torsdag 12 mars 2015

Poesi Kort sagt 2


Skott

under 

                              Smakrik
                             bössa 

                                                                             Kanon
                                                                             nykter

                                                                                                Flykt
                                                                                                främling

                                                                              Kött
                                                                              bastard

                                                                                                  Väg
                                                                                                   våg skiljer
                                                                              Knyt an 
                                                                              knut

                                                                                                   Digital 
                                                                                                   platona kärlek

                                                                             Petti
                                                                             tess

                                          Famntag
                                          ivra

                                                                            Knapp
                                                                           hängd

                                         Längd 
                                         kort

                                                                          Rikedom
                                                                          bakslag

                                         Fattigdom 
                                         konstuerar

                                                                         Först fattig 
                                                                          inte rik

                                         Knaper
                                         strass

                                                                           Snål 
                                                                            jåp

                                         Inte naken
                                         oklädd




©Tove Olberg

12 kommentarer:

  1. Oh så ljuvlig bild plus ord ... tack och åter tack ... mycket vackert!
    Du skulle behöva dela med dig av allt detta hos www.poeter.se
    Första veckan är gratis med alla rättigheter (läs på).
    Många konstnärer visar upp sin konst där + skriver osv. Detta skulle vara något för dig ... sanna mina ord. Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så det säger du ... jag har inte än tänkt länger än min blogg ....
      men tack för tipset!
      :-)
      kram och en bra natt + morgondagen!

      Radera
  2. Härligt! Gillar verkligen ordleken och innebörden! Läckra bilder som förstärker!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du delar det med mig!
      kram

      Radera
  3. Fint din poesi, vardagsfilosofi, som du skriver en varm känsla !
    Jag kan inte skriva poesi för
    poesi för mig är något fint och lite skrämmande ?

    Ha en bra dag kram !


    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint och lite skrämmande... och jag som bara skriver på ...
      tror nog att alla kan :-) men det ska kännas bekvämt och naturligt kanske ...
      kram min bloggvän!
      Tack!

      Radera
    2. ah, inte skrämmande så att jag är rädd, men du fattade det vad
      jag menade egentligen,
      "ska kännas bekvämt och naturligt" ! så ska det vara !
      Men du skriver och kan skriva om allt så varmt och vackert !! Poesi !!!

      ha det bra min bloggvän, kram !

      Radera
    3. Det förstod jag :-) Tusen tack! Poesikram

      Radera
  4. Det är kul att leka med orden. Jag leker också på mitt sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör du verkligen herr Hjo! :-)

      Radera
  5. Å, så lekfullt
    och fint
    jag blir glad och fundersam
    tänk så mycket
    men funderar
    och ordar sin ord


    Tackar för poetiska ord.
    Önskar dig en fin fortsatt torsdag och snart fredag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  6. Härligt!Tusen tack!
    Nu är det fredag, vi ska ha en fin dag!
    Poesikram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems Weekly Photochallenge - Låst

Är det låst ja, då är det ju låst. Inget framför, inget bredvid, inget vid sidan och inget bakom - jo, baklås-t Om  en ska låsa måste en...