torsdag 21 maj 2015

Mera header i huvudet

Få syn på det en inte ser; mina blinda vänner har gjort att jag "får upp ögonen" och 
nu ser jag hur dåligt jag ser,  så glasögonaffären jag gav lite klirr i kassan här om dagen.

Header är ju huvudet, och snygga glasögon är ju en vacker syn! Pryder huvudet liksom! Dessutom nyttig ... så synligt nyttigt typ.

Trenden nu är ju igen stora glasögon, men en forstoring av mina halva kinder tackade jag nej till, det är ögonen som ser illa ... jag ville helst ha behållit de bågar jag har för de är intakta och jag "ser snygg ut" i de (läs nu med humorn i huvudet).

Men det blev dyrt det; för då missar jag alla rabatterna! Huvudlöst tänk! Synlig affärstrick!

Som tur var fanns en  - EN båge i sortimentet som är likvärdig, det dröjde innan vi båda fick syn på den ....

Nu åter till headern igen; 
Solen där uppe på kanten är tydlig eller hur?
En vädur eller en get är synlig strax över Norge - Sverige!
Ser jag syner?
 


12 kommentarer:

  1. Ja, knepigt att det blir dyrare desto mindre du köper! Allt för att hålla ruljansen igång och öka på sopberget! Helt sjukt... vi lever som vi är sista generationen på jorden...

    Jag ska genomgå en ögonoperation som gör att jag inte har behov av glasögon jämt, endast när jag läser! Ska bli ljuvligt, säger jag som haft glasögon sedan jag var 20-25 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du Mia så det är!
      Lycka till med ögonop och fri från glasögon! Jag är också uppe i drygt 20 år nu- tida flyr!

      Radera

  2. Gillar din "syn på saken" :-))

    Alltså jag får aldrig deras rabatter eftersom jag vägrar låta mig styras och handla efter deras lönsammaste uträkning.

    Vädur eller get, tycker mer det ser ut som en ET liknande söt sak! :-)

    SynligKram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. ET? Det må jag säga, vad jag kollat!!
      En får tacka nej till rabatterna :-)
      Seskram

      Radera
  3. Lysande affärer för de som ser att vi behöver se. :)

    SvaraRadera
  4. Förr hade alla stora glasögon, hihi...jag också, fattades bara gardiner, hahaha !

    Bra gjort av dig att du valde bågar som du ser bra ut också !
    Så gör jag också, och går inte efter trenden.
    Annat är solglasögonen, dem får vara stora så att man kan gömma sig
    bakom solen !

    Du ser nog inte syner, fast jag ser bara solen !

    Synliga kramar vännen !


    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns den tiden ja ... Se, såg, har sett
      seskram :-)

      Radera
  5. Eftersom jag lider av svår beslutsångest fick expediten välja åt mig. Det blev stooora bågar. Tar tid att vänja sig. Du var smart som tog din egen väg :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag kan oocks ha svårt välja, men nu var jag bestämd! Det är många som klär i stora bågar!

      Radera
  6. Tänk att man inte i princip skall få välja själv utan "lockas" att köpa fler.
    Jag köpte många par glasögon i KIna, mycket bra och dessutom billiga. Dessa duger bra. Men bågarna gillar jag så blir det aktuellt med ett byta så tar jag med någon av dessa bågar. Inga gigantiska bågar här, för nästa år kommer väl någon på att de skall vara små igen.
    (Har varit inne i en butik och fått förslag på pris, men de drog till rejält för att jag även skulle köpa bågar där. Men icke...Blev inga glasisar heller)
    Hoppas du blir nöjd med glasisaran.
    Och du, jag går för väduren, är ju en sådan själv.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt väduren! Så du har Kinabriller du!
      Ja, det är till att veta vad en vill, inte alla uppskattar om en går lite utanför .... jag får hämta glasisarna om en dryg vecka .... känns ok!

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - I väskan

Mina mesta väskor är ryggor, Lilla och stora Kånken. Behändig att ha på ryggen, kan bäras som väska, tål blöta och rymmer mycket. Inne...