tisdag 24 februari 2015

Toves Tisdag Dagens

En ganska så nyvaken från Olbergska Residenset hälsar god morgon!

Hur har du det? VM i Falun upptagen kanske?

Själv sportar jag på stående gående fot. En i taget sätter jag den ena ner i marken framför den andra.


Tidningen Norran skrev 19/2 För 50 år sedan:
Västerbottens barnskidskola hade 1300 elever vilket var störst i landet. Barnskidskolan i Skellefteå hade 330 elever. 


Samma tidning 17/2: 
Vi har fått en ny ordförande i Kulturnämnden. Emilia Hallin, 26 år.
Hon säger: För mig är allt man gör tillsammans kultur. 
Hennes dåliga lokalsinne ledde henne till lokalen som väckte et avsomnat politisk engagemang! 

Alltså inget tungung som redan har kursen klar om jag får säga det så. En snabb tanke går också till landets kulturminister, inget tunggung där heller. 
Vi får se hur det går med lättgungade unga damer i sina roller! 
Jag väljer att trycka på gilla knappen. Efter en kort riskanalys.


Dagens bilder;                                                                      




 en bloggvän önskar få se, fantisera om och känna in en bild. Här finns två. Varsågoda! 
Det blir spännande att se vad hon och ni andra ser eller vill fantisera om!


Dagens Citat;

Jag har aldrig tänkt på att du är en tjej farmor.
Pontus 8 år.

13 kommentarer:

  1. Gillar vår nya kulturminister och tror att hon har massor med braiga saker att komma med ;.)

    Bilder till mig *hurra*

    Bild nr 1.
    Fjärilar ihop med grönskan som snart ska skira.
    Fotot förmedlar så mycket av kärlek.
    Blir glad och lätt i sinnet.
    Naturlighet när den är som bäst!
    Vackert porslin som får mig att tänka på givmilda människor.

    Då tittar jag på bild nr 2

    En kerub som häller upp champagne i två glas.
    Tankarna är helt i motivet men ändå så vill inte penseln röra sig.
    Himmelska tankar nuddar djupet av ditt sinne.
    Du mår så förbaskat bra!

    Tack för att jag fick fantisera som jag gillar så mycket *hjärta*

    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bild 1, min tekopp Mon Ami som står på brickbordet. Min livsdryck på morgonen. Din tolkning är fantastisk! Bild 2, jag ska måla, det har regnat och då såg jag figurerna som vattnet bildat ... så penseln fick ligga stilla ett tag, vilken träffsäkerhet du har här! Riktigt fin kommentar att få! Tack! :-)
      kram

      Radera
  2. Jag brukar vakna som du sportar, hihi...,
    en i taget sätter jag mina fötter ner på golvet innan jag hasar mig till köket,
    där gubben (ja det har jag ju) fixat frukosten !

    Tidningar brukar jag läsa på nätet, utom vår dagstidning som kommer varje morgon och där läser jag bara alla som dött, gift sig eller fått barn !

    I din stora kaffekopp skulle jag vilja ha min starka kaffe !

    Allt gott till dig kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha .. olika sportvanor minsann! Gubbe och tidning, det är ju perfekt!
      Min kaffe kopp är en tekopp och utan mitt morgonte skulle jag få det besvärligt. men bara när jag är hemma. :-)

      Radera
  3. VM klarar sig så bra utan mig! Underbar Pontus-kommentar hahaha :-) Koppen finns i mitt skåp i gammelvarianten,mon ami - så fin. Har för mig det betyder min vän; fika med vänner - livets goda!

    SvaraRadera
  4. Mon Ami - min vän tekoppen! Livets goda :-) Pontus är en favorit!

    SvaraRadera
  5. MMm, den där koppen är så vacker.
    Den andra bilden är spännande, jag ser motivet av en näpen fågel i det där vattnet.

    Önskar dig en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Näpen fågel! Nu blir det fågelskådning....
    Härlig tolkning!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Trycker inte på någon gillaknapp för Bah, inte än iallafall.
    Pontuscitatet var kul!

    SvaraRadera
  8. Återstår att se, hon är ju ovan det politiska spelet.
    Pontus får till det med sina upptäckter :-)

    SvaraRadera
  9. Tack för kommentarerna i min konstblogg ,-))
    Vilken härlig Pontus kommentar ,-)
    Två som kramas, ett fågelbarn och en fågelpappa .-))
    Vacker kopp den andra ,-)
    ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Inspirerande att se din konst!
    Härlig bild du ser i vattnet på utebordet!
    Kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Dagens lilla 2 - Märkvärdigt

Är märkvärdig något en gör sig? Vill göra sig? Eller är det märkvärdigheten som gör en? Märkvärdigt eller inte? Märk värdigt.  Är in...