måndag 10 november 2014

Medborgarskolan

M som i måndag och medborgarskolan ....

Nattens mörka ger vika för en stråle dagsljus - flera strålar förresten än så länge, fast från grå himmel ...
Fåglarna hänger i talgbollhuset och nötpåsen för frukosten.
De är raska de där små,
för från hotet kring kommer de stora svarta... de små erbjuder genast platsen ....
De där små de liksom lever Carpe Diem, här och nu livet.

I dag ska jag börja min arbetsprövning på Medborgarskolan. I ett K-märkt, ljusblått hus, med trappor- Kallt och dragit, men med själ.
Plockat fram stickekoftan, och behåller tjockbyxan på.

I den processen jag nu befinner mig i, arbetslösheten,
så känns det bra att komma igång och få just  - arbetspröva!

I helgen har jag fotat det som ögat såg ...






8 kommentarer:

  1. Häftiga trädstammar du har sett. Lycka till med allt det nya. Jag hoppas verkligen att du kommer att trivas och får träffa många nya härliga människor.
    En stor Måndagskram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det!
      Trädstammar är underbara!
      :) Tisdagskram till dig!

      Radera
  2. ;-) härliga bilder, fotar gärna själv ovanliga motiv ,-)))
    Stort Lycka till önskar jag dig idag med arbetsprövning!
    KRAM Primrose ,ha det fint

    SvaraRadera
  3. På Medborgarskolan läste jag franska på nytt några terminer. Bra tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Hoppas de erbjuder bra arbetsuppgifter... skönt att komma igång med något :) Finfina bilder! Lite skrämd för orange markering... gick bort mig p.g.a. sådan en gång...

    SvaraRadera
  5. Bra arbetsuppgifter har det blivit. Glad över det!
    Fy för att gå bort sig, drog iväg med näsan i marken efter svamp på egen hand, så där irrade jag runt tills jag närmade mig en en väg, en bit ett gå hem, men med svamp i korgen första gången själv ...
    kram

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...