söndag 19 oktober 2014

Tv-skäggen

I dag, i morse närmare bestämt, så hade jag mitt söndags-inlägg-förslag  klart.. men så knäppte jag på svt 1 - Minnenas Television som visar godbitar i svart vitt... humor nu - humor då ...

Du möter några "godingar" kan jag säga och vi ställer in årtalet på 1963 ... jag var då 9 år och bodde i Norge ... 12 år senare blev jag "svensk" och bekantade mig med  de "svenska skäggen".
Inte direkt, men efterhand ....
Klicka här

http://www.svtplay.se/video/2395963/avsnitt-18-tv-skaggen


6 kommentarer:

  1. Jag var 12 år och minns Skäggen... minns även farfars och farmors reaktioner på dem. Ojojoj... de gillade dem inte... kanske hade de ingen humor :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nog hade de humor :)men inte just som Segmentherrarna ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skäggen hade säkert humor... jag menade mina farföräldrar :)

      Radera
  3. 17 åxo att jag missade det. Jag gillar minnenas television . Gillar svart/vita filmer . Humor tycker jag om åxo. Nu ska jag kika in i din länk.
    Kram du fina Tove.

    SvaraRadera
  4. :) Då får du se det! Samma här gillar svart vita filmer. och humor är ju kul? :) Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...