onsdag 19 augusti 2015

En elefant anlände olbergska residenset

i går.
Denna ljuvliga elefant i glas är designat av Ludvig Lövgren, Kosta Boda, såhär säger han;
" Min inställning till glas är sensibel, passionerat och uthållig. Jag beskriver
stämningar, känslotillstånd med hjälp av referenser från historia och nutid.
massan ger mig möjlighet att vara skulptural och målerisk på samma gång. Glas kan vara förförisk, vackert, mjukt och följsamt att arbeta med. Men samtidigt hett, vasst och utmanande. "

Tusen tusen tack Ditte och Annukka för denna utomordentlig väl passande pusselbit in i mitt liv! :)

En fantastisk dag; jag fick bjuda Ditte och Annukka på lunch, ett litet vernissage och under parasollen satt vi där praten gick runt bordet om löst och fast.

Solen både lyste och värmde! Vilket gör min altan till en oas på riktigt!

Det är något visst med att bli bekanta via bloggskribenteriet och så träffas!
Tydligen så var jag så inne i "hemma hos bubblan" så jag missade helt att ta några bilder!
Men det sitter kvar inuti mig!
Där satt tre kvinnor 
runt ett bord
med var sitt liv
och var sin smak 
på sin bak ...

Jag har inte diskat än ....

här hittar du Annukka

- och den sköna elefanten pryder  sin plats!
© Tove Olberg

Dagsversen:

"Jag känner mig benägen
att minska stilens prakt
om ordet står i vägen
för det jag vill ha sagt"

Lars Nordlander

16 kommentarer:

  1. Ssssåå roligt Tove!
    Och elefanten är jättefin.
    ...med varsin smak på sin bak ;). Du är för kul i din ordkonst.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så roligt att ha ett så fint minne från er bloggträff. Det är alltid spännande och trevligt.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  3. Oh, vad söt liten gullig elefant !
    Elefanten symboliserar styrka, lojalitet, gott minne, tålamod, visdom och äktenskaplig lycka, och man säger att
    en elefant glömmer aldrig !

    Många människor har utvecklat livslång vänskap med brevvänner, bloggvänner !

    Jag vet Kosta Boda, jag bor ju i Småland, som kallas "glasriket" !

    Ha det gott vännen, kramar !


    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) plockar symboliken direkt!
      tack för den!
      kram till glasriket som du representerar :-)

      Radera
  4. Tack så mycket för allt!

    SvaraRadera

  5. Elefanten är bara helt underbar och du vet nog att elefanten betyder lycka? =)
    Sådant härligt besök du fick och vädret visade sig från sin bästa sida.

    Solig kram ♥

    SvaraRadera
  6. En underbar dag för er tre. Tänk att få träffas så i verkliga livet ♥
    Elefanten i glas är ju bara för fantastisk! Glas är verkligen sensibelt. Härligt!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) :-)
      kram i elefantastisk anda!

      Radera
  7. Det var så roligt och givande att ses! Tusen tack! Vernissage på din altan, underbar lunch och fin samvaro. Du beskriver det så fint med din ordkonst.
    Dagsversen av Lars Nordlander är tänkvärd.
    Stor elefantkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) :-) Tyckte Lars-versen passade
      Stor elefantkram med snabelpuff!

      Radera
  8. Jag förstår verkligen glädjen Tove :-) Det är SÅ kul att träffas i "verkligheten", man tycker att man känner varandra litegrann i alla fall när man "hälsar på" under så lång tid, kommenterar och får svar. Elefanten var verkligen en fin present som pryder sin plats hemma hos dig. Den har verkligen hamnat hos rätt ägare Om man får tro Amanda ovan :-) Tutelitsnabeltut från södra Dalarna och ha en härlig solig dag Tove! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) tutelitsnabeltut på Dalavis - det blev en skön dag!
      Bloggbekantskap berikar!
      kram Anna för en fin dag :-)

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Dagens lilla 2 - Märkvärdigt

Är märkvärdig något en gör sig? Vill göra sig? Eller är det märkvärdigheten som gör en? Märkvärdigt eller inte? Märk värdigt.  Är in...