söndag 7 december 2014

Toves söndag - Sötroligt

I går skrev vi om dråplighet i tema.
När hjärnan väl har slagit in på spåret så flödar  det på ... jag tror det är viktigt att ha såpass tokigt så det blir såpass normalt.
På svenska lagom ... på norska akkurat passe !

I dag ska jag skriva ner några sötroliga:

Jag är på hemväg och går mellan husen här jag bor. Min värmländska  tjejbästis ringer:
"Men hej ålskling" svarar jag och stannar upp.
"Jag är snart hemma" fortsätter jag
"Ja ha, är du ute och går, ja, då ringer jag upp dig om en kvart " säger  min bästis i luren - telefonen.
"Ja, gör det, då hinner jag klä av mig först" säger jag och klickar av.
Det är kallt så jag har varma ytterkläder på.

Då hör jag en röst från balkongen högre upp:
"Det låt bra det där, ha så trevligt"!

Vi kallar varann "älskling" min bästis och jag.

För länge sedan hände följande:
Fest! God stämning. Kräftskiva om jag minns rätt:

En av herrarna i gänget går runt med isbitar i en glasskål för att fylla på i glasen.
Han kommer till en bystfager urringning.
Av misstag hamnar isbiten just i urringningen ...
Bystfagra skriker till...
"Jag tar den" säger bordsgrannen ...
"Nej, det gör du inte alls, svarar isbitsmannen kyligt och fiskar upp isbiten ur urringningen ...

Nu slog censurknappen på ... raskt överslag ....  det blir publicera ...
Livet är så kort och jag har troligen läsare som "är med på noterna"
nu blev det ju ännu värre .... :(
Men jag påminner läsaren om att detta är kategorin "SÖTROLIGA"
Nu ljög jag också på kuppen .. kategoriskriv ... jag som blandar allt under ett .. !



14 kommentarer:

  1. Haha....vilket underhållande inlägg.

    ÄLSKLING.......(Tove) Ha nu en underbar fin 2:a advent.
    Kramar om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;-)ÄLSKLING var det ja!
      kramar om dig "älskling"

      Radera
  2. Du är för härligt tokig, en riktigt skön galenpanna.
    Så ska livet levas. Tack Tove!
    Adventskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) adventskram i retur till en annan *galenpanna* Tack!

      Radera
  3. Haha, vad roligt/tokigt det kan bli :)
    Underbara gladberättelser!

    Önskar dig en fortsatt finfin andra advent!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  4. Här sitter jag och skrattar ,-)))))) Först förra inlägget och nu det här efter varann!
    Jag tackar för att ha fått "skratta" högt och länge, det behövdes ju nu kan jag säga!
    Livet blir så "tokroligt" ibland! ,-)))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) så glad jag blir ...
      kram med varma tankar :)

      Radera
  5. Vilken fin headerbild ... världskartan i vilket maitrial?!?! Ursnyggt!
    Kuliga saker du berättade *tack*
    Ha en fin kväll av det som är kvar på denna kväll/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte headerbilden då jag var inom Liljas Konst och Ram på Tjärhovsgatan här i stan, de har även utställningar. Denna tavlan som inte ingick i utställning, är ett tryck som Amanda Töyra gjort. En värld i blommor! Vid köpet går en summa till hjälp för eboladrabbade. När jag såg tjejens efternamn så visade det sig att jag varit kollega med hennes mor!
      Kram och tack du med :-)

      Radera
  6. Vackert + att du gjorde nytta då du köpte denna headerbild *tumme upp*
    Världen är allt bra liten ändå när man börjar att prata *ler*
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Världen är ibland miniliten :)

      Radera
  7. Den första - av med kläderna - var väldigt söt och rolig. Den andra var väl inte så farlig att censuren behövde ingripa?
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du har så rätt ... men en smula censurkritisk granskning ... känns bra ... :)
      Trevlig kväll!

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Dagens lilla 2 - Märkvärdigt

Är märkvärdig något en gör sig? Vill göra sig? Eller är det märkvärdigheten som gör en? Märkvärdigt eller inte? Märk värdigt.  Är in...