onsdag 13 maj 2015

Onsdag dagens

Mornings i landet! An other countries who visit my site! Nice!

Det är inte arla morgonstund, jag har bytt tider på arbetsprövningen.

Har du stoppat en ryttare i en plastpåse nån gång ...  Det gör jag nu om dagarna. Sedan ska vi fylla de med skarvdelar, häfta igen det och så har vi gjort ett skarvsett. Ryttaren är en smal styv pappskiva där information och bilder finns om paketet innehåll.
Käckt!

Dagens bild med text;
I den här formen  ligger en laxfilébit,
tomater, liten gnutta purjolök, några delade valnötter, några äppelskivor samt grovt riven morot.
Jag kryddar med lite flingsalt direkt på fisken och strör över det hela med oregano.
Om så önskas så slingras lite smör och rapsolja över.
I mitt ensamma hushåll höftar jag mängden efter hunger .... rester värms dagen efter, eller blir pålägg.
En grön sallad ger vacker färgsättning och ökar nyttigheten,
smaklig måltid!
Just nu har jag serverad en nyhet på min blogg -  men vänta er inte för mycket i receptkategorien.
Förra onsdagens bild kan du se här
var en klick smör som så fint formade sig på smörkniven ...  det vita var rester från smör och där gömde sig hunden. och lite till
Tack för alla sköna gissningar!

Dagens citat;

"Om du aldrig sett din fru le åt en trafikpolis har du inte sett hennes vackraste leende"

Kin Hubbard

Dagens bild; Vad ser du?










18 kommentarer:

  1. Men så mycket jag missat med datastrul och allt annat, citatet var jättebra ,-))))
    Tack för recept, lax är gott och på olika sätt, ännu godare ,-)
    Vas ser jag, jo en GLAD RÖRA, någon har spillt ut så många olika färgklickar att man sjunger hela dagen, färgbehovet tillgodosätt.

    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt du är "med igen" bästa flugan ... Verkligen en glad röra, härligt! Som en sång till hela dagen färgbehov tillgodosett ...ljuvlig kommentar!
      Ha det kram :-)

      Radera

  2. Det ser ut att bli en god lax, flingsalt har jag alltid hemma. Skall prova detta recept.

    I bilden under ser jag bara att där ligger en massa små figurer som säkert skall användas till något... ;-)

    Kramisen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Småfigurerna används ... av min lekkamrat och jag :-)
      Figurkram <3

      Radera
  3. Dagens citat;
    "Om du aldrig sett din fru le åt en trafikpolis har du inte sett hennes vackraste leende"
    Kin Hubbard

    Den var så bra !! för jag tror att min man såg min vackraste leende när jag försökte
    charma polisen, när jag körde utan bilbälte,
    men det hjälpte inte, jag fick böter i alla fall, 700 kronor !
    Men polisen sa till mig att hans kollega såg mig också, det var två poliser,
    och om hans kollega inte sett mig då hade han inte skrivit lappen !

    Jag är inte så bra på att laga mat och gillar inte det heller,
    men idag blir det laxsoppa ! bådas favorit soppa !
    Ska också testa din laxfilèbit, när jag får inspiration.

    "Har du stoppat en ryttare i en plastpåse nån gång" frågar du ? nej det har jag
    inte, hihi...! Hoppas och jag önskar att du har roligt och att du trivs med
    ditt arbetsprövning.

    På bilden ser jag en massa karameller i glada färger !

    en leende kram till fina bloggvän !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så hade du en anknytning till citatet; kul! Karamellerna var en skön tolkning!
      Leende kram till dig!

      Radera
  4. Härligt, recept! Ser gott ut! På bilden ser jag en mängd tilltalande små leksaker som man skulle kunna leka med om man hade haft en liten flicka som kompis. Små pojkar använder sånt där som bomber eller soldater (åtminstone mina). Men jag har bara en liten pojke kvar, de andra har vuxit upp. Inte så krigiska längre tror och hoppas jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, de där figurerna använda till mycket, vissa krigsfasoner har mitt barnbarn också, jag leker med ... men också till goda saker som att göra träffkast och tävla, eller bara ha i våra gömmer!
      Nej, det krigiska kan vi vara utan. Roligt du gillade receptet.

      Radera
  5. Du måste skriva hur länge laxen ska var i ugnen och vilken temperatur det ska våga innan jag vågar prova. Jag är också ganska ensam om min mat eftersom Kent är (lakto)vegetarian och inte äter kött, fick eller skaldjur.
    Tror inte att det är godis eftersom det är målat ögon och mun på några av sakerna.
    Kram från Ingrid som önskar dig en skön och trevlig Kristi Himmelsfärdshelg.

    SvaraRadera
  6. Ingrid, det glömde jag ju ...225 grader i så där 10 min - laxen blir fort torr - övriga ingredienser ska ha tuggmotstånd ... Och nej godis är det inte på bilden!
    kram o fin "färdhelg" till dig också.

    SvaraRadera
  7. det där lät gott ska nog ta o pröva :)

    SvaraRadera
  8. Så roligt med nya recept. Tack för det. På bilden ser jag ett gäng med roliga pärlor som ligger på en vaxduk med ringar på.
    Ha en fin dag. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett gäng roliga pärlor på en vaxduk .... hoppla
      kram :-)

      Radera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  10. Så roligt med nya recept. Tack för det. På bilden ser jag ett gäng med roliga pärlor som ligger på en vaxduk med ringar på.
    Ha en fin dag. Kram.

    SvaraRadera
  11. Recept och en massa av små leksaker. Nu har frun roligt :-)
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  12. Frun har roligt!
    Gissa med vem?
    :-)
    Kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - I väskan

Mina mesta väskor är ryggor, Lilla och stora Kånken. Behändig att ha på ryggen, kan bäras som väska, tål blöta och rymmer mycket. Inne...