måndag 2 februari 2015

Snö Snö SNÖ

Som den snöälskande människa jag är så har den nu gett mig årets utmaning ..
I går kapade jag topparna och flyttade den i riktningen läget att kunna slänga det över de där två underliggande terrasserna som ligger utanför min .. en pratar om att ta sig vatten över  huvudet ..
snöhögen rakt utanför dörren är nog 2 meter .... det blir över huvudet ....
I går trampade jag ner mig och försvann i mängden .... bökigt att ta sig upp ...få se hur det går idag ... 
Med skyffel, borste och spade ... 


Utanför fönstret

Högsta punkten


14 kommentarer:

  1. Men så vackert!
    Härlig vinter ni har.
    Älskar själv snö! ,-)))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert! Du skulle se trappstegen jag gjort för att kunna skotta, för mig kunde snön ligga ... men hyresvärden gillar inte det ... :) motion blir det i alla fall och en del sköna funderingar ... :) hej hopp i snöns ljuvlighet
    kram

    SvaraRadera
  3. Men kära hjärtanes, Tove? Hoppas att du inte försvinner helt i den där snön ... Det verkar som om du snart bor i en grotta ... eller igloo snarare ... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, spadtag för spadtag minskar den ju, men jag har att göra .... gott om motion ...

      Radera
  4. Tack och lov har vi hanterligare mängder av det vita uppifrån - ännu så länge, i alla fall. Men det är inte många kilometer till avsevärda mängder.
    Vi behöver frosta av en frys så det får gärna vara litet kallare ett tag.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utmärkt att frosta av då det är frost ute :)

      Radera
  5. Ajaj, vackert att titta på, men inte skulle jag vilja bo i all den snön! Tänk när allt ska smälta bort... ;-) Jaja, nu kom pessimisten fram i mig... men jag är ingen snöälskare, inte i stora mått i alla fall! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst ... mycket som ska smälta bort.... men först ska jag skotta undan .. har lite kvar ....
      :)

      Radera
  6. Minns ett år för många år sedan då maken låg ute på traktamente. Det hade snöat massor plus rasat från taken och jag såg inte ut från vårt hus. Det var bara upp på rashögarna för att göra en glugg så att jag såg ut på framsidan. Du skulle nästan ha haft en snöslunga där du bor för du får ju kasta över och dessutom så högt. Var rädd om dig så att du inte sträcker dig. Har inte hyresvärden något ansvar med era terrasser och så vidare? Har visst inte snöat så här mycket på 50 år ... åtminstone i Luleå ... men jag tror att det gäller oss också /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En snöslunga ... då får jag få upp den i en lyftkran :-) och även om är terrassen är stor så blir det trångt. Så här krisigt är det ju inte så ofta, jag brukar hålla efter så går det bra.
      Jag visste då jag skrev på hyreskontraktet att ansvaret är mitt. Allt annat ordnar bovärden. Snart är det ju sommar och då står jag där ute och målar - igen. Så klart jag tar det lugnt. :)
      Kram

      Radera
  7. Vad mycket snö ni har!
    Att skotta snö eller gå ner sig i 2 meter snö låter inget vidare. Håller tummarna för att du får balans i snötillvaron.
    Men ändå kan jag inte låta bli att utbrista, SNÖ det är ju så mysigt :)

    Ha det fint kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö är vackert och jag gillar ju det! Balans i snötillvaron återfås!
      kram

      Radera
  8. Vilket insynsskydd eller snarare utblicksskydd du fått från ovan!
    Ohh, jag förstår besväret med at skotta bort detta kalla vita, men eftersom jag älskade boken "När vi snöade inne" som barn, drar det i gladnerven när jag ser dina bilder ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Insyn har jag inte i vanliga fall heller, men utsikten tog stryk :) Faktisk "liteinnesnöad känsla" är mysig ;) Gladnerven just så ...

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Min konstutställning i september

Fördelen med abstrakt konst är att det går att se fler bilder/gestalter i samma tavla.  Alla tavlor i akryl. Det är så rolig...