söndag 7 juni 2015

Veckans tema; far,mor och alla de andra

Veckans tema: Far, mor och alla de andra.

Fynd under tillfälligt avbrott; Alla de andra...


                                                             Bokfynd på Ica  Maxi
                                                                          Mitt foto av boken

Mitt foto från boken

Det slår mig då  jag blädderläser i bokrikedomen att det finns en röd tråd via denna bild och till våra bloggar - långsökt och nära intill, för de där två och många flera gav oss ju en skatt att vårda ...
och denna veckan har jag varit runt på många bloggar, gamla kända goa och även gjort nya fynd - vilket skrivande folk vi tillhör... alla de andra

Mitt foto från boken

                                             
Mitt foto av boken som jag har som en liggande skatt att bläddra i ...
skulpturer har jag inte förut fängslats så mycket av -
Några av er vet att jag arbetsprövar;
Företaget heter RTAS, rätt till arbetssysselsättning. En dag säger min kollega följande då vi pratat om det liv som inte alltid är så spikrakt och enkelt för en själv eller  för "alla de andra"....
 "Jorden är rund, men världen är fyrkantig"!
AM(2)
Med tillstånd att publicera!

Pontus nya fotboll som vi testade här om kvällen - upp med flåset farmor .. 
så gliiiider den  in i mål.

Jag har målat en del, bl.a har jag lekt  med akrylfärg,vatten på akvarellpapper, jätteläckert,
 ..... inget klart än för visning ...
Annars är det prima liv och nu är det semester....
 

 på med regnkläderna, kamera i fickan och ut på longplaying time  - raindrops keep falling ...

©Tove Olberg

22 kommentarer:

  1. Jorå, visst hade vi förutsättningar för bloggar tidigare. Jag hade t.ex. en pärm för skojsigheter, den hette Roliga timmen, en massa hyss och trams och bilder hahaha, skratt skratt. Man kopierade till stenciler eller i kopiatorn och delade ut.
    Härliga minnen du presenterar!
    Söndagskram, Gerd ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul med Roliga timmen, just stenciler fanns ju då, jo jag stencilerade upp en del jag med kom jag på nu när jag läser.
      Måndagskram :)

      Radera
  2. Tema "far, mor och det alla andra".

    Jag är uppvuxen i en strängt religiös miljö och
    jag flyttade hemifrån så fort jag bara kunde.
    Lämnade min far och mor, var då bara 16 år,
    och jag har aldrig ångra det,
    men jag fick hjälp av mina äldre bröder.

    Och många människor har passerar i mitt liv,
    men bara riktiga vänner har lämnat fotsteg i mitt hjärta !

    Kram på dig du min goa bloggvän !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många människor passerar i en liv, några blir kvar i hjärtat! Starkt att lämna sin föräldrar, men det blev bra och om jag förstår rätt var nödvändigt.
      Kram Amandabloggvän!

      Radera


  3. Jag undrar om inte den röda tråden går genom allt om man djupdyker...
    Ser fram emot visning av dina alster. :-)

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det .... :-)
      ibland hittar en svart tråd också ....
      Visning kommer då konstnären kladdat klart ;)
      Kram till 08:an

      Radera
  4. Välkommen tillbaka till Blogglandia!
    Jorden är rund, men världen är fyrkantig är bland det mest träffande jag har läst på länge! Gömmer, men inte glömmer, dom orden och stjäl dom! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Veiken!
      Göm men inte glöm, och lån!
      kram

      Radera
  5. Välkommen tillbaka och jag har verkligen saknat dina inlägg.
    Väldigt tänkvärt med citatet "jorden är rund, men världen är fyrkantig". Vi sitter där i våra rutor och snurrar med runt i världen. Nu blev det mycket att fundera på....Kanske kan vi luckra upp rutorna?
    Spännande med dina målningar, ser fram emot att få se lite vid tillfälle.
    Kram och många tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ditte, det är skönt att vara saknad!
      Rutorna ja, där snurrar vi runt varv på varv.
      Det blir visning - vid tillfälle! Så var det Hasse och Tage och alla de andra, slumpens skördar formar sig!
      Stor spansk kram!

      Radera
  6. Gömde ju....Hasse&Tage! Mina favoriter och fortfarande så aktuella. Vad härligt att du hittade den här boken och många röda trådar finns det och mycket som hänger ihop. Det en vid första titten kan uppfatta som en slump är det oftast inte...
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Åh, Hasse o Tage dom var fantastiska! Roligt att du är tillbaka för då blir det kul!�� Det sista i ditt inlägg tilltalar mig! Kram du Goa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hasse och Tage och alla de andra är tidlösa! Skulpturboken bläddrade jag i går, den ÄR spännande!
      Tack själv goa!
      kram

      Radera
  8. Och boken med skulpturer ser otroligt intressant ut! Kram

    SvaraRadera
  9. Hasse och Tage är lika roliga idag som för 50 år sen. Finns inga efter dem som jag skrattat så mycket åt...
    Ser fram emot att se lite nya tavlor från dig. Själv har målandet för mig gått i stå - det blir inte mycket över sedan jag spelat piano hela förmiddagen. Man måste ju städa, handla och tvätta ibland.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag sa här ovan de är tidlösa dessa herrar och alla de andra; Ingrid, du är ju aktiv med kören; och reser mycket för att inte tala om din väl skrivna blogg med bilder och filmklipp!
      Husliga sysslor hör ju till "målning och piano-körlivet"!
      Hasstag kram!

      Radera
  10. Vilket träffande citat Tove! Jorden är rund men världen fyrkantig! Hasse och Tage var ju också fulla av fyndigheter och kloka tankar! Liksom din kollega för att inte tala om dig själv :-) Spännande med akrylfärgerna! Vi får väl se vad du och färgen har kombinerat så småningom kanske? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det!
      Herrarna hade guld i sina hjärnor och delade med sig till oss och alla de andra... att delta i samtalet före och se hennes minspel, ögon och kroppsspråk tillsammans med orden- också guldläge!
      Tack Anna!
      Kram

      Radera
  11. Underbart inlägg med tankeväckande ord om hur vi alla hör ihop. Sedan att få le, skratta eller dela bördor med varandra är en fin gåva. Världen är inte alltid fyrkantig *ler*
    /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Britt!
      Nej, naturligtvis är den inte alltid fyrkantig, ibland är det ju tvärtom också, men det är under andra omständigheter :-)
      kram

      Radera
  12. Håller med om att det var fyndigt sagt. Visst är vi ett skrivande folk. Först var det dagböcker och nu blir det bloggen. Men vi skriver ju även på Facebook och tvittrar m.m Så visst gillar vi skriva av oss.
    Ser fram emot att få se dina tavlor.
    Ha nu en fin dag och njut av din semester. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi skriver på många ställen :)
      Vi gör spår efter oss... Njutbar semester blir det alla gånger ;)
      kram

      Radera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Gems weekly photochallenge - Bad

Julbadet. Alla i samma familj badade i samma vatten och hade en mer rituell betydelse än en hygienisk. Hygienaspekten  har varierad över t...