onsdag 5 november 2014

Det är mycket nu ... då

Aj aj,  tårna slog i stolsbenet. Telefonen ringde. Det kokade över på spisplattan och bullarna i spisen luktade bränt. Dörrklockan  ringde. Kissnödigheten vet ingen gräns. Vad var det jag letade efter? Jag hade ju lagt det där, där hittade jag inget. Varför kan jag aldrig komma i håg de ställen jag förvarar saker på. Säkra ställen, lätta att komma ihåg.
Jag borde göra en pärm med Här Är Det! Och en med Aktuellt! - som en vän har.

Flyttar överkoket från plattan, stängde av den, la ner telefonen och fick ut bullplåten. Öppnade dörren, utanför stod en person med Vakttornet, jag hann läsa något om domedagen.
Tackade för visat intresse, men nej tack! Dörren smällde jag igen. Rösten i telefonen var kvar.
Rusade in på toan, lade telefonen på golvet, och äntligen blev jag befriad från nödigheten.

Jag försökte samla mig inför telefonsamtalet, då säger rösten: Tack för att du lyssnade på mig! Hur hade jag det? Tack fint, men det är mycket nu!

Tårna gjorde ont hela dagen och på kvällen då jag tog av strumpan såg jag att lilltåns granne  på vänster var röd och mycket svullen; det var ju högern jag slog i?

Det är mycket nu; idag ska jag en tid umgås med myndighetsutövning, en stor papperslunta och en förteckning  med händelser över en längre tid ligger i portföljen.

Livet har tydligen heller ingen ordning på var det lägger viktiga saker ... vilket ju innebär att vi som drabbas eller ställer till det i grunden har ett stort ansvar.

I går lyssnade  jag på Åsa Nilssonne, den banbrytande kvinnan,  - nu är inte Mindfulness hennes från början, men hon  tog "mindfulnessen" in i svenska psykiatrien. Bra gjort av en professor!

Nu måste jag sluta, fast jag nyss påbörjade något intressant .... det är mycket nu.

En god dag tillönskas !











12 kommentarer:

  1. Oj, det var mycket på en gång! :-)

    Känner igen mig och ler...

    Hoppas att det lugnat ner sig lite och att du får en chans att koppla av också. :-)

    SvaraRadera
  2. Ibland blir det för mycket nu för tiden, sällan tidigare. Så är det bara. Man får försöka ändå. Bra att ha mycket omkring sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är något med det där ... att ha omkring sig :)

      Radera
  3. La det nu tungt, eller hur var det.

    SvaraRadera
  4. Hahahaha ... du milde tid. Det var verkligen mycket. Snacka om händelsekonflikt ... ;)
    Hoppas att tossingen inte mår alltför dåligt, någon av dem ... om det nu var höger eller vänster du slog i ... ;)

    SvaraRadera
  5. Tån er blå nu och smärtar mycket mindre och har normal storlek, :)Vänster!
    :) Händelsekonflikt var ordet!

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen mig i din text. Hur ska det bli när vi är RIKTIGT gamla?
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  7. Ja Huvva Huvva för det!
    kram

    SvaraRadera
  8. Ett härligt inlägg som jag läste med igenkännandets glädje. Det kunde varit jag! :)

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems Weekly Photochallenge - Låst

Är det låst ja, då är det ju låst. Inget framför, inget bredvid, inget vid sidan och inget bakom - jo, baklås-t Om  en ska låsa måste en...