söndag 14 juni 2015

En solstol - och en flört - som värme i kroppen

En solstol fann jag bakom allt annat  i mitt förråd! Visserligen utan dyna, men
en skumgummimadrass fick dela sig så har jag en sittdyna. Hade för länge sedan färgat några lakan i min vackraste blåa färg - jag är blå - som jag också fann, längst in i garderoben.
Så här sys klädsel till solstolen.  
Den är mer en skuggstol, jag sitter under parasollet för det mesta ....

Längst in och bakom är som en liten skattkammare kan en säga.

Varför försaka en enda liten stilla flört, stunden kommer kanske inte tillbaka .... var det monne Anita Lindblom som sjöng den?

Hur som så kom jag i mitt jobb som personlig assistent att åka en del sjukresor med min brukare.
Som av en slump från längst in och bakom dök gamla flörtminnen upp, de rent av tog överhanden kan en säga för ni vet att ibland är det något särskilt att skåda bakom ratten eller bakom läkarrocken!
Även sopåkare har det likt professorn!
Det är en allmänmänsklig företeelse ....

Denna dag blev det full pott! Nu ska tilläggas att jag var raskare, käckare och utseendet mer att skylta med .... 
På resan var taximannen mycket omtänksam och trevlig, såg till att brukaren hade det bästa och han talade direkt till hen!

Han hade alltså också DET!

När vi kommer fram till doktorn som på ett underbart sätt också såg till brukarens bästa med direkt tilltal fast vi assistenter var språkrör för hen. Vi hade träffats förr flera gånger!

Han var en slags good-looking one - inte glasvacker direkt, men med en viss flörtfaktor.... sånt lär en sig ... så det blev en flört och min brukare som hade glimt och eget liv i minne drog på smilbanden till och med ... och det begav sig som det nog aldrig gjort i flörtväg .... när konsultationen var över var en slängpuss på sin plats.

Hemvägen tog fatt, samma taxidriver .... 
När vi kommer hem så tackar jag denna man för en utomordentlig angenäm resa, för omtanken om brukaren ... 
"Jag borde faktisk bjuda dig på middag"!
Denna replik är avgörande för om en flört är en flört ...
"Tack, men jag har lovat min fru att bjuda henne på middag hela veckan".

Jag minns alla mina förälskelser, mina relationer och flört med eller utan middag, de finns där som värme i kroppen på äldre dar ...

Från längst in och bakom ... 

Sommarens header är på plats; och nu blir det bara på fri hand skrivit framöver!

Fridens!
© Tove Olberg

14 kommentarer:

  1. Hmm, alla flirtar går inte hem... men nästa kan gå i lås, eller nästa igen... ;-)

    En trivsam resa verkar det ha varit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flirten är i stunden vet du ....
      med tanke på omständigheterna var dessa resor av det goda slaget ... mitt flörteri hade en funktion ....

      Radera

  2. Har du varit ute på flörtresa? hi hi hi....
    Vacker header, en knopp brister...

    Stor kram på dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm .... hihihi...
      du vet vilka vinklar en kan hitta på sina bilder ....
      Stor svarsgod kram

      Radera
  3. Jag blir bedårad av ditt sätt att porträttera ett humleblomster! Vilken fantasirik vinkel. Det går att se den i ansiktet och flörta med den väna blomman. Finemangs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Humleblomster är ju lite hängiga ....så jag vände på kameran ...
      passande till flört! :-)

      Radera
  4. Anita L hade en fantastiskt sensuell stämma. Passade bra till den melodin. Tutta Rolf sjöng den först, fast det var före min tid och vet inte hur flirtig hon var. Gott med lite värme i kroppen.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just så var det Tutta Rolf - hon var norska vill jag minnas .... hon var nog flitig måste snurra litt i minnesbanken ... Anita hade det hon hade och det var fantastisk ....

      Radera
  5. Jag vet att biten är skriven av Jules Sylvain och sjöngs av Tutta rolf, men att Anita Lindblom också gjort en fin version av den.
    Tack för din fina berättelse. Jag läser, ler, njuter och ser det hela framför mig. Och en stilla flirt är alltid möjligt. Visst är den?
    Din header denna vecka är fantastiskt vacker och den vill säga mig något, men jag vet ännu inte vad. Men jag kommer att veta och förstå...
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kommer jag på att jag en gång hade en Lp med Jules Sylvain där Anita sjöng .. En stilla flört är där och då ... och att glädja min brukare var guld värd!
      Kanske säger humleblomsten - se mig som jag är - från undersidan = innersidan?
      Stor kram!

      Radera
  6. Underbart inlägg och färgade lakan och nya sittdynor och flirt osv. Dagen för den brukaren blev nog en hedersdag. Mera glädje in till våra liv ... jaaa.
    /kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Min konstutställning i september

Fördelen med abstrakt konst är att det går att se fler bilder/gestalter i samma tavla.  Alla tavlor i akryl. Det är så rolig...