torsdag 16 juli 2015

Saknad&Status&Statistik



... ha alltid oskrivna blad och omålade tavlor ...

samt några målade färdiga och ofärdiga

se det från flera vinklar



Högt till tak
Lämna små utrymmen här och var 





   100 tavlor på duk/pannå stort och smått
32 på papper
8 bortgivna på duk
+ några som hamnade i brännbart

Livsbokens blad  räknas per dag/år
365 x snart 61

Blogginlägg 299 - 5 utkast som ligger där de ligger ofärdiga ..Rackenkonstnärerna och poetiska rader
Sidvyer   blir allt fler ....

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Det är första sommaren som jag inte träffar min oslobästis.
 Kristin,  jag saknar dig så mycket och inser att jag  förra sommaren då jag besökte dig, mötte en nära vän som var på väg ifrån och förstår i sommar innebörden av det.



"Lytt till de spede toner når ved kveld de ringer
og kaller dyr og trär till aftenbönnen in"
(Från visan Blåklokker, vet inte vem som skrev den)

©Tove Olberg

14 kommentarer:

  1. Dina staplade tavlor
    ser ut som ett riktigt konstverk !

    Önskar dig en skön sommardag med kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får de bilderna heta Konstverk!
      tack Amanda; kram!

      Radera
  2. Konstverk hela ditt inlägg, tycker jag. Tankar.
    Stor kram ♥ Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gerd; bilderna heter nu Konstverk!!
      Stor kram!

      Radera


  3. Högt i tak med konstverk och en del av dig. ♥
    Fina blommor, snäckor och stenar, ord som väcker tankar......

    Kramisar till dig fina Tove ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Comsi comsa - en del av mig :-)
      Kram!

      Radera
  4. Konstverk som lever, luft och utrymme, poesi och kloka tankar. Vänskap och tankar, vackra bilder, eftertanke och så du som finns här.
    Stor kram dtill dig min vän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ditte! Mycket tack!
      Stor kram till dig min vän!

      Radera
  5. Definitivt dags att åka till tippen :-). Det går ju inte att måla över hur mycket som helst heller.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. O nej inte till tippen - jag kommer måla så länge jag har Lust och utrymme ... :-)
      Kram på dig!

      Radera
  6. Tänk såååå många ord du har där på bordet.
    Glada ord, spännande ord, vuxna ord, barnsliga ord......hm...eller??
    Orden dansar nog omkring där i nån sorts glädjeyra.
    Några ord kanske gifter sig med varandra, medan andra ord skiljer sig.
    Å du......blåklockor är så vackra.
    Dessa spröda blommor är Såå vackra.

    Hejsvejs på dig.

    SvaraRadera
  7. Oj.....Jag tyckte mig se böcker där på bordet i min lilla mobilkamera.
    Men det är ju tavlor. Ojojoj......

    Har jag gjort bort mig nu igen???

    Kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls gjort bort dig; tvärt om så föll dina tolkningar mig i smaken och satte lite "sting" på tolkningar av ett inlägg!
      Tusen tack!
      Många kramar!

      Radera
  8. O, men du är ju tillbaka :) Vad glad jag blir, tycker om dina finurliga ordlekar och bilder som väcker eftertanke.
    Vad många målningar och så mycket kreativitet. Härligt! Jag brukar måla över en del av mina när jag tröttnat just av anledningen att det blir så många... men några övermålade har jag ångrat så nog är det klokt att spara sin poesi ändå...

    Ha det nu så toppenfint!
    Kram Christina

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...