkar i en potte
så måtte
potte
med stora mått

Undertecknad

© Tove Olberg

28 kommentarer:

  1. God förmiddag, fina Tove! ♥
    Älskar dina kloka formuleringar.
    Bilden: vid första anblick såg jag ett öga. Men jag tror nu att det är ett äpple, som man har skurit ut en bit i och jag ser kärnhuset. Runtom finns heliga lila fjädrar.
    Varm kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ligger närmast vad det egentligen är Gerd! Fjädrar ja, det var roligr å se :-))
      Fint å ha en läsare som du!
      Kram

      Radera
  2. Härligt Tove, att du nu "ligger i ljuvlig fas med dig själv" !

    Fördelen med att bli äldre, tror jag, är att själva livet inte är så farligt längre !

    Ja, bilden, hihi...vet inte, men tycker det ser lite obehagligt ut.

    Kram goaste vännen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint att fasen är god?
      Så du ser obehagligheter du :-)
      kram

      Radera
  3. Du har så kluriga funderingar. Jag såg också först ett öga, men när jag kikar närmare liknar det mer en läskigt luddig larv som gäspar. Kram

    SvaraRadera

  4. En bröstvårta? =)
    Nej det är en svamp Tove, undersidan av en svamp, yes!!!!! :-)


    Stor kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svamp ok! Inte så dumt förslag, du hamnar nära du med ..... :-)
      kram

      Radera
  5. Bilden föreställer albinokaninens öga, det är väl självklart☺!
    Härligt beskrivning om vad bloggläsning är när det är som bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket smart lösning - men :(
      Precis som bäst ....

      Radera
  6. Hahaha ... vilken rolig dikt :)
    Bilden såg jag först på FB, och vid första snabba anblicken trodde jag att det vår något "snuskigt" ... haha
    Nu ser jag ju att det är "Drakens öga", i min bildvärld förstås ... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha - jag tänkte precis som du då jag såg bilden jag hade taget och än mer då den kom över i datorn!
      Naturligtvis är det Drakens öga! ::)

      Radera
  7. Kanske, i detta hål ligger nyckeln som du letar efter.......ha ha.....
    /elajka

    SvaraRadera
  8. Vi får se hur det blir nästa tisdag. Om Tove bus rimmar och stimmar på. Eller sitter hon på en flotte någonstans. Erkänner. Jag tänkte som Lollo några snuskiga morgonsekunder. Sedan gick det längre upp. Ögon av något slag. Tillhörande ett tisdagsdjur som brukar sitta och flaxa och kraxa.
    Blogglandia består av både ringar på vattnet och smutsigt vatten har jag förstått de sista veckorna. Kram Bosssssse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om nästa tisdag vet vi inget :-)
      Tisdagsdjuren flottar gärna :-)
      Lollos och din snuskfantasi får full pott ... nu är ju du en en busvariant så visst ....Lollo har sinne för detaljer på sitt sett :-)))
      Kram
      Öga tolkningen ligger en bit ifrån men en ser det en ser ....

      Radera
  9. Som så ofta, stannar jag till, och får fundera litet över vad det är du vill ha sagt... Ibland hänger jag inte med i dina kluriga tankar...

    Öga, ja, ett konstigt öga... Vad är det för drake du haft närkontakt med!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha Mia jag får ibland tänka efter själv - :-)
      Så du ser ögat du med ...
      Kolla in på Lollos ritrum vet ja ....finns på länk t.h.
      Ingen närkontakt dock ...

      Radera
  10. En näbb på en höna tror jag, och skrattar gott åt dagens citat, kanon ,-)))))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  11. Så bra gissning - och skrattet om dagens citat går u hjärtat in :-))) of course!
    Hön kram!

    SvaraRadera
  12. Jag tror att det är en klurig höna som blinkar åt oss!
    PS. Har du hittat nyckeln ännu?? Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skön gissning Veiken!
      Är nyckeln borta? :-)
      kram

      Radera
  13. Glömde! Din header är superläcker! <3

    SvaraRadera
  14. Härlig header. Jättefint.
    Dina kluriga luriga busiga ord är bara för bra.
    Härliga formuleringar.

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  15. Tack för Toves tisdag! Och så härligt att du är i en ljuvlig fas med dig själv. Njut så mycket du kan!
    Ett öga ser jag och som den kinesinspirerade person jag är så ser jag ett öga från en drake. Det är någon som vakar även över mig.
    Dagens citat var härligt och lite tvetydig. Du är bra klurig du...
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Draköga gissning igen!
      Vakar över dig - det kändes bra! Läste om citat; syftar på mått - att ha stora mått i sitt liv ... och sätta på en flotte det som inte känns bra ..
      ibland får jag tänka efter själv vet du!
      Vakande kram!

      Radera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Gems weekly photochallenge - Bad

Julbadet. Alla i samma familj badade i samma vatten och hade en mer rituell betydelse än en hygienisk. Hygienaspekten  har varierad över t...