fredag 3 april 2015

Det är så roligt :-)

Att bli äldre ... i går var min Skelleftebästis här på sill och en kall öl, en prins slank också ner. Vi träffas på bästa sändningstid, blir det för sent somnar vi bara.

Hon är nära två meter, jag drygt en komma fem.
Vi är för det mesta jämbördiga i kom i håget, och tillsammans blir vi ett stort gott skratt.
Skillnaden är att jag har papper på mitt tillstånd, hon är bara en vanlig pensionär, fast hur vanlig är en då en är två meter lång?

Vi berättar, glömmer bort vad vi sagt, för att inte tala om namn, men det är lugnt, för de dyker upp efter hand. Därefter följer en mindre utredning om vem  det egentligen var  och i vilken sammanhang denna person kom in. Med andra ord tar samtalsämnen aldrig slut.

Vad hände tänker du nu kanske?
Inget särskild,  mer än att hon skulle hjälpa mig med min klösbräda - en modern telefon alltså.
Jag har skaffat en för att långsamt tillägna mig denna användning.
Min defekta koncentrationsförmåga behöver lång tid då var god dröj omkoppling sker vid ny inlärning och svårighet att plocka upp ur arbetsminnet. (Det är det jag har papper på).

Nu tappade jag tråden i det jag tänkt återge ... om min nya moderna telefon ...  och ...

Det gör så gott att tänka på roliga "dumheter" och skratta utan att komma ihåg allt för mycket av det hela .... bara det!
Vi behöver bara växla en blick så minns vi nästa gång vi träffas.




©Tove Olberg


6 kommentarer:

  1. Haha.....Jadu.....glömmer å glömmer gör man hela heeeela tiden. Men ibland så kan man ju bli steeeeel i huvve.
    Roligt att surra på lite som en humla.
    Min bästa väninna å jag vi kan konsten att surra vi. Ibland blir vi sååå upprymda när vi träffar varandra med allt surr . Det den ene glömt kommer den andre ihåg. Åsso håller vi på sådär.

    Nåväl.....rolig läsning som alltid hos dig Tove.
    Ha en fortsatt GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Surra är ett bra ord för det!
      Surr surr kram!

      Radera
  2. Visst är det befriande med sådana vänner. Att skratta, umgås, äta en bit tillsammans, okanske tappa trådarna och koncentrationen för ett tag, men det är att leva och ha distans till sig själv.
    Är alldeles säker på att ni hade det jättetrevligt. Och vad gäller "klösbrädan", ett perfekt namn, så hinner du lära dig den. Att göra det är ett sätt att öva upp sin tålmodighet, om man behöver det. (Jag behöver...)
    Lång kraaam!
    Tack för lässtunden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så befriande de där tokskratten och samtalen ...
      Klösbrädan ger mig övningar i tålamod så sant ...
      Blev så irriterad på att den ständigt släkte ner .... in på fonaffären och klagade ...det är för att spara ström ... :-) Ja ha ja strömsparläge ... Det är tur det är roligt att lära nytt emellanåt och ha god tid på mig!
      Kram!

      Radera
  3. Inte lätt med komihåget. Och namnen fladdrar och har sig. Hjo-Hjo heter ibland som vår yngsta dotter. Tokigt. Har dock inga papper på tillståndet.
    Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Välkänd det där med namnbyte....

      Radera

Nobel nåbel helg

Jag satt med filtvirken som jag fick lägga i från mig då intresset på skärmen fångade in mig. Det blev inte många varv kan jag säga. Nobel...