tisdag 4 november 2014

Toves Tisdag - Röd klänning

För en tid sedan målade jag "4 hängare". Det är 4 klänningar på hängare.
Vid tre  tillfällen använde jag  mina röda, vid 2 väninnors bröllop samt mitt eget. 
Men det är inte den klänningen jag målade. Den bar jag. Den var högst levande!

Klänningen jag målade är denna: Den bärs inte - den hängs!

Hur får en liv i en "död" röd klänning?

..... lite mer färg, skaka färgflaskan och spritsa ut + lite glitter .....
Dagens fråga:
Ser du skillnaden på bilderna, inte bara med tanke på mer färg utan  helheten?


4 kommentarer:

  1. Jag ser massor av saker som är skillnad. Bortsett från små detaljer som skiljer sig så tänker jag på fotots vinkel. Det gör att stor skillnad då den är fotograferad på olika sätt. Form och perspektiv blev helt olika ... :)
    Fint Tove ... :D

    SvaraRadera
  2. :D ... det var dit jag ville!
    Kul å få din kommentar också på detta!
    Tackekram

    SvaraRadera
  3. Halsbandets nederkant är förändrat till nedre bilden. Jag tycker att både den röda och den blå klänningen är fina.

    SvaraRadera
  4. Bravo Bosse , du har sinne för smyckets placering!
    :) kram för det

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems Weekly Photochallenge - Låst

Är det låst ja, då är det ju låst. Inget framför, inget bredvid, inget vid sidan och inget bakom - jo, baklås-t Om  en ska låsa måste en...