onsdag 26 november 2014

...och så går dagen

Först den igår så den i dag.
Tankar kommer tankar går.
Fokus på det som krävs. Tog sin tid. Blev väldigt trött.  Men väldigt glad då det är över. Bakade matbröd. Glömde  plåten i värmen, så de blev väl gräddade åt brunhållet.
Så var det  i går.

I dag en annan sak: Tog ännu längre tid. Blev jättetrött. Glad då det var över, men  jag vet inte om det blev som det skulle.

Fötterna tog stegen framåt så promenaden blev jättelång i grådiset på halkan. Finns inget skönare än att stega iväg, få upp armslängen, ta långa kliv. Frihet i stunden efter ett tag, orken ökar, hjärnan frias för slamstrams.

Snön lyser med sin frånvaro.
Jag med min närvaro.
Har investerat i en klösbräda, den hoppas jag kommer i morgon
så går den dagen ...
Det kommer den göra;
jag har mötestid att passa
samt tid att lämna viktigt papper.
Så kommer en god vän på besök;
ett yrväder till kvinna, yvig, stor, stark och stolt, utländsk i sitt ursprung, färgglad, kaffesugen och pratglad.

Hålla tyst och vara söta är inget för oss ...

Om du inte vet vad kärlek är så ta reda på det, vet du inte vad snålkorv är ... vet du inte vad snulleribruller är eller inte vad en trinidader är ... ta reda på det - och så går dagen






6 kommentarer:

  1. Snulleribruller och snålkorv. Jag går vänster. Parkerar där. Sedan löser sig allt. Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Tack för titten Bosse, det ordnar sig till vänster :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Det var några svåra ord...

    ...nu lär nog dagen gå fort! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är svåra de där, knappt jag förstår de själv .... :)

      Radera
  4. Dagarna kommer och dagarna går... i en till synes aldrig sinande ström...
    Låter som du hade ett trevligt besök :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Besöket var trevligt, det gick åt några mackor .... :)
      Kram

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - I väskan

Mina mesta väskor är ryggor, Lilla och stora Kånken. Behändig att ha på ryggen, kan bäras som väska, tål blöta och rymmer mycket. Inne...