lördag 18 juli 2015

En status på Facebook

meddelar med en bild på Einstein att det är genialisk att prata med sig själv ...

Jag: God morgon, tänk så gott jag har sovit!
Svarjag: Ja, det är sant, det blev en bra natt.

J: Bara smör eller smör och ost på mackan?
SJ: Bara smör, mycket smör!
SJ: Det är onyttigt ...
J: Ja ja, men det är ju lördag ...
SJ: Hm .... du sa det igår också ...
J: Jag tog väl fel på dag ..
SJ: Så kan en också uttrycka det ...

På affären:

J: Ska jag ta en stor eller liten förpackning?
SJ: Den stora är mest ekonomisk.
J: Bästa valet.
SJ: Absolut.
J: Då gör vi så
SJ: Vi gör det!

Då dyker det upp en liten tjej bredvid mig:
Jag har också en låtsaskompis ....

På bussen:

J: En vuxen till Umeå!
SJ: Länge sedan jag var där nu ...
J: Verkligen länge sedan!
SJ: Absolut!
Chauffören: Förlåt, jag hörde inte riktigt ...
J: En vuxen till Umeå.
SJ: Det har jag ju redan sagt.
Chauffören: Till Umeå, vuxen ....
J: Jo, jag har  blivit vuxen nu ...
SJ: Det tog sin tid!
Chauffören: Alltså inte senior ...
J: Inte riktig än ...
SJ: Men tiden går fort så  ...
Chauffören: Så där höll min mor på - prata med sig själv, svarade som hon tyckte; men hon var senil och visste inte var hon skulle .... inte vem hon var heller ....
J: Jag försäkrar att allt är i ordning med mig.
Får jag inget kvitto?
Chauffören: Det får du när du betalat!

© Tove Olberg

14 kommentarer:

  1. Så är det väl med mig också, jag pratar med mig själv, bästa svaret, haha!
    Ha en skön lördag, var du nu än befinner dig.
    Kram ♥

    SvaraRadera

  2. Ha ha ha, vilken härlig konversation, tror jag skall ta ett snack med mig själv och se om det är möjligt att få till någon tillfredsställande snackis..:-)

    Lördagskram på dig härliga Tove ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-), gör det och skriv då det på bloggen ... Söndagskram <3

      Radera
  3. Haha, det är tur att jag har folk omkring mig, har också märkt de där tendenserna så fort jag blir själv en längre stund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många i båten ... det är skönt det! :-)

      Radera
  4. Bättre att prata med sig själv än att inte prata alls! Så behöver man inte råka i gräl heller. Det verkar ju som om du kom väldigt bra överens med dig själv :-).
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt i det; nog händer det jag grälar på mig själv, men det är enklare :-) kram

      Radera
  5. Härligt! Känner absolut igen mig. Och jag tycker man ofta får vettiga svar när man pratar och resonerar med sig själv.
    Pratkramar från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt?
      Pratkramar!

      Radera
  6. Hahaha :-) vilka trevliga samtal du för med dig själv Tove! Hoppas du har en fin sommar, lite snålt med blogglivet för egen del men det blir väl bättre när sommaren går mot sitt slut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi - ja jag har sällan tråkigt .... du är också lågproduktiv ser jag, men besök kommer till dig ändå ...
      kram

      Radera
  7. Hahahaha ... du är helt enkelt underbar, Tove ... :D

    SvaraRadera
  8. Tack, så härlig jag känner mig - men vet du vi är många i den båten
    Lollo!
    Storkram

    SvaraRadera

Närvaro

Förr var jag inte så medveten om det där med att de dagar som gick var livet. Sedan ett par tre år så lyckas jag få ihop att så gott som al...