tisdag 17 februari 2015

Toves Tisdag Dagens

En höjdhälsning från mitt residens!

På hemväg från stan i går när jag satte på mig broddarna fick jag till en flört .. med lite sting i. Broddsting!
Där stod jag och höll mig i med ena handen i en vägg och med den andra sätta på brodden på skon ...
Det är de små detaljerna som gör det.
                                                                   
Under helgen har det ju varit en del sport. Jag fick med mig att det att vara i höjden för att ladda energi  kan vara klokt, men en vet inte riktigt om det slår väl ut direkt. För Calla blev det ju bra!

Dagens bild;
Jag klättrar upp, står där en stund eftersom jag ju redan bor högt upp så borde det räcka. Att se mitt residens så här i trappstegen är en "höjdare".
I vanlig fall så står jag ju där bara då storstädning pågår. Då ser en på ett annat sätt.
Hur det påverkar mig själv att stå där uppe kan jag inte svara på än.

När det blir sommar ska jag kanske klättra upp på taket från balkongen. Tror det räcker med trappstegen. Lite gumptung är jag dock så ...Om jag är höjdrädd? Mycket.
Men det vore så kul å se ner därifrån jag ser upp!


Dagens fråga;
Kanske något för dig läsar'n?

Dagens ordspråk/citat;
Livet består av mer än att öka hastigheten.
Mahatma Gandhi  (1869-1948)

© Tove Olberg



2 kommentarer:

  1. Livet består av mer än att öka hastigheten. Som snigeln sa innan han blev uppäten av myskankan.

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...