onsdag 18 februari 2015

En fantastisk dag

Vädret är på gott humör idag. Med broddarna på  för halkan är förrädisk, ger jag mig ut.
 Det där fria i stegen, sträcka ut, öka och sänka tempo efter behaget som är på topp. 
Många möter jag. Det är vår nu för alla som träder fram ur mörkret ser gladare ut och hälsar glatt. Det växlas några ord också.
Jag går och går och ju längre ju skönare. 
Tar vägen förbi Galleri 1. Vem ställer ut där nu?
 Vardagar brukar det inte vara öppet på den här tidpunkten, men se det var det! 
När jag kommer in möts jag av en glad konstnär och hennes tavlor är ännu gladare - om det nu går :)

 Inger Lindströms utställning 

FÄRGKLANGER i fotokonst, glas och textil.


Ljuvligt inspirerande former och färger med spännande titlar på sina tavlor som är målade på glas, sedan görs fototryck på canvas.

 En pepparkaka avnjöt jag under tiden jag tar in det vackra. Min hunger som jag känner av stillas fysisk, och mentalt svävar jag in i skönheten
Så skönt få uppleva detta. 
Så kom det där köpa - inte köpa. 
Inte köpa nu, passar egentligen inte budgeten. Men se där är den ju .... 
Raskt överslag  .... kan jag dra in på något ...
Hur tror du det gick?

:)

Ingers sida hittar du här

Galleri 1 hittar du här

Så tar jag fatt på hemvägen. Himlen var så blå där uppe.


Promenaden tog 4 timmar. Laxen med tillbehör är uppäten.
Kaffekoppen med resten av semlan från i går hägrar. 
Ska se Min Sanning med Marit Paulsen på svt.play
Förra veckan var det Amelia Adamo. 
Två kvinnor, var och en sitt vis.

En trevlig kväll ska jag ha och du som läst önskar jag detsamma. 












22 kommentarer:

  1. Så vacker konst denna Inger gör och verkligen fina saker. Tack för länkarna! Tänker se reprisen av Marit eller ... Tittade en kort stund och blev irriterad då Marit pratade barnspråk?!?! En kvinna som har en sådan pondus och kraft behöver väl inte ta till barnspråk. Har inte hört de stora herrarna göra så i detta program. Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  2. Javisst är de härliga Ingers foto och glas! :-)
    Jag får nog se om igen då för jag noterade inte barnspråk, möjligen kan det uppfattas så då en inte har någon sammanhang .... ibland får jag inte med mig allt heller så :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då jag tittade så sa Marit men snälla du och började prata med låg och barnslig röst /kram

      Radera
    2. Ja, ha det hörde jag ... men uppfattade inte det som barnsligt - olikheten är ju härlig hos oss människor :)
      kram

      Radera
  3. Du har fångat våren på foto. Tänk att vårsolen har någonting så speciellt över sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis min tanke i dag, det är något särskild med vårsolen!

      Radera
  4. Tack för länkarna du hittade på din länk idag:). Härlig februaripromenad när vintersolen är som vackrast. Man glömmer nästan bort ibland att vintern också innehåller en del solsken och ljus, en föraning ges om vårligt väder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härliga bilder visst? Vintersol njae ... vårsolen såg jag Karin! Vackra soliga vinterdagar är min favorit! Ljuset nu är ju fantastisk :-)

      Radera
  5. Vad föll du för på utställningen? Verkligt fina saker på hemsidan! Gillar färgrikedomen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hämtar ut bilden i morgon! Bild kommer!

      Radera
  6. Hmmm... dessa ständiga beslut. Jag tror att det blev affär! :)

    SvaraRadera
  7. O, vad härligt med en gallerirunda. Det är så uppfriskande att inspireras och fascineras av olika utställningar och människors kreativitet...
    Ska titta in på hennes hemsida :)
    Ha det fint! Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en härlig dag! Så många kreativa sätt att uttrycka sig på.... skönhet som sagt
      Kram


      Radera
  8. Vad roligt att få en sån fin kommentar från dig !!
    Och vilken härlig och rolig och ja, jättefin sida du har här ! Kul att läsa vad du skriver ! och bilder och allt ! Tyckte allt som jag läst och sett här !!

    Är själv mormor och farmor och gift med en man.

    Ska fortsätta bläddra här hos dig lite mera nu !

    Önskar dig en trevlig kväll !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit Amanda! Kul att du trivs! :-) Önskekommentar faktiskt!
      Besöker dig för dig för mer bloggbekantskap!

      Radera
  9. Jag tror du får hålla igen på något annat för att köplusten blev för stor. När jag sist såg Min sanning var det Sven Wollter som inspirerade mig så pass att han fick plats i senaste blogginlägget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så blev det; tavlan finns här nu!

      Radera
  10. Ingen dålig promenad du gjorde . Men då solen skiner från en klarblå himmel så är det ju bara så underbart. Synd bara att det är så halt. Jag vågar inte ha högt tempo då jag går. Men snart så....Tack för länkarna. Ha nu en fin avslutning på veckan.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Extra underbart i solsken, men jag trampar även i regn och blåst jag, känner mig stark då :)
      kram

      Radera
  11. Helt underbara saker hon gör den här konstnären. Gissar att du köpte något, eller? Härliga färger. Här har vi nästan ingen snö kvar alls, tack och lov. förhoppningsvis kommer det inte heller någon ny.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de fina! Jag köpte!
      Snö brukar få en "efterbörd" eller två här uppe
      innan den ger vika. Få se hur det går i år :)
      kram

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems Weekly Photochallenge - Låst

Är det låst ja, då är det ju låst. Inget framför, inget bredvid, inget vid sidan och inget bakom - jo, baklås-t Om  en ska låsa måste en...