tisdag 3 mars 2015

Tisdag - Dagens

Hej å Hå från norr
grisen har knorr ...

Som ni ser så har jag kapat ner rubriken. Det är ju jag, Tove som skriver så .. onödigt att upplysa om det varje gång. Egentligen är det samma sak med tisdag, men den återkommer ju varje vecka. Jag finns ju hela tiden. Ett ord mindre i rubriken ger ett ord mer i texten ... vilket jag ju sällan bryr mig om ...

Snöslaps, vilket är lika med snöblandat regn, dalar ner. Blåsten har varit enorm. Flunsa- och förkylningsviruser-och baktarier blåser tydligen tillbaka på den drabbade så det tar lång tid att bli frisker.
Men det är vår!!! Hokke som!

Just nu plingade det i mobilen. Min abonnemangsleverantör erbjuder 50 % på
"Livet är en schlager" på Cirkus.

Sedan står det: Lovebomba dig själv .... eller någon du gillar <3
 Lovebomba .... kära nån, det gör jag ju varje dag ... utan rabatt!
Nej förresten, bombar gör jag inte. Snarare den stillsamma, smygsamma, varianten. Att ge några goda ord, stanna av ett slag liksom typ.

Dagens bilder;
som du kan tolka in om du har lust



 Dagens citat;

" Det er en lykke i livet
som ikke vendes til lede
Det at du gleder en annen
det er den eneste glede"

Arnulf  Överland
(1889 - 1968, norsk författare)



©Tove Olberg

11 kommentarer:

  1. Fin dikt. Sista bilden påminner mig om att gräslök är det enda som överlevt i min trädgård. Nu är det väl inte gräslök på bilden men jag tänkte på min gräslök när jag såg den. Nu ska jag gå och kärleksbomba maken som alltid ställer upp för mig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) kanske är det en gräslök ... men jag tror det är ett tallbar ...
      Lycka till med bombningen!
      Kram

      Radera
  2. Exotiska stjärnor förmedlar ljuset i ditt liv. Du tittar på dessa otroligt vackra blomsmycken och sätter dig sedan på en blomma och svävar i väg. Du sitter i en skön fåtölj i ett mörkt vrå, sluter dina ögon, ljuset från din altan tillsammans med din djupandning får dig att känna stor frid. Du är ett med alltet. Du bryter dimridån och ser saker som du gärna vill berätta om ... vågar du eller vågar du inte?

    Då tar vi bild 2. Ska upp och tar in lite detaljer i bilden först så vänta ...
    ... Det gror, det spirar, blomman mår så gott vid din varma altanvägg. Vill belöna dig men inte riktigt än. Gula små knoppar måste först få komma. Du min ordvrängarvän känner hoppet, ljuset och hela världen. Våren gör underverk med dig och dina ord vill bara brista fram i varm härlighet.

    /kram

    SvaraRadera
  3. Minsann - villken tolkning - som gott går an!
    Hoya Multifloran blommar!
    Tallbar eller gräslök ...
    Vårkram

    SvaraRadera
  4. Inget snöslask, men väl regn, blåst och allmänt ruskigt. Man håller sig inne! Trots det har jag minsann också hittat stjärnor.
    Influensan drabbar många hårt just nu. Det är bara att hoppas att man klarar sig den här gången också.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Oj då nu for visst...
    Tack för besöket Ingrid!
    Stjärnkram

    SvaraRadera
  6. Ha en bra dag oavsett vädret... snöslask hör våren till och nu har vi snart vunnit över mörkret igen...

    SvaraRadera
  7. Ja, du har ju din stil för dig, och det är vi nog några stycken som är herrans tacksamma för ... underbara Tove ... :)

    Fin dikt du hittat ... <3
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tackar min Lolloläsare!
      <3

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Dagens lilla 2 - Märkvärdigt

Är märkvärdig något en gör sig? Vill göra sig? Eller är det märkvärdigheten som gör en? Märkvärdigt eller inte? Märk värdigt.  Är in...