torsdag 14 maj 2015

I skapande anda

jag lever min dag:
Bloggredigering, nya skriv ...
Måla något nytt .... fast samma färgvirrvarr blir det nog - månne ett ansikte skulle prövas .... eller något från min placering i hallen där jag arbetsprövar ... pallar i höjden ....
Golvet täcks av papper, strykbordet kommer fram så jag kan lägga tavlorna där, nej, jag målar inte än på staffli, har prövat ... men sitta där och dutta då ... nej, stora rörelser .. så stort det kan vara i min 44 kvm .... ateljevåning  minsann ....

Ute är det kallt och blåsigt. Behövde haft mössan på, men huvan  på jackan gick också bra. Snart är det + 30 grader  ...

En kopp kaffe och tre minimackor med maxi Brieostskivor  .... i pausen ...

Himmelfärdsdagen.

25 kommentarer:


  1. Nu fick jag lust att låta kreativiteten ta över mig, denna dag är som gjort för det. :-)

    Fick även lust att ta en tugga av din brie-macka. :-)

    Kramen och ha det bäst ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låt den göra det!
      Brie är ju godis!
      :-)
      kreakram

      Radera
  2. Så härligt allt detta ser ut att smaka och att vara.
    Jag längtar efter en riktigt lång period av att bara få vara kreativ, rent hantverksmässigt.
    Ha det bra i ditt skapande liv!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sköna stunder de här när färgen kommer fram ...rent hanteverksmässigt, så bra sagt!
      Hantverkskram

      Radera
  3. Att måla är den bästa terapin för själen!
    Vad mysigt det ser ut<3 önskar dig en kreativ afton och en fortsatt fin helg!

    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det;
      jag målar bara då jag har lust - teraputtisk lust :-)
      Kram

      Radera
  4. Det ser trevligt ut i din ateljé - ser ut ungefär som hos mig. Skulle dock rekommendera en vaxduk på strykbordet. Annars kanske det blir andra färger på det som du ska stryka i framtiden. Man behöver en hel ledig dag när man ska måla...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra observerat, jag sågatt jag glömt lägga under innan jag drog i gång på riktigt! Använder gamla lakan, men vaxduk var bra förslag!
      Kram


      Radera
  5. Måla ÄR häääärligt. Jag ska sätta i gång att måla då jag får semester. Fantasin blir bättre då.
    Ledighet ÄR kreativitet.

    Kramen Till Dig.

    SvaraRadera
  6. Jag vet ju att du målar bra; :-)
    Sommarfantasi inspirerar ...
    Du kan väl ha en bloggvernisage?
    Krams

    SvaraRadera
  7. Härligt, härligt! Att måla har också betytt oerhört mycket för mig men nu är det kameran som gäller! Fungerar på det viset att jag alltid går "all in". Skall bli intressant att se dina tavlor, för det får vi väl göra?! Kramelikramkram

    SvaraRadera
  8. Jo, du lite all in här också ... ska fota mina tavlor vilket inte är det lättaste innomhus -- troligen beroende på att jag är en glad amatör ... men ute på terassen brukar det bli bra... jovisst jag visar ...finns ju en konstblogg t.h i menyen som är min .... :-)
    kram

    SvaraRadera
  9. Oj vilket härligt kreativt rum, alldeles inspirerande... Strykbordet var ingen dum idé! Men det måste väl vara ett stadigt och inte ett sånt där vingligt antar jag! Kram på dig och fortsatt fin och kreativ helg :-)

    SvaraRadera
  10. Strykbordet gör nytta o på flera sätt :-)

    SvaraRadera
  11. Oj, så gott med kaffe och mackor med brie. Blir riktigt sugen. Snart +30 - är du på väg söderut?
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Nej, inte på väg söderut, jag menar sommaren även här uppe kan det bli varmt :-) trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Härlig kreativitet hos dig. Känner inspirationen flöda. Hoppas snart få se dina alster :-) Ha en fin helg och varma kramar/Gunilla

    SvaraRadera
  14. Inspirationen flödar ....
    :-) tack Gunilla! Trevlig helg!
    Varm kram i majlördagen!

    SvaraRadera
  15. Nordanvindar med stark blåst då måste mössa och vantar på. Samma skeende hos mig! Bra att du är i skapartagen och gör plats ;.)
    /kram

    SvaraRadera
  16. Samma breddgrad vi! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  17. I skapandet sätter vi ord på våra tankar, tror jag ?
    Och skapandet föder glädje, man tränar sina gränser och lusten till
    att lära något nytt !

    Jag vill skapa och utveckla kommunikationer med alla bloggvänner !

    Skapande kram till dig Tove !! Önskar dig en härlig lördag !

    SvaraRadera
  18. Du skapar och utvecklar kommunikationen Amanda! :-)
    Skaparkramen delar vi!

    SvaraRadera
  19. Tänk så befriande det vore att "kunna måla". Ja, jag skriver just så för jag kan en hel del, men vad gäller att få till något med mina hände har jag ännu inte lyckats. Och jag har öfrsökt i många, många år. Jag blev godkänd i ämnet bild på Lärarhögskolan men det var knappt det. Jag hade gjort alla uppgifter och lämnat in dem, men de skulle bedömas. Trots det så har jag i mitt lärarjobb alltid haft extra mycket bild och skapande på schemat och eleverna har fått vara kreativa. Jag har idéer och tankar, men har ännu inte lyckats få nr dem på ett ark papper i färg.
    Jag tittar gärna på tavlor och uppskattar konst, men det kanske får räcka för mig.
    HOppas vid tillfälle få ta del av fler av dina målningar för de faschinerar mig verkligen.
    Kramar och många tankar!

    SvaraRadera
  20. Jag skulle med största sannolikhet inte bli godkänt på bild på högre utbildning, mina bildlärare var tveksamma till mina kladderier .... utom en som uppmuntrade mig ... jag målar bara i väg .. nu är jag ju fri att göra det ... är det meningen du ska måla eller dreja, skulptera så kommer det ... och det är ju fantastisk att du hade just bild och tillät kreativitet! Du kommer få se all mina målningar vid tillfälle!
    God kram!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems Weekly Photochallenge - Låst

Är det låst ja, då är det ju låst. Inget framför, inget bredvid, inget vid sidan och inget bakom - jo, baklås-t Om  en ska låsa måste en...