tisdag 7 april 2015

Tisdag - Dagens forkortningar

Hej å Hå!

För en tid sedan skrev jag om mitt karusellåkande i AF, FK samt AK (A-kassan) via IH. (Ett arbetskonsulentföretag)

Min egen fökortning  i processen har jag glömt. Under dagen kommer jag säkert på en ny.

Min första prövning gick omkull, > GO med utvärdering inte lämpligt det som skedde > IL.

Den sista tiden har jag tillsammans med AF sökt platser att göra arbetprövningen  på. Många besök runt om, många telefonsamtal om igen.

Karusellåkandet har så att säga stabiliserat sig, jag startar upp idag med att pröva min arbetsförmåga på 50%.



Dagens bild;  





Dagens ordspråk;

Ta en bokstav, dröm och bli medveten!
//Undertecknad








©Tove Olberg







30 kommentarer:

  1. Önskar dig lycka till! Vilken typ av jobb är det som sökes? Bara nyfiken☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Stressfritt ... ha ha ... låter som det är ...

      Radera
  2. Hej Tove! GRATTIS!!!! Du har vunnit tävlingen på min blogg. Titta in får du se!����Maila din adress och vilken bild du önskar eller om du vill att jag skall bestämma.. Vi hörs! Än en gång GRATTIS☀️ Holmqvistgunnel@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så kul ...mail anländer dig...

      Radera
  3. hihi...jag har inte lärt mig för alla förkortningar, det är mycket som jag inte vet !
    Har alla så himla bråttom ?

    Fast en förkortning, om jag får det, känns inte alls vänligt, tycker jag ! och det är
    det där MVH,
    som menas " med vänlig hälsning "!

    Kram på dig vännen, med vänlig hälsning från Amanda !

    SvaraRadera
  4. En del får dålig klang, och jag roar mig med dem Amanda ...du har en poäng med bråttomheten :-)
    Med vänligt tack för din kommentar!
    MVH kram

    SvaraRadera
  5. Stressfria jobb? Tussilagoplockare kanske. En typ av säsongsarbete. Ledig resten av året? Kram och lycka till Tove :-)

    SvaraRadera
  6. Ja, varför inte tussilagoplockare :-) och sedan alla andra blommor ... jag får se var jag hamnar ... det blir en lösning, processen får ta sin tid ... det goda är att jag numera står stadigt i detta, har landat i min situation och anpassat mig till det att jag inte längre är lika rask och flitig engangerad i svängen, 37 år som undersköterska blev det. Nu är en ny tid ....Tack Anna och kram

    SvaraRadera
  7. Ops här är något inlägg som jag har missat eller ...
    Kan du söka heltid eller ...
    Många eller idag *ler*
    Alltså vilket dagens ord ... ljuvligt ordat av dig *tack* / kram

    SvaraRadera
  8. Vet inte om du missat något .. kom bara på då jag skrev inlägget idag att jag skrivit ett i höstas tror jag det var ...
    Jag är sjukersatt på 50 %, och nu blir det som sagt arbetsprövning på de övriga 50 innan jag är aktuell att söka annat.
    Dagens ordspråk skulle det vara ... det går lite fort ibland :-) Tack Ann-Britt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att det går bättre för dig än för mig som blev sjukpensionär ;.)
      Värk + att jag inte fick vara på ett jobb med stress ... var finns sådana jobb idag?
      /kram

      Radera
  9. Stressfritt......??? Då vet jag.....Men nog inte så klokt att skriva det här hehe.

    Kram på dig och Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan konsten att göra en nyfiken - och du tycker inte det är så klokt å skriva det här? Vad har du i tankarna?? Som inte platsar här ... skaffa mig en mycket rik kar, bli hemmafru och ... :-) Tack Anne-Christine! kram

      Radera
  10. Inte lätt i den här djungeln. Det borde finnas så mycket för dig där du kan få sprida dina ord, värme och glädje. Slöseri om du inte kan göra detta på 50%.
    Stor kram och all lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant - en djunge! Åtgärder, prövningar i ett system, regelverk och intill omöjlighet att få något ...., jag är glad jag är i stånd att takla det här numera ... och jag blir väldigt glad då du skriver om sprida mina ord och glädje! Tack Ditte och stor kram!

      Radera
  11. Bra att du har sysselsättning, haha!
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ... nog är det en sysselsättning Ingrid!
      Tack och Kram

      Radera
  12. Samordning är inte våra överheters starka sida och förkortningar är en styggelse var de än förekommer. En av senaste är HR. Personalkontor vet jag vad det är men HR? I min värld betyder det heart rate, dvs pulsfrekvens på svenska. Men vad personalkontor har för kompetens att bedöma mänskliga resurser övergår mitt förstånd.
    Hoppas du får pröva på nåt trevligt arbete där du kan använda din påtagliga kreativitet! Och utnyttja din usk-erfarenhet! DÄR är en förkortning jag förstår, haha! Slår vad om att HR inte kan den.....

    SvaraRadera
  13. Myndigheter samordnar sig knappt.
    Men kul formulering - karusellåkandet har stabiliserat sig. Det innebär, hoppas jag, att du inte blir yr av snurrandet och bollandet nu för tiden!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar mig fint nu när jag landat lite i det hela; tack!

      Radera
  14. Just så HR, kan uppleva en heart rate också; mina resurser märkte jag inte av att kom med i bedömningen om jag kunde få annat jobb i kommunen, jag prövade och det blev klart att jag skulle klara 25% inom annan förvaltning, men se det gick inte att ordna. Innan HR hette det PUE, personalutvecklingsenheten ... ha ha vårdforkortningarna är en helt annan sak - det är ju "vårt område"

    SvaraRadera
  15. Lycka till ,-))
    KRAM Primrose och ha det fint! ,-)

    SvaraRadera
  16. Åh, jag önskar dej lycka till! Min distriktsköterskegranne ledsnade på stressen (i tid) och jobbar på en skola med ganska mycket tid i barnverksamheten som det verkar. Åker bla med på utflykter och verkar trivas jättebra. Det är inte alltid lätt att veta var man kan passa in, men jag är övertygad om att alla passar någonstans oavsett behov!

    SvaraRadera
  17. Tack Pysseliten för det!
    Jag hoppade inte av i tid, bedömdes inte heller jakande av "expertisen"; så det pyr lite bränt i min hjärna. Som sagt så finns det lösningar... Återfunnet livsglädje nog för processens krav... jag behöver en anpassad funktion i dag.

    SvaraRadera
  18. Onsdag kväll och jag saknar dig! Inget inlägg! Men jag tänker på dig.
    Kramar i kvällen från mig.

    SvaraRadera
  19. Men så skönt att få vara saknad! Det blev så mycket annat igår.
    kram för dagen från mig!

    SvaraRadera
  20. Hoppas att det går bra, och att du kommer till en plats där det finns fina kollegor och Tid.

    Stor kram <3

    SvaraRadera
  21. Go morgon Christina, nyss postad ett inlägg om min prövning. <3 Tid ja!

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...