torsdag 18 juni 2015

Som öglorna i frotté

Vaknar upp, kroppen vaken, hjärnan sömnig en stund till. Öppnar en ny påse Earl Grey, doften är underbar, fyller tesilen, häller upp vattnet i stora koppen och nu står det och drar sig. Hembakta matbrödsbullar ger de sötaste små mackorna - goda blir de med smör på och lite annat påkommet för dagen!
Kvalité

Så nu tar dagen över nattens drömmar. I natt var de av skön kvalité!
Kvalitetssömn. Kvalitetsdröm.

I går gick jag med kamera på lång tur, kvalitetstur. Bildkvalité?











Vad är kvalité?
Som öglorna i frotté, några torkar kroppen omedelbart, andra nuddar vattnet och du förblir blöt, ju tjockare en  handduk är ju längre varar blötan.
   Handdukar fri från sköljmedel, tumlas eller långtorkas.
River skinnet
väcker sinnet
bidrar till minnet
samt förnimmelsen av väl varo.
Så himla gött, som himlen, grönskan, forsens brusiga kraft, älvens stilla flyt.

© Tove Olberg

22 kommentarer:

  1. Kvalitet... det är någonting som man gjort med hjärta och omsorg, ända från början... utan att spara på krutet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbart svar!!!!!!!!!!!!!!!

      Radera
  2. Just så är det som Aaa skriver och bilderna nummer fem och sex är fullständigt underbara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som Aaa skriver! De bilderna är jag också nöjd med :-)

      Radera
  3. Kvalite är när hjärtat "LER"
    Så som doften av ett gott te, så fint.
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännu en fin variant på kvalité!!!!!!!!!!! :-)
      kram

      Radera
  4. Wow-ord och näst sista bilden en wow-bild.
    Ha det/ kram

    SvaraRadera


  5. Hallå där, det låter gott och jag kommer genast om inte mackorna är slut? ☺

    Fin fina bilder ♥

    Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, idag tog jag de sista söta små, men bakning lär det bli... så välkommen!
      Kram

      Radera
  6. Underbart fina bilder kvalitetsprommis förstår jag kram u

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvalitetsprommis som kvalitetsumgänge vi har då och då!
      Kram, kul å se dig här igen!

      Radera
  7. Vilken fantastisk skribent du är. Alltid lika trevligt att läsa dina inlägg och bilderna är jättefina och somriga.
    Önskar dig en trevlig midsommar ! (om jag inte gjort det i nåt tidigare inlägg :) )
    Kram från Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie att du läser det så ... skribent .... :-)
      Trevlig midsommar till dig, om det är repris så låt stå;
      Kram!

      Radera
  8. Det är vakenkvalité då man som du kan se allt detta vackra och beskriva det i ord och bild. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Viola, trevlig midsommar till dig!

      Radera
  9. Jag läser och njuter av din text som jag gjort förr. Funderar på kvalité, smakar på orde, läser det igen och hamnar hos Aaa.
    Jag njuter av dina bilder och drömmer mig bort i den svenska, trolska, midsommarskogen. Och att drömma är också en sorts kvalité, men ibland så overklig.
    Stor kram och tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ditte, dröm en dröm .... Aaa står för den bästa beskrivningen!
      Stor kram till er i Torrevieja!

      Radera
  10. Häftiga bilder. Den här midsommar morgonen är en morgon med kvalite. Solen skiner från en klarblå himmel. Magiskt. Så nu önskar jag dig en riktigt fin och underbar midsommar.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  11. Här också skiner solen så jag ska ta en frukost till där ute på min terrass! Tack det samma Annica! Kram

    SvaraRadera
  12. Fina bilder!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera

Närvaro

Förr var jag inte så medveten om det där med att de dagar som gick var livet. Sedan ett par tre år så lyckas jag få ihop att så gott som al...