tisdag 11 november 2014

Toves tisdag - Dagens

Saxad  från Norran, Norra Västerbotten, frisinnad länstidning:

Sauk en skeptisk besökare ... Stefan Sauk fortsätter vara  skeptisk och sylvass ...
Utan att ha läst mer än rubriken så tänker jag:
Det är bra!

Under Livvstil skrivs det om en familj som är nyfikna, funderar på att flytta hit.
Utan att ha läst mer än rubriken så tänker jag:
Då närmar vi oss tillsammansmålet 80.000 invånare 2030.

Pensionär slogs ned av ett ungdomsgäng mitt i centrum.
Gänget avhystes av ordningsvakterna i köpcentret, men angrep personen då denna kommit utanför köpcentret
Behöver inte läsa mer.

Till slut en tjej som får en överraskning av sin mor, tjejen tror hon ska till Skellefteå på "storrea" i Skellefteå.
Men med flyget hamnar de i Ullared.

Dagens fråga;
Läser du tidningen - pappersvarianten?

Dagens bild;



16 kommentarer:

  1. Fin bild! Livet som slingrar sig fram och vad väntar där bortom ;.)
    Papperstidningen är ett måste ... är det åldern eller ...
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ålder eller inte; pappers bra.
      ;) kran

      Radera
  2. Det är kanske gammalt och invant, men jag vill ha papperstidningen även om jag läser en del tidningar på nätet.

    Ullaredsresan - den hamnar här i Jkpg och går vidare med buss till målet. Jag tycker det är kul att även människor i norr på ett enkelt sätt kan ta sig alla milen till detta enorma varuhus. Jag har varit där flera gånger och det är väldigt roligt och en kul dagsutflykt. Det blir större och större för varje gång man kommer dit ... Jag gillar Gekås i Ullared! :) /Skrivmoster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, samt på nätet också.
      ;) Blir glad du varit här en sväng på besök :)
      "skrivmosterkram"

      Radera
  3. Intressant med papperstidningar... man får med sig fler rubriker och kan ögna igenom saker man annars inte ser. :-)

    Själv läser jag numera endast på nätet men inser nu att jag nog missar en del...

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så med papperstidningen - den leve!
      Önskar dig en skön dag också!
      :)

      Radera
  4. Vilken stig ,-) ser mysig ut.
    Papperstidningar köper jag.
    Jag gillar att kunna hålla i det jag läser, känna pappret, och vända blad! ,-)
    Likaså med böcker, vill ha riktiga böcker ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stigen en bit från där jag bor,...
      Tidningsprassel o text hör ihop....
      kram :)

      Radera
  5. Våldet breder ut sig och det är förskräckligt! Å andra sidan sägs det att våldet inte har ökat, men förändrats... Kanske är det så... Våld har alltid funnits.

    Vacker bild, livet som slingrar sig fram, ja, det var en vacker liknelse... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du kopplar bilden till texten, för så tänkte jag det ... :)
      Våldet är oroande .....

      Radera
  6. Jodå, Hjo tidning, som utkommer tisdag, fredag. Och GP som pappers fre-sön, och e-tidningen resten av veckan. Vlt på nätet, ej e-tidning alltså. Läser där om den stackars hemorten och sällan står där något positivt om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du det ordnat med tidningar :) det kan vara svårt hitta positiva saker ...

      Radera
  7. Jodå... här läses papperstidningen av min make och nättidningen av mig. Vi gör det ungefär samtidigt och diskuterar vad vi läser :) Tyvärr så är det fler trista än glada nyheter...
    Den stigen skulle jag gärna gå - blir nyfiken var den leder... :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så trevlig tidningsläsning ni har! De glada nyheterna är sällsynta ..
    Stigar är naturens under..
    Kram

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Gems weekly photochallenge - Bad

Julbadet. Alla i samma familj badade i samma vatten och hade en mer rituell betydelse än en hygienisk. Hygienaspekten  har varierad över t...