onsdag 15 april 2015

Poesi - Vind sol vatten

Vinden
smyger
sinnlig
smeker
- Leker, runt om kind

Viner
husknut kring
kastvind
fönvind
regnvind
- Våt o kall om kind



Solen
strålar
snuddar
värmer
glöder
färgar
- Varmt på kind

Sol
i lä
skugga
kom
fånga
- Strejf  på kind


Vatten
hav
tjärn
älv
insjö
Porla klart
tvätta smuts
svalka
släcka
törst
- Fuktar kinden







Vågor
dyning
tid
färglöst
blått
turkosgrönt
svart
salt
sött
- Blöter kind


Fostervatten
livmoder kaka
- Skyddar och bereder kind






















©Tove Olberg

25 kommentarer:

  1. Vilken passande ord och bildsvit så här mitt i våren, bilderna och orden passade verkligen fint ihop Tove. Fina målningar och fotografier av dem!

    SvaraRadera
  2. Vackra färger i olika blandningar och till det vackra ord med innehåll. Bara så bra! Allt kan vi dessutom känna av på vår kind. Synd att du inte satte ut att copyrighten är din så att alla kan se vem som har gjort detta. Njutbart och fint *tack* /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Britt!
      © finns, om det inte vore mitt skulle jag skriva ut vem som gjort det ...
      :-) mina läsare vet nog vid det här laget - och nya förstår det nog tänker jag ...

      Radera
  3. Känsligt vackert, med härliga målningar ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Blå, en känsla av lugn, frid.
    Gult är en färg som snabbt får folks uppmärksamhet.
    Du målar lika vackert som Ted Gärdestad sjunger om "sol vind och vatten" !
    Vatten är nödvändig för allt liv.

    Din översta blåa tavla älskar jag ! Kände genast mig "som hemma" med
    det blåa !

    Kram vännen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Amanda! När jag skrev fanns inte Ted G. i mitt huvud - nu gör han det ...
      :-)
      kram

      Radera
  5. Det känns banalt att kommentera sådana här inlägg. De behöver inga kommentarer, jag bara tackar att du skriver dem.

    SvaraRadera
  6. Jag blir så glad av att läsa din poesi och se de härliga bilderna Jag tackar, njuter och ler. Och visst sänder jag tankar till Ted Gärdestad.
    Sror kram från mig. Tack för att du så generöst delar med dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ditte! Glad av glädjen :-) Ted G fanns som sagt inte i mitt huvudet då jag skrev ..." höga berg o djupa dalar" ... å vad han var god att lyssna till!
      Kram

      Radera
  7. Vackert. Tacksåmycket för att du delar med dig <3

    SvaraRadera
  8. Tänk så fint det kan bli med bara ord. Gillar den sista tavla sååå mycket. Alla är fina men den fastnade jag för.
    Ha det gott. Kram.

    SvaraRadera

  9. Så fint och varsamt du smeker ut orden till passade tavlor. :-)

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  10. Vilka fantastiska färger och finurliga ord och tankegångar!�� Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ghugge! :-)
      Här om dagen fick jag ett paket .... mycket fin bild på råddjuren! Verkligen roligt vinna. Små fina hjärtan fanns på inpackningen ...
      Kram

      Radera
    2. Bra att paketet kommit fram!�� Kram

      Radera
  11. Fantastiska färger, och former ... :)

    SvaraRadera
  12. Vilken fin poetisk ådra du har... Det här med att fostervattnet bereder kinden, det gick in i hjärtat på mig... så himla vackert!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Dryck

Att dricka - dricker - drack - har druckit  dryck. Glas och dryck hör ihop, gemenskap och smakförhöjare. Vatten är  särklassklassifierat ...